AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Jeg har vært i banken og utifra min egenkapital og jobb har jeg fått lån på 1 550 000 kroner. Jeg er veldig fornøyd med å få såpass mye alene og at jeg bare er 22 år gammel, men jeg skal kjøpe i Oslo og det er ikke stort man får for denne summen. Man må gjerne opp i 2 mill for å få kjøpt noe av litt størrelse i denne byen. Hvordan er det mulig for meg å få 500 000 kroner mer i lån? Med hjelp av kausjonist eller foreldre som medlåntakere? Hva er mest gunstig? Anonymous poster hash: 4b772...079
Ciara Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Husk nå på at det er en grunn til at det er denne summen banken tilbyr. Men ja, kausjonist og foreldre som medlånetakere kan ha noe å si, men lånet skal likevel betjenes. 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Lån på nesten to mill er veldig mye for en enslig, ung person. Du blir veldig sårbar for renteendringer og endringer i jobbsituasjon/sykdom. Jeg ville aldri tatt opp så mye lån alene med den lønnen jeg hadde på den alderen. Du MÅ jo ikke kjøpe nå, det er ikke verdens undergang å leie en litt mindre leilighet noen år til, og spare seg opp egenkapital i stedet. Det er ikke så mange 22-åringer som eier sin egen leilighet. Anonymous poster hash: f42c6...d0f 3
TrickyCicci Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Og de finnes mange leiligheter som er innenfor budsjettet ditt, men du må kanskje da godta å bo f.eks. Grorud/Vestli. Ville absolutt anbefalt og heller fått meg en leilighet innefor det du får lån på. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Husk nå på at det er en grunn til at det er denne summen banken tilbyr. Men ja, kausjonist og foreldre som medlånetakere kan ha noe å si, men lånet skal likevel betjenes. Ja, jeg er jo fullt klar over at jeg skal kunne betjene lånet, men har regnet på det og jeg kan klare 1,9- 2 mill. Jeg fikk ikke mer pga mangel på egenkapital. Lån på nesten to mill er veldig mye for en enslig, ung person. Du blir veldig sårbar for renteendringer og endringer i jobbsituasjon/sykdom. Jeg ville aldri tatt opp så mye lån alene med den lønnen jeg hadde på den alderen. Du MÅ jo ikke kjøpe nå, det er ikke verdens undergang å leie en litt mindre leilighet noen år til, og spare seg opp egenkapital i stedet. Det er ikke så mange 22-åringer som eier sin egen leilighet. Anonymous poster hash: f42c6...d0f Renteendringer må man ta forebehold om ja. Har leid i noen år nå og er lei av at pengene forsvinner. Der den nye jobben ligger er det dessutten få utleieobjekter som ligger under 8000 kroner i mnd, som da er veldig mye å betale når man er alene i leie. Er jo mer lønnsomt å eie da. Og de finnes mange leiligheter som er innenfor budsjettet ditt, men du må kanskje da godta å bo f.eks. Grorud/Vestli. Ville absolutt anbefalt og heller fått meg en leilighet innefor det du får lån på. Ja, vet jo det, men har satt meg en maxgrense med 45 minutter reisevei til jobb. (som fort blir 60 minutter i rushen) Skal jobbe i bydel Nordstrand. Er en grunn til at hun jeg skal ta over jobben for sluttet, fordi hun nettopp bodde oppe i Grorudalen og var lei av reiseveien etter 2 år. Anonymous poster hash: 4b772...079
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Prøv med kausjonist og medlåntaker du, så går det nok litt bedre :-) Om du bare får 1,8 mill og så åpner det jo for mange flere muligheter :-) Anonymous poster hash: 4e281...e94
nattsvermer Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Jeg hadde ikke fått så stort lån som jeg fikk uten kausjonister, selv om jeg fint kan betjene det. Så om foreldrene dine kan stille opp, hadde nok det hjulpet masse
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 Hvor mye har du i egenkapital? Og hva har du i inntekt? Anonymous poster hash: 41419...ca7 1
Illuminatum Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Jeg har vært i banken og utifra min egenkapital og jobb har jeg fått lån på 1 550 000 kroner. Jeg er veldig fornøyd med å få såpass mye alene og at jeg bare er 22 år gammel, men jeg skal kjøpe i Oslo og det er ikke stort man får for denne summen. Man må gjerne opp i 2 mill for å få kjøpt noe av litt størrelse i denne byen. Hvordan er det mulig for meg å få 500 000 kroner mer i lån? Med hjelp av kausjonist eller foreldre som medlåntakere? Hva er mest gunstig? Anonymous poster hash: 4b772...079 Enkelt, skaff større inntekt.
Illuminatum Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 Renteendringer må man ta forebehold om ja. Har leid i noen år nå og er lei av at pengene forsvinner. Der den nye jobben ligger er det dessutten få utleieobjekter som ligger under 8000 kroner i mnd, som da er veldig mye å betale når man er alene i leie. Er jo mer lønnsomt å eie da. Anonymous poster hash: 4b772...079 Vi kjøpte bolig i 2008 og fikk da en rente på 8%. Selv om det ikke synes slik i dag er det ikke utenkelig at en havner i den situasjonen igjen. I en slik situasjon vil bare renteutgifter være på kr 160.000 med et lån på 2 mill og med 20 år nedbetaling vil det måtte betales 100.000 i året. Totalt 21.600 i mnd med serielån. Med annuitetslån vil månedskostnaden da være på rett under 17.000.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Kikk etter bolig i Søndre Nordstrand. Billigste området i Oslo, ikke langt unna Nordstrand (type 4-5 km). Og det er faktisk ganske fint på Holmlia/Prinsdal. Anonymous poster hash: fac16...c75 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 Mer, mer, mer! Du har fått tilslag på så mye banken synes det er forsvarlig. Mer enn det bør du ikke låne, punktom. Vil du tåle en rente på 8-9%? Anonymous poster hash: 5f753...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå