Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og som kan fortelle litt om dette? Blant annet om hva man bør se etter når man velger aksjer, når bør man kjøpe og når man bør ta ut pengene osv?

Finnes det bestemte fallgruver?

Jeg vil gjerne spare i annet enn bank, har hørt at aksjer er tingen, men føler foreløpig at jeg kan for lite om dette til å satse sparepengene mine :)

Anonymous poster hash: afe78...774
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville lest rundt på nettsider. Spesielt lastet ned foreks plus500. Laget deg en demo konto med 100.000kr og kjøpt noen aksjer der. Da skjønner man at det ikke er så lett og bare kjøpe en aksje og selge noen dager etterpå.

Bankene vil nok anbefale aksjefond om du vil det greiene der. Da tjener dem også litt penger.. Om du tjener penger. :D

Anonymous poster hash: 6265f...527
  • Liker 1
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

For guds skyld ikke alst ned Plus500! Det er CFD-trading, og du skal være rimelig godt kjent med aksjer og trading før du begir deg ut på det. Giring av aksjer bla. Der kan du kjapt tape mer enn du satt inn..Hold deg unna.

Nordnet eller netfonds har introduksjonstilbud med 9,- i kurtasje første 3 mnd.

Kjøp boka aksjehandel og daytrading av oddmund grøtte. Det er Bibelen i Norge.

Du kan også lese rich dad poor dad, how i made 1 million in the stock market og the education of a speculator. Om du ikke skjønner disse bøkene så er Det ingen bits å handle aksjer.

Du må kunne;

Bankroll-management

Risk/reward ratio

Teknisk analyse

Fundamental analyse

Psykologi

Er du ikke interessert i å legge inn noen tusen timer lesing og daglig følge med en time eller to, så sett heller en del av pengene på fond og resten på sparekonto.

• Liker 2
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Du kan selvsagt ha ltit flaks også..

Og om du leser om bankroll/money managment så vet du at du også kan ta en liten del av din kapital og gamble med dem på børsen uten at det gjør alt for mye skade på din privatøkonomi.

Skrevet

Og som kan fortelle litt om dette? Blant annet om hva man bør se etter når man velger aksjer, når bør man kjøpe og når man bør ta ut pengene osv?

Finnes det bestemte fallgruver?

Jeg vil gjerne spare i annet enn bank, har hørt at aksjer er tingen, men føler foreløpig at jeg kan for lite om dette til å satse sparepengene mine :)

Anonymous poster hash: afe78...774

Om horisonten er lang og du ikke ønsker å følge investeringene hele tiden er indexfond veldig greit. Pass bare på å finne fond med lav kurstasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...