Gå til innhold

Skal farge øyebrynene for første gang, noen tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare å påføre kremen i den formen jeg ønsker, og vaske av etter et par minutter? Ønsker ikke en sterk farge:)

Anonymous poster hash: e34a5...685

Videoannonse
Annonse
Gjest fotballflue
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg med svar på spørsmålet ditt, men jeg har et spørsmål :jepp:

Hvor kjøper man sånt? Har lyst til å prøve det selv :)

Skrevet

Ja. Det er lurt å ta noen få minutter, vaske av, også heller påføre farge flere ganger enn å risikere for mørke bryn :)

• Liker 1
Skrevet

Prøv merket Refectocil.

Knallgode permanentfarger!

Det blir brukt på hudpleiesalonger, og jeg er veldig fornøyd med det.

Selges i norske nettbutikker, hvis du googler :)

Ta en prikktest på innsiden av håndleddet, og sjekk om du reagerer på fargen før du påfører den på brynene. Kan være lurt..

Skrevet

Prøv merket Refectocil.

Knallgode permanentfarger!

Det blir brukt på hudpleiesalonger, og jeg er veldig fornøyd med det.

Selges i norske nettbutikker, hvis du googler :)

Ta en prikktest på innsiden av håndleddet, og sjekk om du reagerer på fargen før du påfører den på brynene. Kan være lurt..

Jeg er n00b, så jeg spør; hvilken farge bør man satse på? Jeg har mørk blond hårfarge, og øyenbrynene mine ser nokså blonde ut i sterkt sollys, men brune ut innendørs.. hm. Blander man farger? Må man kjøpe masse stæsj? Pensler og ting til å fjerne farge fra huden med og ting til å blande ut ting med...?

Skrevet

Jeg er n00b, så jeg spør; hvilken farge bør man satse på? Jeg har mørk blond hårfarge, og øyenbrynene mine ser nokså blonde ut i sterkt sollys, men brune ut innendørs.. hm. Blander man farger? Må man kjøpe masse stæsj? Pensler og ting til å fjerne farge fra huden med og ting til å blande ut ting med...?

Neida, det må du ikke.

Jeg har selv lyse bryn, og blander fargene lysbrun og naturbrun. Disse fargene er kalde.

Jeg må la fargen være på i minst 10 min for å få effekt, for jeg tar ikke så lett til meg farge på bryn.

Her må du nesten se hvor lett dine tar til seg farge, ellers kan det bli for intenst.

Ville gått for naturbrun, den er sikker!

Det følger med applikatorpinne når du kjøper fargene. Blandet fargene i en liten kork, f.eks fra ei hårsprayflaske. Funker fint det. Fjerner fargen med vann og bomull. Husk å kjøp vannstoff/hydrogenperoksid. Det finnes applikatorbørster til maskara du kan påføre det med, sikker på du finner det på parfymeri o.l.

Skrevet

Det finnes pensel, appliktatorer, blandeskål og fargefjerner, fra Refectocil, så du må nesten finne ut selv hva du trenger. Jeg, personlig er ikke så glad i å påføre med pensel. Heller applikatorpinner!

Skrevet

Har mørkt blondt hår selv, jeg bruker fargen askebrun.
Synes Midsona kolokremen (helt vanlig som man kan kjøpe på vita) er ganske ok. Den har aplikatorpinne, stødig liten blandeskål og resultatet ser fint ut. Et bra valg hvis man skal begynne å farge brynene første gang, for den har det du trenger i pakken. :)
Eneste tipset jeg har til deg er å ikke få panikk når du tørker av kremen første gang. Det hender at fargen setter seg litt i huden, men det går fort bort igjen. Jeg pleier å peele huden litt etterpå. :)

Skrevet

Neida, det må du ikke.

Jeg har selv lyse bryn, og blander fargene lysbrun og naturbrun. Disse fargene er kalde.

Jeg må la fargen være på i minst 10 min for å få effekt, for jeg tar ikke så lett til meg farge på bryn.

Her må du nesten se hvor lett dine tar til seg farge, ellers kan det bli for intenst.

Ville gått for naturbrun, den er sikker!

Det følger med applikatorpinne når du kjøper fargene. Blandet fargene i en liten kork, f.eks fra ei hårsprayflaske. Funker fint det. Fjerner fargen med vann og bomull. Husk å kjøp vannstoff/hydrogenperoksid. Det finnes applikatorbørster til maskara du kan påføre det med, sikker på du finner det på parfymeri o.l.

Hm. Dette var god hjelp. Da tror jeg at jeg prøver meg med en naturbrun og vannstoff. Er det det samme som de kaller oxidant på iGlow?

http://www.iglow.no/refectocil_oxidant_3_pct__developer_liquid_50_ml/

Nå lover jeg TS å slutte å kuppe tråden hennes og takker pent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...