AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Hei. Samboeren min har et delikat problem: Hårtap. Han prøver å sjule dette så godt han kan ved å farge hodebunnen med noe slags pulver/spray(?) som itillegg til å farge skallen sort skal få håret til å gro igjen. Det gjør det ikke. For orden skyld har vi vært sammen i to år, og jeg har lurt på hvordan jeg bør gå frem for å fortelle han at det ikke ser bra ut siden en mnd ut i forholdet. Jeg elsker han, og det siste jeg vil er å såre han. Han er en skikkelig beskjeden og litt sart type. Hvordan forteller jeg han at han bør slutte med dette og face fakta? Jeg kommer ikke til å forlate han uansett, men jeg er lei av det sorte "støvet" dette midlet legger på badet, og han røyter mer enn ei katte av den kringla som er igjen. Det beste hadde nok vært å barbere alt vekk, men det er nok en drastisk endring iom at han har helt mørkt hår. Han har nok drevet med dette i mange år. Iallefall sålenge jeg har kjent han. Jeg klarer ikke se på det mere, det ser skikkelig skittent ut. Anonymous poster hash: e4bfb...74d Anonymous poster hash: e4bfb...74d
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Hårtap hos menn er helt vanlig, og jeg ville kanskje bare heller sagt det i forstand av at det skjer mange og er naturlig- ergo hvorfor ikke bare ha helt kort hår fremfor å si at du synes det han gjør for å skjule det er ekkelt? Tenk for deg hvordan du ville følt det dersom du får veldig heng/tomme bryster etter graviditet, føler at du må gå med pushup og store innlegg for å skjule og han da skulle gitt en støttende beskjed. Hadde "ekkelt/orker ikke se det mer" vært den beste måten?Anonymous poster hash: 1b7c9...928 2
Selda Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Nå har jeg akkurat fått hengete bryster etter endt amming, men det kan nok ikke sammenlignes, jeg går jo ikke med brystene ute til all almen skue.
Gjest Regnstorm Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Nå har jeg akkurat fått hengete bryster etter endt amming, men det kan nok ikke sammenlignes, jeg går jo ikke med brystene ute til all almen skue. Jeg tror ikke poenget var å sammenligne de to tingene, men å demonstrere at å si at det er ekkelt og skittent ikke nødvendigvis er den beste fremgangsmåten. Kan du ikke bare spørre om han ikke har vurdert å "ta alt", og at du synes det høres sexy ut (les:bedre enn det er nå)?
Gjest brutal_mann Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 kan du ikke bare si at du tror at du vil synes at han er mer sexy med blank skalle enn med det han har? Fokuser på at ting blir bedre, ikke at det nå er fælt. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Hei. Samboeren min har et delikat problem: Hårtap. Han prøver å sjule dette så godt han kan ved å farge hodebunnen med noe slags pulver/spray(?) som itillegg til å farge skallen sort skal få håret til å gro igjen. Det gjør det ikke. For orden skyld har vi vært sammen i to år, og jeg har lurt på hvordan jeg bør gå frem for å fortelle han at det ikke ser bra ut siden en mnd ut i forholdet. Jeg elsker han, og det siste jeg vil er å såre han. Han er en skikkelig beskjeden og litt sart type. Hvordan forteller jeg han at han bør slutte med dette og face fakta? Jeg kommer ikke til å forlate han uansett, men jeg er lei av det sorte "støvet" dette midlet legger på badet, og han røyter mer enn ei katte av den kringla som er igjen. Det beste hadde nok vært å barbere alt vekk, men det er nok en drastisk endring iom at han har helt mørkt hår. Han har nok drevet med dette i mange år. Iallefall sålenge jeg har kjent han. Jeg klarer ikke se på det mere, det ser skikkelig skittent ut.Anonymous poster hash: e4bfb...74d Anonymous poster hash: e4bfb...74d si at du syns det er sexy med skalla menn? Eller er han sånn at han prøver å nekte for at han mister håret?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Hei. Samboeren min har et delikat problem: Hårtap. Han prøver å sjule dette så godt han kan ved å farge hodebunnen med noe slags pulver/spray(?) som itillegg til å farge skallen sort skal få håret til å gro igjen. Det gjør det ikke. For orden skyld har vi vært sammen i to år, og jeg har lurt på hvordan jeg bør gå frem for å fortelle han at det ikke ser bra ut siden en mnd ut i forholdet. Jeg elsker han, og det siste jeg vil er å såre han. Han er en skikkelig beskjeden og litt sart type. Hvordan forteller jeg han at han bør slutte med dette og face fakta? Jeg kommer ikke til å forlate han uansett, men jeg er lei av det sorte "støvet" dette midlet legger på badet, og han røyter mer enn ei katte av den kringla som er igjen. Det beste hadde nok vært å barbere alt vekk, men det er nok en drastisk endring iom at han har helt mørkt hår. Han har nok drevet med dette i mange år. Iallefall sålenge jeg har kjent han. Jeg klarer ikke se på det mere, det ser skikkelig skittent ut. Anonymous poster hash: e4bfb...74d Anonymous poster hash: e4bfb...74d Han er en voksen mann. Pakker du det inn så sier du egentlig: "jeg vet at du er så skjør og delikat at du ikke tåler realiteten" så det kan du ikke gjøre. Jeg ville nok bare sagt at det ser helt jævlig ut. Det burde du ha sagt for 2 år siden. Noe a'la: "det hårpulveret ditt er ren svindel, og jeg forstår ikke at en oppegående, smart mann (tilpasse til typen her, ikke si smart om han er dum og så bortetter..) som deg lar deg lure trill rundt. Dessuten ser det ut som du har pulver i håret, du ser helt dust ut og kan ikke gå rundt slik. Uten pulversveisen er du kjekk, så det er så fryktelig bortkasta." Problem løst. At han mister håret må han bare takle - om det er den verste krisen i livet hans så har han det jo helt toppers!Anonymous poster hash: a4c10...613 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 Nå har jeg akkurat fått hengete bryster etter endt amming, men det kan nok ikke sammenlignes, jeg går jo ikke med brystene ute til all almen skue. Poenget var ikke å sammenlikne eller si at hverken annerledes bryster etter fødsel/hårtap er noe negativt(ikke for min tenning iallefall), men endel opplever dette og endel der igjen får dårlig selvbilde pga det. Da er spørsmålet hvordan man ønsker bli møtt av en partner i dette med å akseptere kroppen sin som den er. Ekkelt er ikke helt hva jeg vil høre iallefall. Anonymous poster hash: 1b7c9...928
Gjest Blomsterert Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Han er en voksen mann. Pakker du det inn så sier du egentlig: "jeg vet at du er så skjør og delikat at du ikke tåler realiteten" så det kan du ikke gjøre. Jeg ville nok bare sagt at det ser helt jævlig ut. Det burde du ha sagt for 2 år siden. Noe a'la: "det hårpulveret ditt er ren svindel, og jeg forstår ikke at en oppegående, smart mann (tilpasse til typen her, ikke si smart om han er dum og så bortetter..) som deg lar deg lure trill rundt. Dessuten ser det ut som du har pulver i håret, du ser helt dust ut og kan ikke gå rundt slik. Uten pulversveisen er du kjekk, så det er så fryktelig bortkasta." Problem løst. At han mister håret må han bare takle - om det er den verste krisen i livet hans så har han det jo helt toppers!Anonymous poster hash: a4c10...613 Er grunnen enig. Vi blir sikkert oppfattet som hensynsløse. Men det er måten en sier det på. En trenger ikke legge an en nedlatende,irritert tone,bare ærlig oppgitt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå