Gå til innhold

Å dele kjærlighetslivet med Facebook..

Anbefalte innlegg

Gjest Christina146
Skrevet

..hva synes du om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit så lenge det ikke er mer kjærlighet på fb enn i virkeligheten. Dvs; jeg blir oppgitt over par som sier mer på veggen til hverandre enn ansikt til ansikt. Spesielt pussig finner jeg trenden som går ut på å f.eks ligge i samme seng og ønske hverandre god natt over fb i stedet for å ta det muntlig, samme med statuser av typen "ser film/spiser middag med kjæresten" (i seg selv, helt i orden en gang i mellom) og så kommer kjæresten og kommenterer, og så utvikler det seg til en samtale i kommentarfeltet. I don't get it..

"Laget fancy middag til kjæresten, så nå skal vi kose oss!"
"åhja, du er så fantastisk, jeg er heldig som har deg!"
"Nei, JEG er heldig, du er bare best!"
"Elsker deg jenta mi <3<3<3<3<33<3<2"
"Elsker deg mer snuskebassen min! <a3a33a3a NUSSNUSSSMASK"

"Maten smaker fantastisk!"
"åh, så bra, var litt usikker på om potetene var gjennomkokt."
"neida, de er gode, gidder du å sende saltet?"

(okei, LITT overdrevet, men ikke langt unna i noen tilfeller..)

• Liker 35
Skrevet

Jeg tenker "hold det for dere selv".

• Liker 4
Skrevet

Helt greit så lenge det ikke er mer kjærlighet på fb enn i virkeligheten. Dvs; jeg blir oppgitt over par som sier mer på veggen til hverandre enn ansikt til ansikt. Spesielt pussig finner jeg trenden som går ut på å f.eks ligge i samme seng og ønske hverandre god natt over fb i stedet for å ta det muntlig, samme med statuser av typen "ser film/spiser middag med kjæresten" (i seg selv, helt i orden en gang i mellom) og så kommer kjæresten og kommenterer, og så utvikler det seg til en samtale i kommentarfeltet. I don't get it..

Hahaha!

Jeg kjenner et sånt par på fb. Ikke fullt så ekstremt men det er ikke langt unna.

Nå synes det sikkert på fb at jeg og kjæresten er sammen også, men vi faller ikke helt i den kategorien der.

• Liker 1
Skrevet

Hahaha!

Jeg kjenner et sånt par på fb. Ikke fullt så ekstremt men det er ikke langt unna.

Nå synes det sikkert på fb at jeg og kjæresten er sammen også, men vi faller ikke helt i den kategorien der.

Ser ikke problemet med at det vises. Det er jo en forskjell på å "skjule" det og å overeksponere det. Helt greit at det kommer statuser der man tagger kjæresten hvis det er noe spesielt, eller at det blir lagt ut bilder hvis det er noe spesielt. Men det er forskjell på det og å leve hele livet gjennom fb :P

Skrevet (endret)

Det sies jo at de sunneste forholdene ikke setter spor på Facebook og det tror jeg det ligger noe i, for de som deler mest om forholdet sitt har jo de korteste forholdene mens de som deler så lite at man ikke merker noe til at har kjæreste er de som er sammen lengst.

Men det er av og til god underholdning med de som deler alt, har fått sett en del krangler mellom kjærestepar som foregår på facebookstatuser, og de som bytter kjæreste hver uke eller mnd, skriver kjærlighetserklæringer til hverandre hver dag.... Det samme til hver kjæreste. Huff

Endret av Blod
  • Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Vel, jeg synes det er flott å dele når man har årsjubileum. Jeg synes også man bør dele det når man venter barn/har fått det. Ellers kan det bli for mye hjerter, nuss og suss for de som ikke har vært sammen så veldig lenge. Noen ganger kan det bli litt for åpenbart at det kanskje er disse som har det litt tøft i forholdet.. Særlig når det da ikke går så lang tid før akkurat disse slår opp..

Skrevet

Synes rett og slett noen ganger sånne meldinger som dette er litt klissete: "Jeg har verdens fineste kjæreste, elsker deg!" osv.

Det er vel ikke viktig at verden vet at du synes du har den fineste kjæresten, men at du sier dette med kjærlighet til kjæresten. Men det er kanskje viktig for mange at andre får med seg at de sier det.....

• Liker 1
Skrevet

Og noen uker senere, hvis de har slått opp, så blir alle statusen og bildene slettet en etter en..

Gjest RockOn
Skrevet

Jeg synes det virker som at jo mer forholdet synes på Facebook, jo verre er det. .

Selvfølgelig er ikke dette en regel. Men er så mange som legger ut hjerter og kliss hele tiden, og det varer jo gjerne ikke så lenge..

Selv er vi ikke spesielt synlig på Facebook. Vi er i et forhold og vi mannen la ut bryllupsdagen vår, men det er stort sett det. Nå er vi jo veldig lite på Facebook begge to...

Skrevet

Jeg blir automatisk veldig skeptisk når jeg ser mennesker (veldig ofte damer) legge ut den ene klissete statusen etter den andre om hvor høyt de elsker, savner og hvor fint og flott alt er i forholdet for min erfaring er at det ofte er et spill for galleriet siden virkeligheten er en helt annen. Jeg har tre slike mennesker på feeden min og den ene har en notorisk utro mann (hun er fullt ut klar over det), den andre blir rundjult av sin og det tredje paret krangler konstant så busta fyker. Jeg og sambo har vel knapt nok noen gang skrevet noe som helst på feeden til hverandre. Har vi noe å si til hverandre så sier vi det til hverandre enten ansikt til ansikt eller per telefon. Ser virkelig ikke poenget ved å kringkaste på FB at vi elsker hverandre og har det bra. Vi bor sammen, har ett barn og ett til på vei. Det bør da være bevis nok?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt på trynet :fnise:

Jeg forstår når det kommer barn eller jubuleum eller noe sånt. Eller selvsagt om de skal på ferier og tagger hverandre, og profilbilder. MEN de der latterlige "JEG HAR KJÆRESTE SOM JEG ELSKER OVER ALT I HELE VERDEN", de hadde jeg klart meg uten. Jeg har noen på Facebook som skriver laange kjærestebrev til hverandre på veggen, type at man må trykke "les mer", fordi de er så lange.

Jeg har "i et forhold" på face, men ikke med hvem, fordi jeg synes ikke noen har noe med det å gjøre. Men så har jeg et profilbilde av oss tatt i en konfirmasjon, hvor han er tagget. Det er vel det eneste jeg har liggende ute av forholdet mitt :)

Synes det er veldig greit at folk ikke kjenner meg pga Facebook.

Anonymous poster hash: 7c429...330
Skrevet

Har aldri forstått hvorfor man skal være så himla utleverende jeg da. Har enkelte som må legge ut alt de gjør med kjæresten, gjerne hver eneste dag. Jeg skjønner ikke greia. Kan legge ut ting jeg og, som jubileum eller den gangen min kjæreste ga meg en gave som jeg ble utrolig glad for (billetter til en konsert jeg trodde jeg ikke skulle få sett). Da ble statusen noe sånt som "Har verdens beste mannfolk som skaffa billetter til XY". Slike ting forekommer særdeles sjeldent, da jeg heller sier det til han (ja, jeg ønsket å skryte litt av han pga de billettene)

Eksempler på ting som derimot irriterer meg:

A: Jeg elsker deg så utrolig høyt gutten miiiin<3

B: Elsker deg så utrolig høyt jeg også jenta miiii<3

A: Verdens fineste du<3

B: Det er det du som er<3<3

C: Dere er så søte altså!!!

Eller:

A: Ligger i senga med B, nå skal vi kose oss<3

B: Jaaa<3<3<3

• Liker 2
Gjest Alohaa
Skrevet

Synes generelt det at enkelte folk legger ut ca hele livet sitt på facebook, og de skjønner ikke konsekvensene av det . Ser folk legger ut alt fra at de har kranglet med sjefen, at ungene var vanskelige å legge i kveld, at de har bestemt seg for å slanke seg, at de skal vitne i rettsak osv. Det blir alt FOR mye. Synes enkelte ting ikke trenger å havne ut på internett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:skratte:

Generelt har jeg funnet at de par jeg kjenner konstant må bekrefte forholdet sitt på FB i statuser som usikre i forholdet, de fleste vet det irl, men de forsøker å bøte på det med *smask og nusse-rask*

Det samme gjelder et par elendige mødre som bruker FB til å prise egen innsats for barna, som f.eks. at de har lagd middag til *de flotteste, flinkeste, mest elskede barn i verden", hele tiden sender rundt "virals" om "hvis du har den mest fantaskiske xxxx, så del denne". De kan også hevde at de er utslitt av dagen for den har gått til støvesuging og vasking.

Så vet man sannheten, de spiser lapskaus fra boks, hun har til nød funnet støvsugeren og dratt over benken med ei vaskefille som ikke har blitt skyllet og vrengt opp siden den ble kjøpt for 1 år siden.

Også er det de usikre damene med nytt profil-bilde annenhver dag og folk føler seg forpliktet til å "like" og si hvor godt hun ser ut...(til tross for at selfien beviser det motsatte eller at hun bare har skiftet genser"

Usikre mennesker som søker å bekrefte ett liv de skulle ønske på FB og tror at folk tror på det.

Ah, men noenganger får man, som noen sa over, noen morsomme perioder, hvor virkeligheten slår inn over på FB og man ser forholdsknappene knitre så det gnister fra "i ett dypt og ekstremt lykkelig forhold", ned til "komplisert" og deretter single, også legges detaljene ut.

Classy.

Holder selv alt av forhold vekk fra FB etter èn status-endring fra gift og da fjernet jeg forholdstatus helt i det stille så ingen så det med mindre de snuset etter det. De som trenger å vite om mine forhold snakker jeg med om det, jeg driver ikke privat kringasting på FB.

Anonymous poster hash: a30f1...fd2

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser slike tråder så takker jeg min Gud for at jeg ikke er på Facebook lenger.Og alikevel greier jeg å holde kontakten med de jeg vil ha kontakt med. :sjokkert:

Anonymous poster hash: b4447...97e
Skrevet

Jeg synes det er helt ok å vise at man har en kjæreste, men når man begynner å skrive statuser eller på veggen til kjæresten hvor mye man elsker h*n, hva man holder på med osv, så blir det litt mye. Mange som har kommet med gode eksempler.

Jeg synes derimot det for eksempel er greit å skrive: "I dag har jeg og xx vært sammen i 5 år!" eller "Jaggu har jeg vært gift med x i 20 år, hvem hadde trodd" osv. Ting som jubileum osv synes jeg kan være søtt (med mindre det er typ "har vært sammen i hele 1mnd nå, elsker deg over alt på jord gutten min, deg og meg for ALLTID! <3<3")

Skrevet

Jubileum, spesielle hendelser ol- helt greit.

Alt over det er egentlig bare sinnsykt irriterende. Hadde blitt flau om typen min hadde sendt meg fult av kjærlighetserklæringer på facebook.

• Liker 2
Skrevet

Helt greit med en status eller å skrive noe søtt på veggen til partneren en sjelden gang - men noe mer enn det synes jeg bare er kvalmt. Spesielt de som sitter ved siden av hverandre og skriver på veggen til hverandre, HVA faen er poenget med det?

AnonymBruker
Skrevet

Deler gjerne en oversharing fra facebook-wallen min. :fnise: :bond:

"I dag har jeg og min skjønne prinsen min *navn*, vært sammen i 1 år eg elsker deg over alt på denne jord eg er så utrolig glad i deg vi skal alltid holde sammen hele livet eg kommer alltid til å være her for deg eg kommer alldrig forlate deg du er bare min og du er kun min det er kun deg jeg vil har du er en kjempe skjønn og søt gutt jeg kan stole på deg evighet og alltid du betyr alt for meg du er verdens beste kjæresten min 4 Ever <3 <3 <3 <3 hilsen *navn* <3 <3 <3

Hva skjer med punktum liksom.... Utrolig slitsomt.

Anonymous poster hash: 3e3d1...3d9
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...