Gå til innhold

Foreldre som hjelper barna inn på boligmarkedet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så har det skjedd igjen, jeg er skvist ut av en budrunde :(

Jeg har en rimelig god egenkapital, litt under millionen, siden jeg er enslig mor får jeg ikke så mye i lån fra banken. Det er litt begrenset hva jeg kan by på ifht økonomi. Atter en gang har jeg tapt en budrunde, de andre på visning var unge jenter som hadde med sin rike men akk så lite teknisk/byggekyndige far.

Dermed ser de ikk at badet må renoveres for ca 200.000 og driver prisene opp til det uanstendige.

Jeg er nok kanskje litt misunnelig siden jeg ikke har pengesterke folk i ryggen som kan hjelpe meg. Men også ganske forbannet over hvor samfunnet har kommet, hørte den ene faren fortelle sitt lille gull igår at hun kunne bare by så skulle han ta alle ekstrakostnadene.

Egentlig er dette bare et litte sukk over at jeg ikke får kjøpt meg noe. :grine:

Anonymous poster hash: 21ef6...842
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det er surt. Jeg slet med at jeg ble utbydd av alle parene som jo var to om å kjøpe. Ble litt bitter på alle som hadde samboer da, ja :P

Det er mange som tenker at det er bedre å hjelpe ungene nå, enn at de får en stor arv når de allerede er langt oppi 50-60-årene, og ikke trenger pengene like mye. Selvsagt er det surt for de som ikke har foreldre som gir arven på forskudd, men det er ikke akkurat de som får pengene sin feil heller. Hadde du takket nei om du hadde foreldre som tilbød deg sårt tiltrengt hjelp? For det er skikkelig tøft å komme seg inn på boligmarkedet når man er ung og helt nyutdannet, har lav nybegynnerlønn, studielån, ikke egenkapital, etc. Jeg hadde takket ja med glede om mine foreldre tilbød med forskudd på arv.

Anonymous poster hash: 2fe1e...9c2
  • Liker 3
Gjest Regnstorm
Skrevet

Ja, det er litt bittert for oss som ikke har like pengesterke foreldre, og føles veldig urettferdig. Men jeg hadde selvsagt ikke sagt nei takk til å få hjelp selv om jeg visste at foreldrene mine hadde lyst og muligheten til det.

Det som virkelig gjør meg irritert er folk i tidlig tjueårene som skryter over at de har egen leilighet som er så og så stor, og hvor langt de liksom har kommet i livet, når det viser seg at de har spart 0,- i egenkapital og nærmest har fått leiligheten deisende rett i fanget. Noen mennesker innser ikke hvor heldige de er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får godte deg med tanken på at de får en sur ekstrautgift når badet må tas.

Anonymous poster hash: b9fb7...3fa
Skrevet

Jwg har aldri motatt ei krone siden jeg flyttet hjemmefra, og var like bitter som deg da jeg skulle inn på boligmarkedet.

AnonymBruker
Skrevet

Enda mer bittert å ha pengesterke foreldre som nekter å hjelpe deg i en ekstra vanskelig situasjon.

Anonymous poster hash: 1a538...2e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hold ut, interessen er ikke like stor over alt hele tiden, fra tid til annen kommer det perioder der markedet er glissen, hvertfall i den grad man greier å unngå de heftigste budrundene. Vær heller ikke for kritisk med tanke på at det skal være midt i byen eller at alt skal være perfekt.

Anonymous poster hash: 6b534...31a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der for har man hus, jobb og penger på plass FØR man setter en unge til verden.

Anonymous poster hash: 28fea...c7b
  • Liker 2
Skrevet

Der for har man hus, jobb og penger på plass FØR man setter en unge til verden. Anonymous poster hash: 28fea...c7b

Det er vel et problem for de som ikke har barn også. Stor forskjell om en har foreldre som betaler en del. Jeg synes det trist at det har blitt slik, men det er vel lite å gjøre med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der for har man hus, jobb og penger på plass FØR man setter en unge til verden.

Anonymous poster hash: 28fea...c7b

Uff da, den kommentaren der var ikke særlig gjennomtenkt. Lurer på hvem som plusset den.. Jeg kjenner mange uten barn som ikke har sjangs i boligmarkedet. Vi kan ikke stoppe å få barn fordi man ikke kan kjøpe en leilighet eller et hus. I de fleste land er det ikke så vanlig at "alle" eier leilighet/hus, det er så vidt jeg har skjønt et ganske norsk fenomen.

Anonymous poster hash: f08fd...937

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...