Gå til innhold

Vond talgkjertel i underlivet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ofte synlige talgkjertler i underlivet som jeg knepper på og tømmer. Feil å gjøre kanskje, men jeg bare MÅ kneppe på slikt.

Nå har jeg ganske lenge hatt en stor en ved skjedeåpningen. Knepte litt på den i går får å se om jeg fikk noe ut, dette skulle jeg tydeligvis ikke gjort. Nå virker det som om det har spredd seg, både blitt større i omkrets og spredd seg til mellomkjøttet, pluss at det gjør vondt (som når man har en vond kvise). Hva kan det være tror dere?

Anonymous poster hash: 6a0ad...be2

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/848335-vond-talgkjertel-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant dette på nett:

Hei! Slike talgkjertler danner klumper fordi utførselsgangene fra kjertlene er tette, eller er for trange til at talgen kan passere og komme ut for å gjøre huden smidigere og mykere. Vi kjenner ikke grunnen for at dette skjer, men det kan være et medfødt anlegg. Siden jeg regner med at du ikke får klemme dem ut, og de er sjenerende, vil jeg råde deg til henvisning til enten gynekolog eller hudlege. Det er mulig at klumpene kan fryses bort, men det er det vanskelig å si sikkert uten undersøkelse. Det vil ikke hjelpe å legge om kosten eller ta medikamenter for dette. Lykke til!

Derimot lurer jeg på om noen har noen råd? Jeg klemmer ikke på disse, da det er for vondt. Nå er jeg heller ikke så plaget med det, men det er utrolig kjedelig når det først dukker opp...

Noen kjerrigråd her, eller?
:kosteskaft:

AnonymBruker

Jeg fikk en sånn en gang, visste ikke hva det var og dro til legen, og hun sa at jeg bare skulle vaske meg godt, sterilisere en nål med en lighter(la den bli kald), stikke hull og klemme ut. Om det er vanskelig å se kan du bruke et speil. Du kan også bedøve området litt med kulde; legg på en pakke frossen pomfrit eller hva du nå har tilgjengelig(pakk den i en tynn håndduk, ikke legg posen direkte på huden). Vil nesten si at det er best å gjøre det selv, for det som er vondt er ikke å stikke hull, men å klemme ut, og jeg kan love deg at du kommer til å være mer forsiktig enn legen:P Men det er klart, får du ikke til så må man jo.

Lykke til TS:)

Anonymous poster hash: 1d8c3...8d4
AnonymBruker

jeg fikk en sånn for ikke så lenge siden. stor som en ert og VOND! jeg MÅTTE klemme på den. den første dagen åpnet den seg ikke, men den andre dagen tok jeg en steril nål og stakk på den. aldri sett så mye ufyselig på en gang :hakeslepp:

Anonymous poster hash: 31015...4cf
AnonymBruker

Er kanskje en Bartolinitt? http://www.lvh.no/symptomer_og_sykdommer/kvinnelige_kjoennsorganer/infeksjoner/bartholinitt

Det finnes antibiotika for slikt. Én uke og det er over igjen. Ellers kan det å sitte i varmt vann med grønnsåpe med rumpen OG klemme ut være en god idé.

Anonymous poster hash: 93deb...8b0
AnonymBruker

Jeg får også slike fra tid til annen, slike vonde smådjevler. Det jeg pleier å gjøre er å klemme på dem til tårene spretter og den tilslutt popper. Vondt er det, men da tømmes den og dagen etter er det ikke vondt i det heletatt :)

Anonymous poster hash: 85c98...92e

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...