Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en betydelig sum i restskatt, ikke noe jeg ikke skal klare å betale med en gang.

Men jeg "trodde" at jeg ville få en faktura eller noe slikt på summen og en forfalls dato. Etter å ha lest litt på skatteoppgjøret 2013 så står det bare

"A betale - innbetalingskort blir tilsendt senere" Er dette fakturaen for restskatten?

Lengre nede står det

"Blir restskatten ikke betalt innen forfall, vil skatteoppkreveren sette i verk tiltak for å kreve inn beløpet. Valg av tiltak blir
basert på opplysninger fra selvangivelsen og folkeregisteret, samt størrelsen på restskatten og betalingshistorikk."

"Restskatt
(...) Restskatt på kr 1 000 eller mer kan betales i to terminer, 3 og 8 uker etter at skatteoppgjøret ble sendt.
Fristen gjelder til utgangen av neste virkedag dersom den går ut på en lørdag eller søndag. Betaler du ikke første
termin av restskatten ved forfall, anses også annen termin samtidig forfalt til betaling.
Blir ikke restskatten betalt innen fastsatt tid, vil det bli lagt til forsinkelsesrenter. Restskatt som ikke blir betalt, kan
tvangsinnfordres.
"

Øverst på skatteoppgjøret står det "Bankkonto for skatt" jeg har også fått et kidnr så er det kontonr jeg skal overføre pengen til?

Beklage dumme spm. Vil bare være sikker og vil overhode ikke få noen ekstra kostnader pga jeg var for sein med å betale.

Grunnen til at jeg ikke har gått inn før nå å sjekka Altinn var at jeg trodde jeg ville få et brev i posten om beløpet jeg måtte betale, for jeg var klar over sånn ca hvor mye jeg måtte betale.

Anonymous poster hash: ec633...412
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil motta ferdig utfylt faktura som gir svar på dine spørsmål.

Du trenger ikke foreta deg noe før du får denne i posten.

Hvis du ville unngå renter på det for lite betalte beløp måtte du sjekket ligningen og betalt inn ekstra før den 31. mai.

AnonymBruker
Skrevet

Du vil motta ferdig utfylt faktura som gir svar på dine spørsmål.

Du trenger ikke foreta deg noe før du får denne i posten.

Hvis du ville unngå renter på det for lite betalte beløp måtte du sjekket ligningen og betalt inn ekstra før den 31. mai.

Takk, ser at jeg fikk 147 kr i rentetillegg.

Men da venter jeg på en faktura, takk for hjelpen.

Anonymous poster hash: ec633...412

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...