Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde et stygt brudd med min store kjærlighet, og han har i ettertid ikke engang svart på sms-er jeg har sendt. Ikke stygge sms-er, men sms-er hvor jeg har uttrykt for trist jeg er, at jeg savner ham, ønsker å snakke ut etc.

Svaret er total taushet.

Han bor bare 10 min unna meg i bil.

Er det stalker-aktig om jeg en kveld ringer på døra hans og ber om å få snakke? Eller er det ok, og så får han eventuelt bare si nei der og da og det er det?

Anonymous poster hash: 79431...36b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er litt stalkeraktig.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg videre! Masse fisker i havet :)

Anonymous poster hash: 910db...6ab
Gjest Regnstorm
Skrevet

Det blir veldig crazy-ex-girlfriend, jeg ville latt det være.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er litt stalkeraktig.

Men er ikke det å stalke noen at du gjør det over lang tid, nærmest systematisk/gjentatt? Det jeg tenker på er jo å ringe på hos ham en gang, så om han avviser meg da kommer jeg jo ikke til å fortsette.

Skrevet

Men er ikke det å stalke noen at du gjør det over lang tid, nærmest systematisk/gjentatt? Det jeg tenker på er jo å ringe på hos ham en gang, så om han avviser meg da kommer jeg jo ikke til å fortsette.

Du har jo tatt kontakt med han, og han har avvist deg med å ikke svare.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i lignende situasjon! Jeg hadde veldig veldig lyst å gjøre dette. Men det er ikke lurt, klarte selv og holde meg fra å gjøre det. Det burde du også, kommer ingenting godt utav det. Du kan ende med at han heller smeller døren i ansiktet. Jeg ville heller prøvd å ringe først om du absolutt må snakke med han? Men det beste er å bare godta og gå videre. Selv om det gjør vondt.

Anonymous poster hash: 867f8...922

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Det er relativt normalt å føle en slik besettelse etter et stygt brudd, som du beskriver. Men IKKE gå i fella og oppsøk eksen din! Bruk andre metoder for å ordne opp i hodet, ved å f.eks trene, gå opp i en hobby eller prate med noen som du har tillit til.

Håp er voldsomt sterkt, og overskygger alle andre rasjonelle følelser.

Skrevet

Prøv å ring ham. Hvis han ikke svarer da heller, så har du jo egentlig fått et svar; at han ikke vil ha kontakt med deg. La det være og kom deg videre:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ring ham. Hvis han ikke svarer da heller, så har du jo egentlig fått et svar; at han ikke vil ha kontakt med deg. La det være og kom deg videre:)

Ts har jo fått et tydelig svar. Ham svarer ikke på sms= han ønsker ingen kontakt med henne.

Om hun ringer blir det fort til at "kanskje han ikke hørte telefonen" som blir til å ringe på døra. Når han ikke åpner (ikke usansynlig) så så han henne ikke, og plutselig har ts gjort det hun er på god vei til å gjøre: rasjonalisere et opphenging i en person som er forhistorie.

Og ikke noe godt kan komme av å grave i historien, ts. Gå lange turer i skogen og slit deg skikkelig ut på hard jobbing til du glemmer han. Slik får du i det minste god helse og en mulighet til karriere på veien mot å komme over bruddet. For du kan like det eller ikke, men det er overhodet ikke hans ansvar å hjelpe deg gjennom det. Bare du selv kan ta på deg den jobben. Jeg anbefaler å sette i gang.

Anonymous poster hash: 1f081...895

• Liker 2
Skrevet

Ts har jo fått et tydelig svar. Ham svarer ikke på sms= han ønsker ingen kontakt med henne.

Om hun ringer blir det fort til at "kanskje han ikke hørte telefonen" som blir til å ringe på døra. Når han ikke åpner (ikke usansynlig) så så han henne ikke, og plutselig har ts gjort det hun er på god vei til å gjøre: rasjonalisere et opphenging i en person som er forhistorie.

Og ikke noe godt kan komme av å grave i historien, ts. Gå lange turer i skogen og slit deg skikkelig ut på hard jobbing til du glemmer han. Slik får du i det minste god helse og en mulighet til karriere på veien mot å komme over bruddet. For du kan like det eller ikke, men det er overhodet ikke hans ansvar å hjelpe deg gjennom det. Bare du selv kan ta på deg den jobben. Jeg anbefaler å sette i gang.

Anonymous poster hash: 1f081...895

Han får vel "ubesvart anrop", men det jeg mener er at hvis hun absolutt vil kontakte han noe mer så er det bedre å ringe enn å møte opp på døra. Greit å prøve ut litt forskjellige måter å kontakte folk på, men nok får være nok. Er ikke vits i å prøve ALT.

Skrevet

Jeg synes du skal holde deg for god til å dukke opp på døren han når han tydeligvis ikke vil ha noe mer med deg å gjøre, ikke for å være stygg altså, må bare si det rett ut. :blomst:

Vil han ikke snakke så vil han ikke snakke, da respekterer du det og gir han fred.

Er bedre at du går videre med livet ditt.

Nok av menn der ute :)

• Liker 1
Skrevet

Han har allerede gitt deg svar i og med at han ikke svarer på meldingene dine og kuttet all kontakt. Jeg skjønner at du gjerne skulle fått en annen slutt å forholde deg til og jeg synes det er en skikkelig kjip og umoden måte av eksen din hvordan han har gjort dette. Men forsøk heller å tenke at dette sier alt om han og ingenting om deg og siden han faktisk er i stand til å være så kjip mot deg så er det kanskje like greit at han er ute av bilde?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på noen av de rådene du har fått her. Istedenfor å bekymre deg for hva du kan bli tolka som (stalker, crazy eks osv), så gjør det du føler for. Føler du for å prøve og kjempe for å få ham tilbake, eller bare få en avslutning så du kan gå videre med livet ditt, så gå på døra hans om det så kreves. Blir så oppgitt over at folk med en gang skal si at man ikke ska gjøre sånt, du blir "stalker", "gal eks" og masse piss!! Med en gang noen nevner noe litt uvanlig innenfor hva helst egentlig, så blir man sett på som "rar" og alt mulig annet, og utstøtt.. Det plager meg!

Hvor ble det av at man ska gjøre alt for kjærligheten? At uansett hva, så må man kjempe for det/den man vil ha?

Jeg sier go for it, og gjør det du føler for som kan gjøre deg glad og fornøyd.. Ikke hør på hva andre sier og ikke bry deg om hva de kan mene om deg, gjør det DU syns er riktig ;) Lykke til!

Anonymous poster hash: 6021f...70d

Skrevet

Ikke hør på noen av de rådene du har fått her. Istedenfor å bekymre deg for hva du kan bli tolka som (stalker, crazy eks osv), så gjør det du føler for. Føler du for å prøve og kjempe for å få ham tilbake, eller bare få en avslutning så du kan gå videre med livet ditt, så gå på døra hans om det så kreves. Blir så oppgitt over at folk med en gang skal si at man ikke ska gjøre sånt, du blir "stalker", "gal eks" og masse piss!! Med en gang noen nevner noe litt uvanlig innenfor hva helst egentlig, så blir man sett på som "rar" og alt mulig annet, og utstøtt.. Det plager meg!

Hvor ble det av at man ska gjøre alt for kjærligheten? At uansett hva, så må man kjempe for det/den man vil ha?

Jeg sier go for it, og gjør det du føler for som kan gjøre deg glad og fornøyd.. Ikke hør på hva andre sier og ikke bry deg om hva de kan mene om deg, gjør det DU syns er riktig ;) Lykke til!

...og da har du selvfølgelig tatt med i beregninga at det TS risikerer ved å insisterte på kontakt på denne måten er å skyve ham ENDA lengre vekk og gi ham fullstendig avsmak? Vil han ha kontakt, så tar jeg kontakt. Å mase seg til det pleier sjeldent å være spesielt effektivt for annet enn å overbevise om at man er en masekjerring som ikke tar et hint ;)
AnonymBruker
Skrevet

...og da har du selvfølgelig tatt med i beregninga at det TS risikerer ved å insisterte på kontakt på denne måten er å skyve ham ENDA lengre vekk og gi ham fullstendig avsmak? Vil han ha kontakt, så tar jeg kontakt. Å mase seg til det pleier sjeldent å være spesielt effektivt for annet enn å overbevise om at man er en masekjerring som ikke tar et hint ;)

Ja, det er selvfølgelig tatt med i betrakning.. For du skjønner, har litt erfaring om sånne ting fra før selv! Det rådet jeg kan selvfølgelig gå galt også, men man må bare ta sjansen.. Og grunnen til at jeg gir det rådet jeg ga til ts er at hun må kjempe med nebb og klør til hun ikke føler det er noe håp lenger.. Uansett hva det gjelder egentlig!

Noen ganger så kreves det litt drastiske tiltak for å få opp øya til folk når det gjelder forskjellige ting.. Kanskje denne eksen hennes er lei nå og tar ikke kontakt, men kanskje om ts viser hvor mye han egentlig betyr for hun og at hun bryr seg så mye om han at hun drar på døra hans for å få en avslutning/vinne han tilbake så får han hodet sitt på plass?

Poenget her er at hverken TS, du, jeg, eller alle andre som har gitt råd her vet aldri nøyaktig hva som kommer til å skje, og istedenfor å være egenrådig og gjøre det man føler for selv, så hører man på andre og dermed blir framtiden og ting litt forutsbestemt.

Og et annet poeng er at man virkelig ikke burde bry seg så mye med hva man blir stempla som, så lenge man er fornøyd med seg selv og livet sitt, og gjør det man føler for :)

AnonymBruker
Skrevet

Når noen gjør det klart at de ikke vil snakke med deg (noe det å la være å svare når man tar kontakt gjør), så lar man være å ringe på døra hos dem! Hallo... Det er sånn ynkelige psykoer gjør.

Anonymous poster hash: 6876c...733
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta et hint. Han vil ikke ha noe med deg å gjøre.

Anonymous poster hash: 0206e...cc5

AnonymBruker
Skrevet

Hadde et stygt brudd med min store kjærlighet, og han har i ettertid ikke engang svart på sms-er jeg har sendt. Ikke stygge sms-er, men sms-er hvor jeg har uttrykt for trist jeg er, at jeg savner ham, ønsker å snakke ut etc.

Svaret er total taushet.

Han bor bare 10 min unna meg i bil.

Er det stalker-aktig om jeg en kveld ringer på døra hans og ber om å få snakke? Eller er det ok, og så får han eventuelt bare si nei der og da og det er det?

Syns det må være greit å gjøre det en gang.. Gå om han ber deg om det..

Men; vær forbedret på at du kan bli mer knust enn det du er i dag.. Og han kan alt ha gått videre..

Om du møter han og du merker at det er over selv om du ikke vil: fokuser inne i hode ditt på de negative tingene: en anatomisk arvelig feil du nå slipper å dra videre til kommende barn,tragisk usympatisk oppførsel, hybelkaniner, stygge møbler etc ..det hjelper ... Og sangen du hører på radioen når du setter deg i bilen - det er deres brake up song; hver gang du hører den tillater du deg å tenke på han; jo mer negative tanker- jo gladere er du fordi du slipper å være sammen med han ;)

LYKKE TIL :) og sukker/match / møteplassen er full av gutter -så kos deg over å være singel :)

Anonymous poster hash: 8621b...144

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...