Gå til innhold

Mary kay...party uten å kjøpe noe, er det ok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble oppringt av en mary kay dame som hadde fått nummeret mitt av en venninne. Hun ønsket p komme hjem til meg å sminke meg gratis.og jeg kunne gjerne ha med venninner. Jeg klarer jo ikke å si nei til slikt, så jeg sa ja, jeg da. Nå har jeg fått 4 venninner med. Dette marykay-partyet skal være neste uke.

Jeg bare tror ikke de er så interessert i å kjøpe noen av dem. Vi er alle studenter, burde jeg avlyse da? Jeg spurte på telefon om jeg måtte betale for sminken eller om jeg måtte kjøpe noe, og kun sa nei.

Jeg er redd det kommer til å bli flaut om ingen kjøper noe...

Anonymous poster hash: b0c07...e46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, eg ville ha avlyst. Eg har opplevd ganske så aggressive salsteknikkar frå dei.

• Liker 3
Skrevet

Det blir flaut om ingen kjøper noe.

De tilbyr ikke å komme hjem til deg å sminke deg for morroskyld.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei...jeg forstår jo at de helst vi alt folk skal kjøpe. Men vi har ikke kjennskap til mary kay noen av oss, så da kan man vel ikke heller forvente at man skal kjøpe noe? Uff, vet ikke helt hva jeg skal gjør jeg. Har ikke så mye penger å bruke på ting jeg egentlig ikke trenger nå...

AnonymBruker
Skrevet

Avlys. Blir kleint om ingen kjøper noe. Forresten så er Mary Kay dårlig, dyrt og blir testet på dyr.

Anonymous poster hash: 30f94...f3e
  • Liker 15
Skrevet

THIS:

Avlys. Blir kleint om ingen kjøper noe. Forresten så er Mary Kay dårlig, dyrt og blir testet på dyr.

Anonymous poster hash: 30f94...f3e

• Liker 1
Gjest Emera
Skrevet

Jeg hadde fortalt denne venninnen at hun ikke skal gi telefonnummeret mitt til homepartykonsulenter uten min tillatelse. For meg er dette på linje med telefonsalg, og det utstår jeg ikke.

Jeg var på et homeparty for en del år tilbake. En venninne var vert og ville så gjerne at jeg skulle komme. Jeg hadde lite penger og sa at jeg ikke kunne handle, men bare kom for å se. Dette var helt greit for venninnen min, hun ville bare ha stuen full. :)

Vel, partyet gikk mot slutten og konsulenten delte ut ordrekvitteringene etter kveldens handel. Hun rakte en kvittering mot meg også, i den tro at jeg hadde handlet. Jeg ristet på hodet og takket nei siden den ikke kunne være min. Aldri har jeg fått et så stygt blikk noen sinne som da det gikk opp for henne at jeg ikke hadde kjøpt noe! Det var så tydelig at alle merket det, og stemningen ble litt trykket. Jeg følte meg som en gratispassasjer og snylter. Det var skikkelig ubehagelig, og det var det siste homepartyet jeg var på.

Skrevet

Ville avlyst. Høres jo bare flaut ut for begge parter om det ikke blir solgt noe.

Skrevet

Hun kommer jo hjem til deg for å tjene penger. Hvis du "vet" at ingen av dere kommer til å kjøpe noe, så er det dumt å kaste bort tiden hennes.

• Liker 5
Skrevet

Hva med å invitere flere venner og kanskje noen fra familien din? Større sjanse for at noen kjøper da. Dersom du vil avlyse kan du jo si at du nettopp fant ut at de tester på dyr, og derfor ikke vil ha noe party. Kanskje bedre unnskyldning enn å si at ingen kan, for da prøver hun sikkert å fikse en annen dag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun kommer jo hjem til deg for å tjene penger. Hvis du "vet" at ingen av dere kommer til å kjøpe noe, så er det dumt å kaste bort tiden hennes.

Jeg vet ingen ting, men jeg kan frykte det. Vi vet ikke noe om Mary Kay, og hvorfor skal vi da kjøpe dersom det ikke er overbevisende bra produkter? Dersom man er selger og lever av p reise hjem til folk så vet man vel at man kan ende opp med å ikke selge noe?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva med å invitere flere venner og kanskje noen fra familien din? Større sjanse for at noen kjøper da. Dersom du vil avlyse kan du jo si at du nettopp fant ut at de tester på dyr, og derfor ikke vil ha noe party. Kanskje bedre unnskyldning enn å si at ingen kan, for da prøver hun sikkert å fikse en annen dag.

Enig!

Har selv vært med på et slikt party der kun en av 7 stk kjøpte noe, og det var hun som holdt partyet. Det ble litt klein stemning da de to konsulentene forsto at de ikke kom til å tjene stort den kvelden.

Endret av GørilB
Skrevet

Enig!

Har selv vært med på et slikt party der kun en av 7 stk kjøpte noe, og det var hun som holdt partyet. Det ble litt klein stemning da de to konsulentene forsto at de ikke kom til å tjene stort den kvelden.

Har vært med på lignende party før, hvor flere egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe noe, men de ble omtrent presset til å kjøpe noe. Samtidig kan jo noen føle at de må kjøpe noe siden de er blitt invitert. Det beste er å invitere noen som man vet er interessert eller kanskje kan bli interessert i produktene.

Skrevet

Hvis dere oppriktig ikke vet noe om produktene, så ser jeg ikke noe grunn til at du ikke skal ha partyet. Selv om både du og venninnene dine har lite penger, så kan det jo hende det dukker opp noe dere bare må ha. I verste fall er det ingen som kjøper noe, men som selger kan man ikke alltid ha en toppers dag på jobb. Hun vil kanskje bli litt skuffet, men har da ingen grunn til å bli sur!

Gjest energibånd
Skrevet

Jeg hadde aldri deltatt på en slik party. Det forventes at du skal kjøpe et produkt, og jeg er ikke interessert i å bruke en formue på produkter jeg ikke har tro på.

AnonymBruker
Skrevet

mary kay tester ikke på dyr

ha demonstrasjonen, men gjør konsulenten oppmerksom på at dere er alle studenter med dårlig råd og at ingen av dere har testet noen av produktene før og derfor er helt blanke om de og gjerne vil lære mer om de

mange sier at mary kay produktene er dyre, så jeg har sett på tilbusdpriser fra parfymerier på f.ex mineralpudder og det er dyrere på parfymeriene enn mary kay sitt som oftest, jeg vet ikke om konsulenter som tar mer enn 350kr for mineralpudder, laveste lovlige pris ut til kunde er 320kr det er innkjøpspris pluss moms , altså ikke så mye igjen til konsulenten for å dekke dennes reiseutgifter eller til lønn til konsulenten, og mk konsulenter tar stort sett dårlig eller inget salg med et smil

det går også an å spør om det er mulig å få en studentrabbatt på en pakke av rens, fukt, eyemakeup remover og mineralpudder, når dere har fått spart opp litt penger (miste lovlige ut pris er 1300kr, men konsulenten har lov å gi litt rabatt eller legge på et ekstra produkt)

så kos dere med demonstrasjonen

Anonymous poster hash: d2f89...a92
Skrevet

Avlys. Mary Kay selgeren leker ikke butikk og syns sikkert ikke det er moro å kaste bort tid som hun heller kunne brukt på å selge i et annet party.

Skrevet

mary kay tester ikke på dyr

Anonymous poster hash: d2f89...a92

Mary Kay betaler for å få testet produktene sine på dyr, for å få solgt prisuktene sine i Kina. Tror du bør sjekke bedre hvem du jobber for...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor driver denne venninnen din å gir nummeret ditt til folk som driver med pyramidespill? Etter som jeg vet er mary kay et MLM selskap. Tingen med disse selskapene er at man har en tendens til å ende opp helt uten venner om mann involverer seg med dem da de vil at du skal se på venner som potensielle kunder.

Anonymous poster hash: 76cd4...c2c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor driver denne venninnen din å gir nummeret ditt til folk som driver med pyramidespill? Etter som jeg vet er mary kay et MLM selskap. Tingen med disse selskapene er at man har en tendens til å ende opp helt uten venner om mann involverer seg med dem da de vil at du skal se på venner som potensielle kunder.Anonymous poster hash: 76cd4...c2c

Post script: du kan sjekke www.pinktruth.com for historier fra folk som har vært utsatt for dette selskapet.

Anonymous poster hash: 76cd4...c2c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...