Gå til innhold

Hvor mye ville du tatt i leie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feil/mangler:

- Taket over gangen lekker vann

- det er ingen ordentlig mulighet for antenne o.l., så hvis det blåser, får du ikke sett på TV

- avløpsrørene er udugelige, rørene tetter seg med jevne mellomrom (historie med flere store oversvømmelser av kloakk på baderommet)

- jordingsfeil og andre strømfeil, slik at dersom man skal skru på lyset på kjøkkenet, må man samtidig skru på kjøkkenvifta på fullt for å få på lyset

- store muggproblemer på soverom og tilbakevendende mugg

- bråkete naboer (stamping, during o.l. Oftest midt på natta)

- usentralt, 10 km til nærmeste butikk

- sikringene går stadig

- strømfeil på en eller annen måte i strømmen til taklampa, så pærene går og må skiftes ut ofte

- problemer med mus som bryter seg inn

- kjøkkenvifta drar ikke godt nok, så det oser hver gang man steker mat

- det blir forventet at leieboer gjør absolutt alt hagearbeidet og forefallende arbeid (klipper ca 2 dekar med gress, måker, strør, rydder, maler hus)

- store hull i stuegulvet, så laminatet som er lagt sprekker opp når man trår der, sokkene setter seg gjerne fast i sprekkene

- lite lys, kjellerleilighet

- det er mange restriksjoner på hva du kan gjøre i hagen (hva du kan sette opp av sittemuligheter f.eks)

- plagsomme naboer som spionerer fra terassen sin hver gang du skal gå ut døra (og innrømmer spionasjen)

Positivt:

- barnevennlig uteområde

- nærhet til skole/bhg

- stor tomt

- turterreng

Anonymous poster hash: 8b254...f6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville aldri leid det ut, og heller aldri leid der! Spesielt mugg skal man ta på alvor. Siden du skriver at det er nærhet til skole/bhg så regner jeg med du bor med barn, og det er å gamble med helsa deres! Man kan få store helseproblemer pga mugg.

• Liker 11
Skrevet

Midt i Oslo eller på landsbygda i Trøndelag ?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil en leilighet med mye mugg og vannlekkasje i det hele tatt være lov til å leie ut? Det er jo helsefarlig.

Jeg hadde ikke leid ut under slike forhold som du beskriver. Jeg hadde ikke turt å ta sjansen på det, leieboer kan jo bli skadet av å bo der selv ved normal bruk.

Jeg ville heller ikke leid et slikt sted i utgangspunktet.

Hadde stedet blitt slik mens jeg var leieboer hadde jeg flytta ut for helsas skyld, og jeg hadde ikke betalt huseier noe før leiligheten eventuelt var i trygg stand igjen.

Anonymous poster hash: 8940b...a9a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Midt i Oslo eller på landsbygda i Trøndelag ?

usentralt, men 1 times kjøring +- til Oslo.

Skrevet

usentralt, men 1 times kjøring +- til Oslo.

Høres ut som noe absolutt ingen vil betale for å bo i

• Liker 2
Skrevet

Feil/mangler:

- Taket over gangen lekker vann
- det er ingen ordentlig mulighet for antenne o.l., så hvis det blåser, får du ikke sett på TV
- avløpsrørene er udugelige, rørene tetter seg med jevne mellomrom (historie med flere store oversvømmelser av kloakk på baderommet)
- jordingsfeil og andre strømfeil, slik at dersom man skal skru på lyset på kjøkkenet, må man samtidig skru på kjøkkenvifta på fullt for å få på lyset
- store muggproblemer på soverom og tilbakevendende mugg
- bråkete naboer (stamping, during o.l. Oftest midt på natta)
- usentralt, 10 km til nærmeste butikk
- sikringene går stadig
- strømfeil på en eller annen måte i strømmen til taklampa, så pærene går og må skiftes ut ofte
- problemer med mus som bryter seg inn
- kjøkkenvifta drar ikke godt nok, så det oser hver gang man steker mat
- det blir forventet at leieboer gjør absolutt alt hagearbeidet og forefallende arbeid (klipper ca 2 dekar med gress, måker, strør, rydder, maler hus)
- store hull i stuegulvet, så laminatet som er lagt sprekker opp når man trår der, sokkene setter seg gjerne fast i sprekkene
- lite lys, kjellerleilighet
- det er mange restriksjoner på hva du kan gjøre i hagen (hva du kan sette opp av sittemuligheter f.eks)
- plagsomme naboer som spionerer fra terassen sin hver gang du skal gå ut døra (og innrømmer spionasjen)

Nå ar jeg en mistanke om at du ikke er en utleier som lurer på hvor mye du skal ta i leie, men punktene jeg har uthevet er ting jeg mener ikke burde finnes i en utleieleilighet.

Flere av disse tingene gir vel leietaker mulighet til å be om redusert leie frem til de er fikset slik jeg ser, og da snakker man ikke om å redusere leien permanent og si at "slik er det", dette er ting som må fikses og reduksjonen i leie bør være deretter.

Hva som er forventet av leietaker er en ting, hva leieboer blir pålagt er en annen. Tingene som skrives over skal ikke pålegges leietaker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke lov til å leie ut engang! Farlige feil med elanlegget og mugg gjør det ulovlig. SKJERPINGS

Anonymous poster hash: 603c0...0d7
  • Liker 5
Skrevet

Skulle nesten trodd dette var det vi bodde før.. Og vi flyttet ut. Hevet kontrakten på dagen!

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for tilbakemeldinger!

Skrevet

Jeg ville heller blitt betalt for å bo der.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke lov å leie ut en slik plass. Så jeg hadde ikke tatt noe. Og om du gjør det så ikke vær forbauset om du får politiet på nakken etterhvert om det ikke blir utbedret. Mange av tingene der er jo direkte helseskadelige.

Endret av Timza
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor du kanskje i en slik leilighet, TS?

Få i så fall kommunen til å komme og sjekke den. Utleier risikerer å få en smekk på fingrene så det svir helt ned til lommeboka.

Anonymous poster hash: d5ab8...931
  • Liker 3
Skrevet

En venninne leier et sånt sted. Der er det ingen restriksjoner på noe som helst da, siden huset egentlig skal rives. Hun betaler 1000 kr i mnd, pluss strøm, og da kan hun gjøre som hun vil, og hun kan ha sin svært aktive hund der. Kunne aldri bodd der med barn. Bakdelen er at huset ikke er godkjent for utleie, og hun får dermed ikke innboforsikring. Så dersom brannfella brenner ned, så har hun ingenting.

Har du sjekket om det er godkjent for utleie der du bor? Det kan hende du ikke får igjen noe dersom det brenner ned/vannskade osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2000,- pr. mnd. + strøm.

Anonymous poster hash: baacd...5be
Skrevet

Vi var på visning til et lignende hus for ikke så lenge siden, og der var husleien 9000 kr uten strøm, tv eller internett. Huset er på bygda, og nærmeste "storby" (som heller ikke er såå stor) er 9 mil unna. Jeg gikk ut derifra vettskremt over at noen faktisk har så liten moral at de tilbyr en småbarnsfamilie å komme på visning i et slikt rotteleir. Huset fikk de leid ut uten problem.

AnonymBruker
Skrevet

Kan innrømme at jeg leier ja, er ikke utleier! Skulle gjerne flyttet, da!

HATER Å BO HER... :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan innrømme at jeg leier ja, er ikke utleier! Skulle gjerne flyttet, da!

HATER Å BO HER... :)

:haar:

Nå vet jo ikke jeg hvor du bor, men et raskt googlesøk viser at mange kommuner er meget interessert i å få tips om slike utleieleiligheter.

Her er ett eksempel; det er fra Horten.

http://www.gjengangeren.no/eiendom/na-vil-kommunen-stanse-all-ulovlig-utleie-har-ansatt-hus-detektiv-1.7952225

Kontakt kommunen, og oppdater oss :) Håper du kommer deg rask bort derfra.

AnonymBruker
Skrevet

:haar:

Nå vet jo ikke jeg hvor du bor, men et raskt googlesøk viser at mange kommuner er meget interessert i å få tips om slike utleieleiligheter.

Her er ett eksempel; det er fra Horten.

http://www.gjengangeren.no/eiendom/na-vil-kommunen-stanse-all-ulovlig-utleie-har-ansatt-hus-detektiv-1.7952225

Kontakt kommunen, og oppdater oss :) Håper du kommer deg rask bort derfra.

Hørtes det Hortensk ut? ;) nei, blir nok feil kommune. Men for all del, de kan gjerne blande seg inn!

Ja, det håper jeg også. Men det er ikke bare-bare :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...