Skravla Skrevet 21. juni 2004 #1 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg pusser for tiden opp badet mitt. Har lysegrå fliser på gulvet og helt hvite på veggen. For å friske opp har jeg tenkt å bruke håndklær, esker etc i friske farger. Har også tenkt på å henge opp en stang på ene veggen. Her vil jeg ha kroker og mulighet til å henge opp håndklær etc. Er det noen som har tips til bokser, poser etc til å henge på disse krokene? Nå er det meste gjort - håndverkerne er snart ferdig og av en eller annen grunn så ser jo hele leiligheten ut som om den er revet ned og bygd opp igjen. Det har dukket opp et nytt problem. Det er satt opp dusjvegger, men rørlegger har ikke tettet mot gulvet. Saken er: Gammelt sluk er skiftet ut. Gulvet har fremdeles en liten helling mot dette sluket. I tillegg er det satt opp sluk inne i dusjsonen med svak helling mot nytt sluk. Helling mot nytt sluk er imidlertid mindre enn helling mot gammelt sluk. Jeg gikk ut fra at det ville bli tett rundt dusjen slik at vannet ikke renner utenfor, men slik situasjonen er nå, så renner det vann mot gammelt sluk. Der vil vaskemaskin stå og da vil det jo bli fuktig under vaskemaskin hver gang jeg dusjer. I følge rørlegger så skal dette være slik, uten å fortelle hvorfor. Jeg har sjekket på nettet og hos venner som har dusjvegg, men der er det tett mot gulvet. Det er ikke vannsøl utenfor dusjsonen. Dette var det jeg forestilte meg når jeg bestilte og var nettopp grunnen til at jeg bestilte dusjvegger i stedet for dusjforheng som jeg hadde før. Slik dusjveggen er nå så er det rett og slett et av norges dyreste dusjforheng. Er det noen der ute som har noen erfaring? Kan jeg evt. heve kjøpet selv om dusjveggen er montert? Håper noen har råd og tips til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #2 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg ville helt klart ha klaget på dette med dusjveggene. Det får i så fall være opp til rørleggeren og bevise at han har gjort rett. Er litt usikker på hvordan veggene dine ser ut, men det høres ut som noe som bør kunne ordnes med silikon. Og da mener jeg at rørleggeren skal ordne dette. I byggeforskriftene står det bare at det skal være tilstrekkelig fall i soner der det antas å samle seg vann. Se nederst i § 9-51 her http://www.be.no/beweb/regler/veil/REN2003...3/09esanit.html Forresten så står det litt mer om hva som er tilstrekkelig fall her under § 8-37 "3. Våtrom" http://www.be.no/beweb/regler/veil/REN2003...innemiljoe.html Når det gjelder slike bokser til å henge opp så er vel IKEA og Åhlens de som har et stort utvalg. Ellers så finnes jo butikker som "SitIn på badet" i Bygdøy Allé som har mye fint og dyrt til badet. Når det gjelder slike stenger så kan du også sjekke i kjøkkenbutikker! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå