Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg har avvik på over 2 uker mellom mens-termin og UL-termin og er bekymret for å gå for mye på overtid. Er 32 uker på veg og var med jordmor idag, hun anbefalte meg å prøve modningskupunktur og akupunktur for å sette i gang fødselen en uke før UL-termin.

Noen som har prøvd dette og har erfaring med det? Fungerte det?

Anonymous poster hash: 583b4...94d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan like gjerne stikke seg selv med en gaffel rundt på tilfeldige steder på kroppen. Horribelt at noen innen helsevesenet anbefaler sånt alternativt, udokumentert svada.

Anonymous poster hash: 938af...042
  • Liker 5
Skrevet

Jepp, tok både modning og igangsettingsakupunktur. Om det funker vil man jo aldri vite da jeg ikke kan vite hvordan min fødsel hadde blitt hvis jeg ikke tok det. Men jeg ble satt igang 9 dager over tiden og hadde en lang fødsel som endte med vakum.

Jeg kommer ikke til å bruke penger på det igjen for å si det sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, tok både modning og igangsettingsakupunktur. Om det funker vil man jo aldri vite da jeg ikke kan vite hvordan min fødsel hadde blitt hvis jeg ikke tok det. Men jeg ble satt igang 9 dager over tiden og hadde en lang fødsel som endte med vakum.

Jeg kommer ikke til å bruke penger på det igjen for å si det sånn.

Når tok du igangsettingsakupunkturen? Har hørt at man skal ta det en uke før termin og at med noen så har fødselen startet samme dag eller dagen etter :)

Skrevet

Når tok du igangsettingsakupunkturen? Har hørt at man skal ta det en uke før termin og at med noen så har fødselen startet samme dag eller dagen etter :)

Dette kan i grunnen oppsummeres godt med at du selv skriver «med noen». Noen ville, uavhengig av alternativ behandling, ha startet fødselen samme dag eller dagen etter. Med mindre man har faktiske forskningsbevis som antyder at dette skyldes akupunktur, så kan man heller ikke tillegge akupunktur æren for at dette har skjedd. Anekdoter er ikke bevis.

For øvrig velger folk selv hva de ønsker å bruke pengene sine på. Om du ønsker å betale for alternativ behandling uten dokumentert virkning, så er det helt opp til deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På helsestasjonen jeg går presterte jm å si at akupunktur for igangsttesle var dokumentert, men kunne ikke vise til noe forskning... Like greit jeg ikke har kontrollene mine hos henne :)

Anonymous poster hash: 04f14...4e5

Skrevet

Jeg gjorde dette i andre svangerskap. Jeg ville ikke gjort det igjen. Jeg hadde aldri prøvd akupunktur noen gang, og tenkte litt naivt at det kanskje var noe i det siden mange jordmødre anbefaler og/eller bruker det. Jeg var veldig engstelig for å gå på overtid i det svangerskapet, for det gjorde jeg i mitt første svangerskap, og det endte med en tøff, igangsatt fødsel. Jeg ville veldig gjerne unngå det, og prøvde altså modningsakupunktur.

Jeg synes det var svada. Merket ingen forskjell som jeg kunne tilskrive akupunkturen. Forklaringene akupunktøren kom med var som hentet fra alternativmessen. Jeg er skråsikker på at det ikke gjorde noe fra eller til. Fødselen startet av seg selv to dager etter termin, men det ville den sikkert gjort uansett.

Nei - det var noe skikkelig tøv. Penger ut av vinduet.

Skrevet

Modningsakupunktur fra uke 30. Igangsetting på termindag, 3 dager over termin og 7 dager over termin såvidt jeg husker. Fikk kynnere av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...