Nuttery Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Ekskjæresten min havnet i en situasjon for ca et år siden, og det blir holdt rettssak denne uken. Vi har et halvveis OK-forhold. Han nevnte her om dagen at rettssaken var nå snart (sa hvilke dager, pluss et par venner av han som hadde tenkt å komme å se på). Jeg har sendt melding hvor jeg har spurt når rettssaken er og hvilken tingrett rettssaken holdes i og at jeg tenkte å komme å se på. Han har lest meldingen for over et døgn siden, men ikke svart. Jeg sjekket på nettet over de to tingrettene som er aktuelle, og fant ut hvor saken holdes og når. Vil dere si det er greit at jeg drar å ser på, eller bør jeg holde meg unna?
Testosteron Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Hva tror du han vil syns om å ha deg der da? Jeg hadde ikke likt det ihvertfall 1
Gjest Kvinneline Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Jeg synes det kommer litt an på. Gjør du det for og støtte han, eller fordi du rett og slett er nysgjerrig? "Et helt OK forhold" er i mine øyne egentlig ikke et venneforhold, og jeg synes ikke du bør dra om det kan tenkes at han ikke ønsker deg der. Når det er sagt, så kan jo han uansett ikke nekte deg å komme, men forholdet kan jo bli dårligere dersom han opprinnelig ikke ønsket deg der. 2
Nuttery Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2014 Hva tror du han vil syns om å ha deg der da? Jeg hadde ikke likt det ihvertfall Jeg vet ikke helt, egentlig. Har vært mye støtte for ham for det som har skjedd, og en hel venneskare av han skal jo dit, så jeg er veldig usikker. Vi har et sånn små-greit-men-ikke-heeelt-greit forhold. Så er litt clueless. På en måte føler jeg det er naturlig å dra, men samtidig kan jeg se for meg han kan bli sint.. Men han blir sint av det ene og det andre, så det har ikke alltid noen logisk forklaring.
Nuttery Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2014 Jeg synes det kommer litt an på. Gjør du det for og støtte han, eller fordi du rett og slett er nysgjerrig? "Et helt OK forhold" er i mine øyne egentlig ikke et venneforhold, og jeg synes ikke du bør dra om det kan tenkes at han ikke ønsker deg der. Når det er sagt, så kan jo han uansett ikke nekte deg å komme, men forholdet kan jo bli dårligere dersom han opprinnelig ikke ønsket deg der. Jeg vil dra fordi jeg er nyskjerrig på motparten i saken, egentlig. Eksen er "offeret" i saken, så det er jo ikke noe han har gjort. Vi er av typer ekser som elsker hverandre men ikke klarer å leve med hverandre fordi vi krangler støtt og stadig.. Så jeg er så clueless her. Skulle ønske jeg bare kunne sitte på bakerste rad og være usynlig, men er jo bare to rader.... Æsj altså.
Arlea Skrevet 24. juni 2014 #6 Skrevet 24. juni 2014 Hvis hensikten er å støtte han så ville jeg ventet til han eventuelt forteller at han vil ha deg der. I og med at han ikke har svart på meldingen så ville jeg tolket det som et nei. 5
Gjest Kvinneline Skrevet 24. juni 2014 #7 Skrevet 24. juni 2014 Hvis hensikten er å støtte han så ville jeg ventet til han eventuelt forteller at han vil ha deg der. I og med at han ikke har svart på meldingen så ville jeg tolket det som et nei. Enig med denne.
Nuttery Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2014 Hm. Da sender jeg vel en SMS etter endt rettssak og spør hvordan det gikk.. 1
Gjest Christina146 Skrevet 24. juni 2014 #9 Skrevet 24. juni 2014 Nå vet jeg ikke hvilken rettsak dette er, men jeg husker min mot en slektning (seksuell mishandling), som varte i seks timer. Jeg var 16 og svært nervøs, ikke minst fordi jeg gikk imot en i familien. Jeg ville aldri hatt en venninne eller venn der, men min onkel kom som støtte, uoppfordret. Mine foreldre var satt inn som vitner, og kunne ikke være der utenom når de skulle forklare seg. Det var godt å ha en trygg person å hvile blikket på under rettsaken, men tror ikke jeg ville hatt mer enn en person til støtte, i tillegg hadde jeg en god og trygg advokat. Nå vet jeg jo ikke noe om rettsaken til eksen din, men jeg vil tro venner av han stiller opp, som du sier? Kanskje du bør spørre han rett ut om han vil ha din støtte i en slik situasjon, og eventuelt hvordan? Er jo fullt mulig å støtte før og etter rettsak.
Nuttery Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #10 Skrevet 25. juni 2014 Nå vet jeg ikke hvilken rettsak dette er, men jeg husker min mot en slektning (seksuell mishandling), som varte i seks timer. Jeg var 16 og svært nervøs, ikke minst fordi jeg gikk imot en i familien. Jeg ville aldri hatt en venninne eller venn der, men min onkel kom som støtte, uoppfordret. Mine foreldre var satt inn som vitner, og kunne ikke være der utenom når de skulle forklare seg. Det var godt å ha en trygg person å hvile blikket på under rettsaken, men tror ikke jeg ville hatt mer enn en person til støtte, i tillegg hadde jeg en god og trygg advokat. Nå vet jeg jo ikke noe om rettsaken til eksen din, men jeg vil tro venner av han stiller opp, som du sier? Kanskje du bør spørre han rett ut om han vil ha din støtte i en slik situasjon, og eventuelt hvordan? Er jo fullt mulig å støtte før og etter rettsak. Kort oppsummert var det et fylleslagsmål på byen, hvor motparten hadde flydd på min eks uprovosert. Eksen endte opp med redusert hørsel og måtte operere i hodet, og var sengeliggende en god stund etterpå. Var mye involvert i denne perioden, både som støtte og sykepleier.
Nuttery Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #11 Skrevet 25. juni 2014 Forresten, oppdatering (rettssaken var i dag), fikk svar uten å ha sendt noe mer. "Den ble lukket, så... Var der selv bare i 40 min." Jaja.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 Ekskjæresten min havnet i en situasjon for ca et år siden, og det blir holdt rettssak denne uken. Vi har et halvveis OK-forhold. Han nevnte her om dagen at rettssaken var nå snart (sa hvilke dager, pluss et par venner av han som hadde tenkt å komme å se på). Jeg har sendt melding hvor jeg har spurt når rettssaken er og hvilken tingrett rettssaken holdes i og at jeg tenkte å komme å se på. Han har lest meldingen for over et døgn siden, men ikke svart. Jeg sjekket på nettet over de to tingrettene som er aktuelle, og fant ut hvor saken holdes og når. Vil dere si det er greit at jeg drar å ser på, eller bør jeg holde meg unna? Det virker som om du vil dit for å underholdes. Hadde du villet dit for å støtte din venn hadde det stilt seg annerledes... Anonymous poster hash: aec17...446
Nuttery Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #13 Skrevet 25. juni 2014 Det virker som om du vil dit for å underholdes. Hadde du villet dit for å støtte din venn hadde det stilt seg annerledes... Anonymous poster hash: aec17...446 Eksen ble banket opp på et utested, og har måttet gå igjennom operasjon og mye styr med dette. Hele veien igjennom dette har jeg vært der, som emosjonell støtte, som "sykepleier" osv. DERFOR vil jeg se på. Fordi jeg føler meg involvert. Ikke fordi det er gøy, men fordi jeg vil se hvem det er som har gjort dette, og hva han har å si for å forsvare seg selv. Uansett ble det stengt rett, og rettssaken varte i 40 minutter selv om det var satt av to dager til den.
Gjest Blomsterert Skrevet 25. juni 2014 #15 Skrevet 25. juni 2014 Han ville nok sagt fra om han ville hatt deg der? Lukket rett?? Hm,det var oppsikts vekkende etter hva du har sagt om saken. Skal veldig mye til for at det skjer!
Gjest Skrevet 25. juni 2014 #16 Skrevet 25. juni 2014 For å vise støtte: Ja gå og vis støtte. For underholdning: Hold deg langt unna. Det er ikke noe hjelp i det.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. juni 2014 #17 Skrevet 25. juni 2014 Ikke svar: Han har ikke lyst til at du skal komme.
Nuttery Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #18 Skrevet 25. juni 2014 Han ville nok sagt fra om han ville hatt deg der? Lukket rett?? Hm,det var oppsikts vekkende etter hva du har sagt om saken. Skal veldig mye til for at det skjer! Den skulle i utgangspunktet være åpen, så vet ikke helt hva som har skjedd der.
Nuttery Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #19 Skrevet 25. juni 2014 Ikke svar: Han har ikke lyst til at du skal komme. Svarte en tommel opp på den siste meldingen. Rettssaken har vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå