AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har vært i en del forhold, og jeg har hver gang blitt såra. På et eller annet vis har alle sammen vært utro. Han siste jeg var sammen med (og fikk barn med) var den verste. Han var utro mange ganger, og bedrev psykisk vold, manipulerte og truet seg til vilja si. Jeg klarte til slutt å gå. Etter det ble slutt med han så møtte jeg en ny mann. Han var utrolig snill og oppmerksom i starten (for å få meg til sengs sikkert), for så å kun være interessert i sexsnakk (men fortsatt nekte for at det var det han var interessert i). Etter å ha kastet bort noen måneder på det så innrømte han at han ikke var interessert nok, og ikke ville ha et forhold nå , men ville fortsatt ha sex (når det passet han..). Jeg har nå vært på date med en ny mann. Han virker flott. Men jeg er allerede skeptisk. Jeg er redd han bare er ute etter en ting, jeg er redd han skal date flere samtidig, jeg er redd han ikke egentlig liker meg.. osv osv. Men det er jo ingen grunn til å tro det, annet enn mine tidligere dårlige erfaringer.. Jeg tror faktisk jeg innbiller meg at menn ikke kan elske på samme måte, selv om jeg selvfølgelig vet det bare er bullshit. Hvordan kan jeg snu min egen tankegang? Vil bare si at jeg absolutt ikke forteller han om disse tankene, da hadde jeg bare skremt han bort. Anonymous poster hash: 7884d...960 1
Zienna Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Godt spørsmål, men beklager.. jeg har ikke svaret.Selv har jeg aldri opplevd utroskap i forhold, men jeg ser omkring meg at det er utbredt. Det gjelder både kvinner og menn.Derfor er jeg tilbakeholden med å gi for mye av meg selv for tidlig. Det er nok min måte å beskytte meg på. Han jeg har datet lenge nå sier jeg går to skritt fram og ett tilbake, stadig. 1
King in the North Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Du må kanskje velge bort skepsisen, noe som er vanskelig. Altså, det er naturlig å være skeptisk etter dine opplevelser, men fortsett å møt nye menn, og få gode opplevelser. Lettere sagt enn gjort, men du vil nok finne en skikkelig kar etter hvert 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Du bør ikke velge bort skepsisen din. Tvert imot, så har vi kvinner all grunn til å være skeptiske til menn. De fleste av dagens menn avskyr forpliktelser, og er kun ute etter en ting. Ellers så er de avvikere på en eller annen måte. De få ordentlige mennene som finnes, er dessverre ofte kapret allerede Anonymous poster hash: bb46b...115 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Jeg syns du skal fortsette å være skeptisk, da siler du vekk mange menn du uansett ikke har bruk for. Du burde også la være å ligge med menn inntil dere er i et forhold, om det så er snakk om flere måneder uten sex. Dersom han stikker fordi han ikke får mus, var han ingenting å samle på i utgangspunktet. Husk at menn er utrolig greie å ha med å gjøre så lenge de tror muligheten for sex er tilstedet. Du burde file vekk denne forventningen hos man du dater nå og sjekk om han er like hyggelig da. Anonymous poster hash: 331d0...b3a
Red-Ruby Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Det er da sunt å være skeptisk! Det som ikke er bra, er å la det stoppe deg fra å stole på noen igjen. Men å velge å stole på noen,og åpne seg for noen er ikke en "tjeneste" man gjør for andre. Du kan aldri "ta" tillit, det er noe man bare kan gi og få, og hvis du har valgt å stole på noen,og han viser seg å være falsk, så er det han som er idioten og ikke du! husk at til syvende og sist, så er dette noe du gjør for deg selv. Og livet er som regel sånn,jo mer man satser,jo større er gevinsten.
netpuppy Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Du bør ikke velge bort skepsisen din. Tvert imot, så har vi kvinner all grunn til å være skeptiske til menn. De fleste av dagens menn avskyr forpliktelser, og er kun ute etter en ting. Ellers så er de avvikere på en eller annen måte. De få ordentlige mennene som finnes, er dessverre ofte kapret allerede Anonymous poster hash: bb46b...115 Generalisering much? Det fins mange flotte menn der ute, jeg kjenner ihvertfall mange flere gode menn enn drittsekker. Du kan da ikke drage ett helt kjønn under en kam. Det blir som å si at menn må passe seg fordi de fleste jenter er golddiggers og bare ute etter en ting. TS: Har de noen andre fellesnevnere disse mennene du har vært sammen med bortsett fra deg? Har du en spesiell type du går etter / faller for som gjør at du gang på gang finner slike? Det er ikke sikkert, men det er verdt å tenke over og eventuelt reflektere over hvorfor? Ellers er jeg enig med de over at du bør vente med sex for å være sikker på at han ikke bare er ute etter en ting og at du bør ha en sunn skepsis. Alternativet er naiv og blåøyd og det gagner ingen. Du trenger ikke gi alt av deg selv med en gang, men husk at for at noen kan bevise for deg at de er til å stole på må du la dem gjøre det. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Takk for svar alle. Skal tenke igjennom alt dere har sagt. Skal selvfølgelig ikke bli naiv, men jeg tror jeg er litt mer skeptisk enn hva som er sunn skepsis.. Gullrose: De to som har oppført seg verst har vært de eldste (hhv 10 og over 15 år eldre), så jeg tror ikke det hjelper Faktisk er han som var minst ille den som var nærmest meg i alder Anonymous poster hash: 7884d...960
Mrs Smith Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 Takk for svar alle. Skal tenke igjennom alt dere har sagt. Skal selvfølgelig ikke bli naiv, men jeg tror jeg er litt mer skeptisk enn hva som er sunn skepsis.. Gullrose: De to som har oppført seg verst har vært de eldste (hhv 10 og over 15 år eldre), så jeg tror ikke det hjelper Faktisk er han som var minst ille den som var nærmest meg i alder Anonymous poster hash: 7884d...960 da har jeg omvendte erfaringer av deg
Zevs Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Vil bare si at jeg absolutt ikke forteller han om disse tankene, da hadde jeg bare skremt han bort. Men kanskje det er en god ting? Hva skal du med kjærster du ikke kan prate åpent med?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 Men kanskje det er en god ting? Hva skal du med kjærster du ikke kan prate åpent med? Tenker bare at siden jeg ikke kjenner han så godt ennå så vil jeg ikke skremme han bort med å være "psycho". Jeg er forøvrig egentlig en ganske ærlig person som ikke holder så mye tilbake, men.. Anonymous poster hash: 7884d...960
Gjest Corto Maltese Skrevet 25. juni 2014 #13 Skrevet 25. juni 2014 Du burde være skeptisk til oss menn. Men du burde også være skeptisk til kvinner faktisk så burde du være skeptisk til mennesker sånn generelt sett. 1
Zevs Skrevet 25. juni 2014 #14 Skrevet 25. juni 2014 Tenker bare at siden jeg ikke kjenner han så godt ennå så vil jeg ikke skremme han bort med å være "psycho". Jeg er forøvrig egentlig en ganske ærlig person som ikke holder så mye tilbake, men..Anonymous poster hash: 7884d...960 Ser ikke noe psycho i å fortelle at, grunnet tidligere opplevelser, så kan du forholde deg mer skeptisk/sårbar enn du liker å være. Det kan kanskje forklare ting ved din oppførsel for ham. Hvis det jager ham bort, i motsetning til å utløse empati, så er han vel ikke noe å spare på uansett?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #15 Skrevet 25. juni 2014 Å frekventere KG er nok dessverre det beste stedet å være dersom du ønsker å bli enda mer skeptisk til menn enn det du allerede er . Anonymous poster hash: fc6ae...f17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå