Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sprett
Skrevet

Er nok noe jeg er flink til. Vi har vært sammen i snart 7 år, har to barn sammen og har vært gift i 3 år. Har sex, forsåvidt ikke noe i veien der. Jobben er pri nr. 1 for ham, selv om han er flink med barna. Hjelp hjemme derimot får jeg stort sett bare når jeg maser om det en stund. Vi bor ved siden av hverandre på en måte...

Jeg har tidligere hatt perioder med depresjoner. Har heller ikke vært spes heldig med tidligere forhold, mine partnere der har vært flinke til å ta mye men ikke gi. Utroskap var et nøkkelord i så henseende.

Jeg drømmer mye, om så mangt. Det går ikke en natt uten at jeg er i drømmeverden, men noen ganger har jeg det jeg kaller mareritt. Han er sammen med en annen, er en versjon. En annen at jeg leter og leter, men finner ham ikke. En tredje at han med vilje sårer meg. Sist natt kom en ny versjon: Jeg kommer hjem for så å finne ham i vår seng, med en annen kvinne, men med vårt barn..

Understatement: Jeg går og har det vondt hele dagen, jeg analyserer ham til døde på alt han sier og gjør. Han pleier ikke å jobbe natta, men i dag tidlig kom han hjem kl 06. Jeg vet han var på jobb... Han er trøtt, jeg er uttafor, og når minstefrøkna skal legge seg går han ut for å gå en tur... Jeg er helt matt, og tenker innerst inne at jeg holder på å ødelegge forholdet. Forteller ham om drømmen, men alt han sier er "unnskyld, jeg mente ikke å såre deg..." Selvfølgelig analyserer jeg det til døde..

Kjære noen, kan dere hjelpe meg litt her? Sarkastiske meldinger kan jeg godt slippe for jeg klarer fint selv å "drepe" meg selv innvendig...

:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt - men du virker som en som har et levende og rikt indre liv... Det er bare positivt det - i seg selv, men det kan bli for mye...

Du må prøve å se utover - i stedet for innover.

Du kan klare å styre tankene dine - med litt trening, og om du tar tida til hjelp.

Avfei "mistankene" som tull og ubegrunnet sjalusi, og drømmer som drømmer (ikke så rart - du har jo opplevd svikefulle partnere i tidligere forhold... legg det på "hylla for drittsekker fra fortiden"...)

Ikke lett, men det vil bli bedre, om du "arresterer deg selv" når de vonde tankene /mistankene dukker opp - og tvinger deg til å tenke motsatt av hva du nå er blitt vant til...

Om han var utro - så får du sikkert rede på det uansett - så hvorfor legge energi i det, i noe som ikke eksisterer...

Sett fokus på det positive, gi en klem, et kjærtegn, smil... - vis at du har selvtillit og at du vet at han elsker deg (selv om du ikke føler det slik akkurat da...).

Da blir det lettere å ta opp ting rundt hvem som bidrar med hva hjemme f.eks. - når det er opprettet mer harmoni mellom dere... (for klart han merker at du går og bærer på noe... han kan lett føle at det er du som er avvisende - også er dere inne i en vond sirkel...)

Ta sjansen - opptre med selvtillit... :wink:

Skrevet

Jeg er enig med Vega om den vonde sirkelen. Jeg kan love deg at ting vil ikke bli bedre når du fortsetter og tenke slik du gjør. Du vet drømmer kan til en viss grad tolkes. Det kan virke som om du bærer preg av de tidligere forholdene dine, og dette speiler seg i drømmene du har nå, om utroskap osv. som gjør at du er utrygg nå. Likevel så vet du at du har ingen grunn til å tenke alt du gjør(?). Du er inne i en irrasjonell grusom tankesirkel du bør komme deg ut av.

Bare et lite eks fra meg selv. Jeg forstår hvordan du har det. Ettersom jeg er en 'pessimist' av natur, har jeg noen ganger tatt meg selv i å tenke destruktivt, være paranoid, og likevel vite at det er helt absurd. Det kan være vanskelig å komme ut av det når jeg er godt i gang. Men jeg vet at det kommer absolutt ingenting godt av å tenke slik, så jeg tar meg selv i nakken og skjerper meg. Har heldigvis hatt god drahjelp fra typen som har lært meg til å endre tankemåtene mine.

Det er ikke rart han vil gå seg en tur, når han vet du går rundt og tenker det du gjør, og at du grubler over drømmene dine. Dette tærer på han også, og det gjør at han vil trekke seg bort fra deg. Man blir sliten av å måtte leve i en gjørme av negativitet, det blir dere begge.

Tenk positive tanker og det positive gror. Håper det bedrer seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...