Gå til innhold

Er dette en grei fordeling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er medlem av vektklubben, og registrerer derfor alt jeg spiser. Etter deres anbefaling skal fordelingen mellom næringsstoffene være slik:

10-20 % protein

50 - 60 % karbohydrater

25-35 % fett

Mens jeg i dag (har registrert det jeg skal spise i løpet av hele dagen/kvelden) har spist følgende:

36 % protein

28 % karbohydrater

36 % fett

Kalorinivået jeg har fått utdelt er: 1746. Det er for å gå ned 5 kg på 12 uker. Prøver å holde meg innen det, men tenker ikke at det er krise så lenge det ikke overstiger 2000.

Målet mitt er å gå ned noen kilo (Er ikke overvektig, har en bmi på 23), men jeg trener samtidig styrke annenhver dag (vil bli mer definert, strammere) samtidig som jeg prøver å gå en tur de dagene jeg ikke trener styrke. Er det en grei fordeling mellom næringsstoffene når målet er å bygge litt muskler, samtidig som jeg går ned i vekt?

Vurderer å bytte ut turgåingen med jogging/og eller intervall løping, men er det en god ide? Hørt man ikke skal trene kondisjon og styrke samtidig om man vil bygge litt muskler.

Hilsen jente 20 år. :)

Anonymous poster hash: 5c72d...6e9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt. :)

Skrevet

Det har ingenting å si om fordelingen av makronærinsstoffene er litt forskjellig fra dag til dag. Vektklubbens anbefaling for protein ligger egentlig litt lavt, og karbohydrat, og kanskje fett også, litt høyt, etter min mening.

AnonymBruker
Skrevet

Det har ingenting å si om fordelingen av makronærinsstoffene er litt forskjellig fra dag til dag. Vektklubbens anbefaling for protein ligger egentlig litt lavt, og karbohydrat, og kanskje fett også, litt høyt, etter min mening.

Takk for svar. :) Det daglige inntaket pleier å ligge på det, så og si hver dag. :) Har vansker med å få i meg mye karbohydrater, fettet aner jeg ikke helt hvor kommer fra, men det er sunt fett hvertfall, mens jeg går inn for å spise mest mulig proteinrik mat! Så du synes dette virker greit? Har ikke så veldig stor peiling. :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :) Det daglige inntaket pleier å ligge på det, så og si hver dag. :) Har vansker med å få i meg mye karbohydrater, fettet aner jeg ikke helt hvor kommer fra, men det er sunt fett hvertfall, mens jeg går inn for å spise mest mulig proteinrik mat! Så du synes dette virker greit? Har ikke så veldig stor peiling. :)

Hva spiser du av mat med proteiner? Spiser selv for lite av det, så trenger tips 😃

Anonymous poster hash: c1bb0...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...