Gå til innhold

Landeveg/sikkerehets kurs veg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg skal ha landevegs kjøring/ sikkerhets kurs på veg i neste uke.

Er det noen som har erfaring med hva som skjer på disse dager?

Har ingen aning, så ønsker litt erfaring eller tips?

Mvh bilgira jente

Anonymous poster hash: c3d8f...997
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vi gjorde var vel, om jeg ikke husker feil. Hadde først litt teori, snakket om forventninger og hva vi håpet vi ville lære. også kjørte man en rute også snakket underveis og etter. Reflekterte på hva som kan skje, hvordan en vil løse det. Er bare for å få et mer bevist inntrykk av hva som kan skje og hvordan en best håndterer det. Så var det oppsummering der vi snakket om våre forventninger ble innfridd og om vi lærte noe mer enn vi forventet.

Anonymous poster hash: 7e5ec...c3f
Gjest Trolletrine
Skrevet (endret)

Var på sikkerhetskurs i forrige uke. Da snakket vi først om forventninger til dagen, før vi hadde 45 minutter praktiske øvelser. Dette var blant annet å feste ting riktig på bil og tilhenger, teste i stol hvordan det er å krasje, feste barnestoler etc. Så gikk vi til hver vår kjørelærer/bil og dro opp til kjørebanen. Den var selvfølgelig glatt, og vi skulle gjøre forskjellige ting som f.eks å bråbremse i høy fart, lav fart, unnamanøver osv. Deretter var det 15 min pause før vi dro til en annen glatt bane. Der skulle vi blant annet kjøre opp en glatt bakke, deretter rygge opp samme bakke, svinge i høy fart etc. Så var det tilbake for å snakke om dagen og se en film om konsekvenser av å kjøre for fort etc, etter dette var vi en gjeng som dro ut på vanlig vei for å øve på forbikjøring før dagen var ferdig:-)

Endret av Trolletrine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...