Gå til innhold

Advarsel! Ikke gå på tlf løgnen slik som mange andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver et innlegg her for å nå flest mulig folk, så de kan lese denne informasjonen og unngå å gå i fella slik som så mange andre har gjort i det siste(inkludert meg...). Det er verdt å lese selv om det er langt. Moderator kan slette innlegget om dette ikke er lov.

Jeg vil at alle som får en tlf fra et nummer som du ikke kjenner så skal du la være å ta tlf eventuelt si bestemt nei og legg på med en gang. Grunnen til at jeg ikke skriver opp nummeret er fordi de oppererer med et utall av nummere og fordi jeg ikke vet om det er lov å skrive det ned på et forum.

Det denne veldig useriøse bedriften gjør er å starte med å gratulere deg fordi du er blant topp 10(eller noe slikt) i en konkurranse om å vinne cruise til Maldivene(eller et pengebeløp eller en annen destinasjon). Siden du er i delfinalen, skal du få tilsendt en "gratis" prøvepakke i posten som inneholder Omega 3 med blåbærkonstrakt og/eller slankeprodukter. Grunnen til at jeg skriver "gratis" i anførselstegn er fordi det slettes ikke er gratis, du er nødt til å betale porto på 79kr. Da jeg sa at jeg ikke kunne huske å ha deltatt i en slik konkurranse var han så frekk å si at "ja det er kanskje fordi at du tok den for et halvt år siden og blablabla ....". Jeg sa også at jeg ikke var interessert i Omega 3, og hvertfall ikke i noe slankeprodukt(som jeg har lite troa på), men da sa han at jeg MÅTTE få pakken, for ellers var jeg ute av konkurransen(og det vil du vel ikke når du er i finalen....) + at det var visstnok avtalen da jeg meldte meg inn i den konkurransen.

Dette er første gang noe slik har hendt meg, og han var veldig hyggelig, men jeg kjente presset han ga meg. Han fikk meg faktisk til å tro at dette var noe jeg hadde gjort. Så, naiv og godtroende jeg er, så svarte jeg ja på sms`en han sendte meg. Angret med en gang da jeg søkte på nummeret og leste hva andre hadde skrevet.

Man kan risikere å ikke få pakken i det hele tatt, bare en faktura hvor prisen plutselig har gått fra å være på 79kr til å bli over 1000kr ... Det er dessuten svært vanskelig å si opp abbonnementet selv om det står i sms`en at det ikke er bindingstid og man kan når som helst si det opp(ja, for da hadde man plutselig abbonnert på dette produktet som koster 349kr pr mnd pr produkt!). De kan også være så frekke å sende pakken så seint at man rekker ikke å si opp abbonnementet før de allerede har sendt ut neste pakke ....

Så jeg vil bare si at hold dere unna slike selgere, de driver med telefonterror og manipulering. Lyver deg rett opp i ansiktet om konkurranser og slikt tøys som selvfølgelig ikke er sant, men har den unike evnen til å få deg til å tro på dem alikevel. Er vel derfor de ble telefonselgere.

Må igjen si at moderatorer kan slette dette innlegget, men jeg har med vilje unnlatt å nevne både bedrift og nummre i tilfelle dette ikke var lov, men skrev det allikevel så gjenkjennelig som mulig slik at flere i fremtiden har dette i bakhodet når de ringer.

Anonymous poster hash: 889db...2f6
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men kjære hvem går på dette???! Man sier da aldri ha til noe man blir tilbudt på telefonen????

Anonymous poster hash: 89e74...853

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du advarte oss!

Jeg har selv blitt oppringt og det var helt umulig å slippe ifra. Om jeg sa imot var de flinke til å argumentere imot meg, og prøvde å manipulere meg.

Jeg var uansett fast bestemt på at jeg ikke ville ha noe, fordi jeg ikke kjøper noe på denne måten, fordi jeg ikke stoler på dette da jeg har hørt så mye rart.

Til slutt måtte jeg bare slenge på røret mens han pratet i vei ... helt umulig å komme til!

De ringte opp igjen, men da tok jeg ikke tlf!

Anonymous poster hash: b777c...20d
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men kjære hvem går på dette???! Man sier da aldri ha til noe man blir tilbudt på telefonen????

Greien er at hvis man bare hadde blitt tilbudt en produkt uten at det var fullt av løgner pakket rundt dette produktet, så hadde det vært en annen sak.

Men. Når de lurer deg, snakker deg trill rundt, får deg til å tro at du har vært med på noe(de sier at det er lenge siden for at du mest sannsynlig skal kunne gå på at du kanskje faktisk har glemt at du meldte deg inn eller var med på noe for lenge siden), da er det annerledes.

AnonymBruker
Skrevet

Men man vet jo at man ikke har deltatt i en konkurranse - så da bør jo alle klokker ringe.

Anonymous poster hash: 2446d...af5
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Men man vet jo at man ikke har deltatt i en konkurranse - så da bør jo alle klokker ringe.

Husk at mennesker er forskjellige, og ikke alle husker hele livet sitt i revy iløpet av noen sekunder. Da klør man seg hodet og tenker at, jo , kanskje han har rett? Er det meg som surrer?

De kan fint lure eldre mennesker også, for de er lette å lure på denne måten.

Jeg vet veldig godt alt jeg er med på og ikke med på, og jeg vet at om noe er for godt til å være sant, så er det som regel det.

Og ting som er gratis er det alltid en hake ved...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spørs om ikke du også hadde blitt litt usikker når de sier at dette skjedde for en stund siden. Kanskje du hadde glemt av det? Ikke lett å holde styr på alt og huske hver ting man gjør. Men dette er en advarsel. Føler du deg usikker, så legg på. Ikke la dem fortsette å prate slik at du liksom skal føler deg mer og mer sikker på at ja, det kan hende jeg tok den testen!

• Liker 2
Skrevet

De ringte meg også, jeg sa bare nei takk og slang på røret. Ferdig med det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan lød den samtalen?

"Hei, blablablablablablablablabla.."

"Nei, takk" *slenge på røret mens det sier blablablablablabla*

AnonymBruker
Skrevet

Ja da er du en av de helige, man må være sterk i viljen og ikke så lett å overtales eller manipuleres.

Skrevet

Hvordan lød den samtalen? "Hei, blablablablablablablablabla.." "Nei, takk" *slenge på røret mens det sier blablablablablabla* Anonymous poster hash: b777c...20d

ja :ler:
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt neitakk og lagt på. Om de ringte en gang til, skulle jeg med glede ha brukt en fotballfløyte HARDT i øra på vedkommende. Pågående salgsmetoder fortjener pågående løsninger som blir husket!

Anonymous poster hash: ace77...886
  • Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes godt du kan legge ut telefonnummeret - dette kan neppe søkes opp. Men da kan vi andre legge inn sperre.

Meld dustene til post- og teletilsynet samt "TV2 hjelper deg" - det er ikke lov å selge ting "gratis", ha abonnementspakker med bindingstid man ikke er opplyst om eller selge utenfor fast salgssted uten angrerett.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe imot telefonselgere for seriøse firmaer(eventuelt mersalg fra mobilleverandøren du allerede har osv), men jeg er skeptisk og sjekker alltid tlfnr på telefonterror.no før jeg tar den.

Anonymous poster hash: f6212...19d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes godt du kan legge ut telefonnummeret - dette kan neppe søkes opp. Men da kan vi andre legge inn sperre.

Meld dustene til post- og teletilsynet samt "TV2 hjelper deg" - det er ikke lov å selge ting "gratis", ha abonnementspakker med bindingstid man ikke er opplyst om eller selge utenfor fast salgssted uten angrerett.

Hei.

Hvis jeg skriver nummrene her, så er det veldig lett å søke det opp ja, for nummeret ligger ute på nett med kommentarer fra folk som nevner bedriften og hva de gjør. Men for meg koster det ikke en eneste kalori å skrive både nummre og bedriftens navn her inne, men som sagt i første innlegg så vet jeg ikke om jeg får lov til å gjøre det av moderatorer. Kanskje de sletter hele tråden, og det vil jeg helst ikke da jeg vil at flest mulig skal få se.

Skrevet

De ringte meg også. Forferdelig slitsom selger, han tok virkelig ikke et nei for et nei. Måtte bare legge på til slutt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greien er at hvis man bare hadde blitt tilbudt en produkt uten at det var fullt av løgner pakket rundt dette produktet, så hadde det vært en annen sak.

Men. Når de lurer deg, snakker deg trill rundt, får deg til å tro at du har vært med på noe(de sier at det er lenge siden for at du mest sannsynlig skal kunne gå på at du kanskje faktisk har glemt at du meldte deg inn eller var med på noe for lenge siden), da er det annerledes.

Men hovedregelen er jo alltid at ALT du blir tilbudt på telefonen er lureri! Jeg har blitt tilbudt alt fra gratis reiser, investeringsmuligheter og gratis bøker, men er jo voksen nok til å si nei. Dette er ALLTID lureri. Det er ingenting her i livet som er gratis, hvis det virker for godt til å være sant så er det sannsynligvis det ( spesielt på telefon eller e-post)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Husk at mennesker er forskjellige, og ikke alle husker hele livet sitt i revy iløpet av noen sekunder. Da klør man seg hodet og tenker at, jo , kanskje han har rett? Er det meg som surrer?

De kan fint lure eldre mennesker også, for de er lette å lure på denne måten.

Jeg vet veldig godt alt jeg er med på og ikke med på, og jeg vet at om noe er for godt til å være sant, så er det som regel det.

Og ting som er gratis er det alltid en hake ved...

Joda, man kan ha glemt at man har deltatt i en konk, men når de sier at du må ha en prøvepakke med ett eller annet for å ha muligheten til å vinne noe - da bør kirkeklokkene kime!

Man får jo gevinsert på mail hver dag, det er jo samme greia.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hovedregelen er jo alltid at ALT du blir tilbudt på telefonen er lureri! Jeg har blitt tilbudt alt fra gratis reiser, investeringsmuligheter og gratis bøker, men er jo voksen nok til å si nei. Dette er ALLTID lureri. Det er ingenting her i livet som er gratis, hvis det virker for godt til å være sant så er det sannsynligvis det ( spesielt på telefon eller e-post)

Som oftest når man er i konkurranser og vinner premie, så er det gratis. Men dette var ikke en ekte konkurranse noe de fikk meg til å tro.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Om telefonselgere ringer meg sier jeg umiddelbart at de ikke har noen rett til å ringe meg og at de det blir politianmeldelse om de ringer en eneste gang til, og så legger jeg på.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...