netpuppy Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Han er jo ikke så gammel enda og, selv om han er så å si stuerein, kan han fortsatt ha noen uhell inne. Spesielt nå i det siste hvor hans måte å "si fra" er ensbetydende med å stå / sitte musestille og stirre på meg. Ikke alltid like lett å få med seg om man sitter opptatt med noe annet. Men hver eneste gang han tisser inne er det enten i sofaen eller i senga. Med andre ord, de to aller verste stedene han overhodet kunne funnet. Og så i kveld da, når jeg har hverken tørkepapir eller potetmel.. Gi meg styrke!
Wildberry Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 For det første så foretrekker de fleste hunder å tisse på absorberende underlag, altså tepper, kurver, senger og sofaer. Du kan se det ute. De fleste hunder trekker til grøften når de må tisse, og unngår asfalttissing så langt det lar seg gjøre. En annen ting er at tisselukt er vanskelig å bli helt kvitt, i allefall fra sofaputer og madrasser. Hunder tisser gjerne der de kjenner sin egen (eller andres) tisselukt fra før. Også er det markering. Noen hunder er veldig glade i å markere på soveplassene sine med gjevne mellomrom. Har hatt en sånn selv, men heldigvis hadde jeg ikke tillat henne å være i verken sofaen eller på soverommet mitt. Hvor ofte skjer disse uhellene? Hvis du mener det er en dårlig vane han har lagt seg til i det siste, så kan det være nok å bryte uvanen ved å hindre tilgang i noen uker.
Gjest Offensive Pie Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Spray seng og sofa så godt det lar seg gjøre med eddik. Det fjerner urinlukta, og sjansen for at hunden tisser der igjen blir mindre, siden de helst tisser der deres egen lukt er
Mrs Smith Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Markering. Du får kjøpt sånn spray til å ta bort lukt i dyrebutikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå