Gå til innhold

All kylling som Nortura selger, er halal-slaktet.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

http://www.nrk.no/norge/selger-halal-kylling-til-alle-1.11794085

Er det noe problem at Nortura selger halal-slaktet kylling som vanlig kylling?

Anonymous poster hash: 98640...ecf

Jeg ønsker ikke å støtte opp om halalslakting, selv om jeg er klar over at dyret bedøves tilstrekkelig før det slaktes på halalvis - her til lands. Synes det bør merkes. Det er ikke livsviktig, det smaker det samme, men min motstand mot halalslakting er vel så rasjonell (les: ganske irrasjonell) som de troendes begrunnelse for å ønske halalkjøtt.

Anonymous poster hash: e787e...34a

• Liker 24

Annonse

AnonymBruker

Har ikke så mye annet å velge i da enn Stange kylling o.l.

Anonymous poster hash: d529b...6da

Man bør kjøpe kylling fra Stange og Holte gård uansett, det kyllinger må gjennom mange andre steder er intet annet enn dyremishandling.

Anonymous poster hash: 8669a...0fb

• Liker 10
AnonymBruker

http://www.nrk.no/norge/selger-halal-kylling-til-alle-1.11794085

Er det noe problem at Nortura selger halal-slaktet kylling som vanlig kylling?

Anonymous poster hash: 98640...ecf

Sikher har strengt forbud mot å spise halal-kjøtt, så det er jo synd for sikhene som får i seg dette som strider mot religionen deres. Ganske ironisk når Nortura bruker som argument for at de gjør som de gjør at de ønsker å vise respekt for andre religioner.

Anonymous poster hash: 3ebe3...f6a

• Liker 5
AnonymBruker

Bigger news!!

http://www.dyrsfrihet.no/nyheter/dyremishandling-i-norsk-kyllingindustri

Ok. Så hva er verst... At de prakker på ikke-muslimer halalkylling, eller at de mishandler kyllinger grovt?

Skutt å kjøpe solvinge, prior osv, så slipper du å være en ond person :) !

Anonymous poster hash: 0d59f...759

• Liker 4

Annonse

Jeg visste ikke at den eneste forskjellen var denne lille bønnen, men jeg synes det er rart at denne typen "gir honnør" til muslimer som har "tilpasset seg norsk regelverk" og tillater bedøvelse?? Noe annet er dyremishandling, og dette fortjener IKKE honnør!

• Liker 9
Annonse
AnonymBruker

Jeg ska aldri kjøpe noe fra nortura igjen. Dette snikislamisering i praksis.

Anonymous poster hash: 1010b...4d3

Urovekkende at duikke har brydd deg om dyremishandlingen

Anonymous poster hash: 0d59f...759

• Liker 1

Feil overskrift, uansett er det vel bedre at det blir benyttet som mat og ikke må kastes?

– Vi lurer ikke folk

Utgangspunktet er at Prior produserer kyllingpølser uten halalkjøtt, men i tilfeller der man har et overskudd av halalslakt, kan også halalkylling bli brukt i pølsene. Det forklarer Kjell S. Rakkenes, konserndirektør for merkevare i Nortura.

• Liker 1

Er dere virkelig så overtroiske at dere tror det gjør noen forskjell for dyret eller ikke-muslimske konsumenter at kjøttet er velsignet av en muslim? Dyret skal uansett slaktes etter norske regler. Dyret dør. Vi spiser. Og norske regler tillater ikke tradisjonell halalslakting.

• Liker 5
AnonymBruker

Jeg skjønner ikke at så mange folk spiser kylling i det hele tatt, jeg. Det disse dyrene går gjennom er helt forferdelig og ren dyremishandling. Jeg har vertfall ikke samvittighet til å støtte verken svine- eller kyllingproduksjonen.

Anonymous poster hash: f25d0...cd3
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...