AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Hei! Det har seg slik at jeg er nyinnflyttet i en leilighet hvor jeg betaler strøm utenom. Det er første gang jeg har bodd slik at jeg må tegne eget strømabonnement og er derfor veldig usikker på hvordan jeg går frem. Er det slik at de forrige leietakerenes strømselskap fortsetter for meg også, slik at jeg leser av til samme selskapet de brukte? Eller må jeg finne et nytt selskap selv og skrive abonnement med? Syntes det er forvirrende å vite hvordan jeg skal gå frem da jeg ikke fikk noe informasjon fra forrige leietakere eller utleier. Forrige leietakere vet jeg brukte Telinet; men jeg har ikke fått noe regning i mitt navn fra de så det fremstår som den strømavtalen er avsluttet. Tok over leiligheten 1. juni forresten. Setter utrolig stor pris på svar! Anonymous poster hash: 2d251...3be Anonymous poster hash: b9baf...58e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Ring ønsket selskap og tegn abb, du leser av strømmen samme dag du flytter inn og deretter hver gang du får SMS fra selskapet Anonymous poster hash: 4e13d...f2f 1
Bruble Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Det selskapet som eier nettet der du bor er pliktig å levere strøm til deg til du selv har valgt strømleverandør. Som oftest får man da et brev fra nett/strømleverandør med info noen uker etter innflytting. Da kan du velge om du vil ha strøm fra de eller en annen leverandør. Tar du en annen må du uansett betale nettleie til den første leverandøren.
.Askepott. Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Hvis du ikke bestiller et strømabonnement selv får du levert pliktstrøm fra dem som eier nettet der du bor. Pliktstrøm er dyrt, så du bør derfor bestille et abonnement så raskt som mulig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå