Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Noen som har noen sykkelturer å anbefale ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tonsenhagen - Lilloseter - Steinbruvann.

Har også flere ganger syklet tur-retur Lillestrøm.

Å sykle ned til sentrum og ut til Bygdøy er også en fin tur :)

Endret av Infinite
Skrevet

Du gir null bakgrunnsinfo om hva slags syklist du er. Vil du sykle for å trene, for å nyte det fine været, for å komme i konflikt med bilister (meget enkelt i Oslo) etc.

Hvis du vil trene vil jeg anbefale deg å sykle opp på Ekebergplatået, ned bakken, så tar du riksvei 155 sørvestover. Da kan du sykle til første rundkjøring der du tar av mot Siggerud, derfra kan du komme tilbake til Oslo på forskjellig vis.

Nå som det nærmer seg fellesferie blir det litt mindre utrivelig å sykle langs den såkalte Tour de Finance, sykkelveien mellom Aker Brygge og Asker. Noen deler av strekningen kan det være riktig trivelig når det er lite biltrafikk ved siden av.

Har du en sykkel som tåler grusvei er det fint å sykle til Rikshospitalet. Derfra sykler du opp Songsvannveien, som går over til å bli grusvei et stykke oppi bakken. Så kommer du til selve Sognsvann, og der er det fin grusvei oppover til Ullevålseter på østsida.

Skrevet

Du gir null bakgrunnsinfo om hva slags syklist du er. Vil du sykle for å trene, for å nyte det fine været, for å komme i konflikt med bilister (meget enkelt i Oslo) etc.

Hvis du vil trene vil jeg anbefale deg å sykle opp på Ekebergplatået, ned bakken, så tar du riksvei 155 sørvestover. Da kan du sykle til første rundkjøring der du tar av mot Siggerud, derfra kan du komme tilbake til Oslo på forskjellig vis.

Nå som det nærmer seg fellesferie blir det litt mindre utrivelig å sykle langs den såkalte Tour de Finance, sykkelveien mellom Aker Brygge og Asker. Noen deler av strekningen kan det være riktig trivelig når det er lite biltrafikk ved siden av.

Har du en sykkel som tåler grusvei er det fint å sykle til Rikshospitalet. Derfra sykler du opp Songsvannveien, som går over til å bli grusvei et stykke oppi bakken. Så kommer du til selve Sognsvann, og der er det fin grusvei oppover til Ullevålseter på østsida.

Haha nå lo jeg godt *tour de finance* sykler jeg hver dag fra akerbrygge til Sandvika :P

Men jeg er vel mer ute etter treningsturer på sykkel . Men har ikke så veldig høyt ambisjonsnivå :)

Men takk for tips tror jeg prøver meg på ullevålseter i helgen :)

Skrevet

Tonsenhagen - Lilloseter - Steinbruvann.

Har også flere ganger syklet tur-retur Lillestrøm.

Å sykle ned til sentrum og ut til Bygdøy er også en fin tur :)

Takk for tips . Veldig fint å sykle til Bygdøy ja , men blir ikke lange turen når man bor i sentrum :)

Når du har syklet tur retur Lillestrøm har det da vært på merkede sykkelveier ? Er nemlig ikke så veldig kjent på den siden av byen og kan nok for sykle meg bort uten skilting :)

Skrevet

Haha nå lo jeg godt *tour de finance* sykler jeg hver dag fra akerbrygge til Sandvika :P

Men jeg er vel mer ute etter treningsturer på sykkel . Men har ikke så veldig høyt ambisjonsnivå :)

Men takk for tips tror jeg prøver meg på ullevålseter i helgen :)

Jeg tror uttrykket Tour de Finance opprinnelig kommer fra en artikkel i Dagens Næringsliv om denne sykkelstrekningen.

Jeg vet jo ikke hvor god form du er i, men hvor slitsomt det er å sykle til Ullevålseter avhenger også sterkt av hvor lett og stiv sykkel du har, og ikke minst av hvor høyt trykk du har i dekkene. Sykler du på grus kan du ikke ha "landeveistrykk", men jeg pleier å ha minst tre bar. Jeg vet at mange vil ha mindre for å ha bedre kontroll i svingene, men jeg er uansett veldig forsiktig i svingene, jeg liker ikke å ta sjanser der.

Poenget er at fra Ullevålseter kan du sykle videre enten via veien som går gjennom tunet på Ullevålseter, eller vi bakken som går oppover til venstre. Du kan komme til trillestien til Kobberhaughytta via begge deler, men bakken er en del tøffere. Nær toppen av bakken er det flott utsikt over hele Nordmarka og Oslo. Når du kommer ut på veien etter trillestien kan du sykle til venstre og så høyre i neste kryss, da kommer du til Kikut. Så kan du sykle tilbake til Sognsvann ved å sykle videre østover fra Kikut.

Skrevet

Rundt Nøklevann, flott kupert tur på 1 mil. Grusvei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...