Gå til innhold

Hjeeelp, høy mobilregning!

Anbefalte innlegg

Gjest Loveheartx
Skrevet (endret)

Red

Endret av Loveheartx
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:klo: hvorfor stopper du ikke når du overskrider grensa?

Anonymous poster hash: 9c9bf...197

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg, og for det første finn ut hvor mye du faktisk bruker. Får du regning på 4000 kroner på en måned kan det godt hende du bruker mer enn 5 gb.

Anonymous poster hash: c4cb8...959
Skrevet

Skjerp deg, og for det første finn ut hvor mye du faktisk bruker. Får du regning på 4000 kroner på en måned kan det godt hende du bruker mer enn 5 gb. Anonymous poster hash: c4cb8...959

Velg chess MYEbruk. Og koble deg alltid på wifi der det er det

• Liker 1
Gjest tuppesjura
Skrevet

Åssen er det i det hele tatt mulig?? Telenor har en maxgrense om man overstiger det inkluderte på 720kr, om en ikke kjøper ekstrapakker. Merkelig st ikke one call har det samme.

Har forøvrig hatt one call tidligere i flere år og vært kjempefornøyd. Aldri høye regninger. Hva i all verden bruker du tlf til?? Se fil via mobilnettet,???

Skrevet

One call , telenor og netcom sine regninger har aldri stemt for min del. De blir dyrere og dyrere alle sammen uten at man gjør noe forskjell. Etter at jeg byttet nok en gang til et annet selskap, har regningene vært normale . Hørt flere si det, men jeg aner ikke hva de har byttet til nå.

Skrevet (endret)

Djuice har;
Nonstop L; Fri bruk av sms og ringing + 5gb til 299,-
Nonstop XL; Fri bruk av sms og ringing + 8gb til 399,-
+ Ren telenordekning.

Onecall har;
Full pakke; Fri bruk av sms og ringing + 5gb til 298,-
+ Telenor og network norway-dekning. (Litt skeptisk til NN, sånn som jeg har skjønt det er NN hovedsaklig rettet mot jobb-telefoner, og har derfor best dekning i store byer. Mulig jeg tar feil. Har også hørt folk klage på at dekninga ramler inn og ut fordi mobilen ikke vil bestemme seg, men det skal visst være mulig å låse det til en av dem.. Aner ikke, har ikke prøvd selv.)

Chess har;
Sjakk mattEkstra bruk; Fri sms og ringing + 5gb til 299,-
Sjakk mattMye bruk; Fri sms og ringing + 8gb til 399,-
+ Netcom dekning. Har selv dårlig erfaring med netcomdekninga, men det kommer nok an på hvor i landet du bor og litt sånn..

Talkmore har;
eh.. Fri?; Fri sms og ringing + 5gb til 299,-
+ Telenordekning.

Alle har det samme, alt kommer an på hva ellers du bruker mobilen til og hvilken dekning du ønsker. Ringer du f.eks mye utland vil jeg anbefale å se på onecall, jeg har ikke sjekka på en stund, men for et halvt års tid var det de som kunne stille med de beste prisene til i allefall de fleste land. Vet at Chess lå like bak, og det skulle ikke forundre meg om talkmore og djuice har kommet etter de også.

Og så kan du selvfølgelig se på telenor, netcom og tele2, men der har det en tendens til å være dyrere. Og for å få ned prisen må du som oftest mate på med bindingstid i tillegg. Det slipper du som regel hos underoperatørene som de jeg har nevnt over er, med mindre du kjøper telefon så klart.

Og definisjonen på fri bruk av nett er at du kan bruke så mye nett du ønsker uten økning i prisen, men etter et visst antall gb vil hastigheten stupes (dvs at nettet blir tregere)
Anbefaler ellers å skru av nettet når du ikke bruker det, eller å koble deg på wifi. Husk også at f.eks facebook bruker mindre mb enn f.eks netflix.

Herregud, jeg kjenner at jeg absolutt IKKE savner å snakke om dette. Whey!

Edit; Forresten; Husk at om du går OVER den grensa du har i abonnementet ditt så koster det fort 5 - 10 kr per mb over det. Og hvis du ser for deg at 1 min på youtube tilsvarer ca 1 mb da, så kan det fort bli dyrt. Heldigvis tilbyr de fleste ekstra datapakker om du går tom, og hos f.eks djuice får du melding (i teorien i allefall) dersom du er i ferd med å gå over grensa di. Men er noe usikker på om det er mulig med disse løsningene som allerede inneholder 5 - 8 gb.

Endret av Lucid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...