AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Heisann! Jeg lurer på om barnet mitt kan ha kumelkallergi, samt egg- og hveteallergi. Jeg holder meg derfor unna alle disse ingrediensene. Men jeg lurer på: Det står jo at det tar 3 uker før alle melkeproteinene er ute av kroppen. Når man da skal gjeninnføre melk i kostholdet, er det slik at man f.eks drikker et glass melk og så tar det nye 3 uker før proteinet er ute av kroppen? Symptomene hennes er grønn, hyppig og luktende avføring. Anonymous poster hash: 286e2...e39
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Symptomene hennes er grønn, hyppig og luktende avføring. Anonymous poster hash: 286e2...e39 Det kan da være det man ofte kaller "tannbæsj". De får ofte sånn avføring når de får tenner. Og det kan holde på ganske lenge... Anonymous poster hash: 39403...a81
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Det kan da være det man ofte kaller "tannbæsj". De får ofte sånn avføring når de får tenner. Og det kan holde på ganske lenge... Anonymous poster hash: 39403...a81 TS her. Hun har hatt det i snart 2 måbeder, og er 4 måneder, så tror ikke det.Anonymous poster hash: 286e2...e39
Semydfe Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Har du fått mistanken på egenhånd og derfor bestemt deg for å avstå fra de matvaregruppene? Eller har dere sammen med lege kommet fram til det? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 TS her. Fikk mistanke på egenhånd, tok det opp på helsestasjonen som sa jeg gjerne kunne prøve dietten. Men kuttet ut hvete for kun noen dager siden. Var hos legen idag, han sa jeg skulle prøve Nan og se om hun reagerte, også eventuelt få mme uten kumelk på resept. Men jeg vil amme, og holder meg derfor heller unna kumelk, egg og hvete - enn så lenge. Men kanskje noen derfor kan svare på spørsmålet mitt? Anonymous poster hash: 286e2...e39
tutta23 Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Hei :-D jeg kuttet ut kumelk når jeg ammetpga diare hos jenta mi...det gikk ca 2 uker før jeg merket bedring hhos henne. ..hun filk da normal avføring og det ble betraktelig mindre skriking og mer soving... men det er svært krevende å kutte ut all kumelk da det finnes skjult i mange matvarer. ..det er svært viktig at mor som ammer også får i seg det hun trenger. .så når man legger om kosten så drastisk mens man ammer bør man få oppfølging av lege... uansett så er utredning av kumelkallergi en oppgave for barnelege. ..ville hørt om fastlegen kunne henvise...
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Hei :-D jeg kuttet ut kumelk når jeg ammetpga diare hos jenta mi...det gikk ca 2 uker før jeg merket bedring hhos henne. ..hun filk da normal avføring og det ble betraktelig mindre skriking og mer soving... men det er svært krevende å kutte ut all kumelk da det finnes skjult i mange matvarer. ..det er svært viktig at mor som ammer også får i seg det hun trenger. .så når man legger om kosten så drastisk mens man ammer bør man få oppfølging av lege... uansett så er utredning av kumelkallergi en oppgave for barnelege. ..ville hørt om fastlegen kunne henvise... Hei, og tusen takk for svar! Som jeg skrev så har jeg vært i kontakt med både barnelege på helsestasjonen (som sa jeg burde prøve dietten) og fastlege. Jeg var hos fastlegen sist igår, og han fortalte meg at så lenge barnet er under 6 måneder, er det ingen test som kan påvise denne type allergi. Derfor sa han at jeg skulle gi henne vanlig mme, og eventuelt få resept på mme uten kumelk. Men jeg ønsker jo å fortsette å amme, og lurer derfor på om jeg risikerer flere uker med grønn avføring igjen dersom jeg drikker et glass melk, eller om proteinene vil forsvinne fortere ut av morsmelken ettersom det bare er et engangstilfelle? Anonymous poster hash: 286e2...e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå