Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært hos en større sportskjede og kjøpt joggesko. Når jeg skulle betale i kassen så stusset jeg over at jeg måtte ut med 800,-, istedet for 1300,- som var den opplyste prisen der skoen var utstilt. Jaja tenkte jeg, jeg hadde sikkert tatt feil og skoene var vel på salg. Så jeg sa ikke fra.

Men når jeg var innom i dag så jeg fortsatt at skoene kostet 1300,-, og det samme er prisen på nettet. De kan dessuten umulig være på salg siden de er en helt ny årsmodell.

Synes dere, det faktum at jeg ikke sa ifra/sier ifra at prisen ikke stemmer er tyveri?

Anonymous poster hash: 428b3...715
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Ikke din feil.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Anonymous poster hash: d1992...13e
  • Liker 3
Skrevet

Ikke tyveri men jeg ville sagt ifra allikevel .

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært hos en større sportskjede og kjøpt joggesko. Når jeg skulle betale i kassen så stusset jeg over at jeg måtte ut med 800,-, istedet for 1300,- som var den opplyste prisen der skoen var utstilt. Jaja tenkte jeg, jeg hadde sikkert tatt feil og skoene var vel på salg. Så jeg sa ikke fra.

Men når jeg var innom i dag så jeg fortsatt at skoene kostet 1300,-, og det samme er prisen på nettet. De kan dessuten umulig være på salg siden de er en helt ny årsmodell.

Synes dere, det faktum at jeg ikke sa ifra/sier ifra at prisen ikke stemmer er tyveri?

Den prisen du betalte var vel den prisen som lå inn på systemet i kassa. Du skal ikke se bort fra at de var på salg for en kort periode og at evt prisen på plakaten var feil :)

Gled deg over dine nye sko :hoppe:

Anonymous poster hash: c1bbc...154

• Liker 13
Skrevet

Nei, du har ikke stjålet, du har jo betalt for de. Man vil vel ikke betale mer enn man må?

Skrevet

Når noe sånt skjer pleier jeg bare å late som ingenting. Med min økonomi betyr 500 til og fra ganske mye :fnise:

Kjøpte et sminkesett i london som jeg betalte 250,- for, men som jeg VET kostet 500,-... Hun i kassa gjorde feil, og så lenge det gjelder kjedebutikker som tjener veldig mye uansett synes jeg det er helt greit.

• Liker 6
Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Du har ikke stjålet, så bare ikke bry deg :)

Skrevet

Ja, du har stjålet for person som jobber i kassa må ut med differansen etter de teller kassa. Hvor tror du ellers de resterende 500 kronene kommer fra?

Fy! Du burde å skamme deg.

Skrevet

Ja, du har stjålet for person som jobber i kassa må ut med differansen etter de teller kassa. Hvor tror du ellers de resterende 500 kronene kommer fra?

Det blir jo ingen differanse når varen gikk inn til 800,-!

:heks:

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymous poster hash: 2a4e8...fc2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar du spøker, men det er altså ikke den i kassen som må betale diff. av egen lomme. Sånn om det skulle være noen tvil. Her er det jo i tillegg ingen diff. på kassa, siden TS helt tydelig har betalt det som kom opp da varen ble scannet. Butikken går i tap, men det er ikke noe problem ved oppgjøret i kasse.

Jeg tror personlig jeg hadde sagt fra, men jeg klandrer deg ikke om du lar være. Du har ikke stjålet, jeg ville bare hatt en litt uggen følelse hvis jeg oppdaget det uten å si fra. Skjønner godt om ikke alle får det, det er butikkens ansvar.

Anonymous poster hash: ddf27...d28

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer dette? Hun som betjente kassen var en litt eldre dame i 50-årene. Om det viser seg at 1300,- var den reelle prisen og hun har gjort en feil..må hun virkelig ut med de 500 kronene selv??

Skrevet

Nei, det er ikke slik det fungerer

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer dette? Hun som betjente kassen var en litt eldre dame i 50-årene. Om det viser seg at 1300,- var den reelle prisen og hun har gjort en feil..må hun virkelig ut med de 500 kronene selv??

Nei, det må hun ikke. For det første kreves ikke den i kassen automatisk for penger som mangler på kassen, selv om det kan bli tatt opp hvis det er en differanse av betydning. For det andre er det her ingen differanse, siden hun jo ikke har manuelt tastet inn prisen: Hun scannet varen, fikk opp 800 og du betalte 800. At det skulle kommet opp 1300 får ikke betydning for oppgjøret på kassen. Hvis det i det hele tatt merkes har det ingenting med kassen å gjøre.

Jeg har jobbet på G-Sport i flere år, så jeg er ikke i tvil. Damen i kassen må ikke ut med fem hundre for dette. Der kan du slappe helt av. Gå tilbake til butikken og si fra hvis du føler det er riktig (jeg ville som sagt gjort det), men ikke bekymre deg for den ansatte og at hun må erstatte det.

Anonymous poster hash: ddf27...d28

• Liker 5
Skrevet

haha , du har ikke stjålet.

Det er ikke din feil, at du fikk den for 800 kr. Det er jo + for deg da, 500 kr har du spart, så kan du bruke pengene til å kose deg.

Jeg ville ikke bry meg, i det hele og ikke sagt ifra.

Skrevet

" du har stjålet for person som jobber i kassa"

Hvorfor? Du som kunde feks, når du vil kjøpe noe, da skal du bare komme til kassa og betale.

Hvis varen koster 2000 kr, og dem slår opp for 1200 kr, det var bare eksempel. Da er det ikke DIN feil, det er denne personen som jobber i kassa skal være VÅKEN ikke sove.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ingen seriøse butikker krever at kasserere dekker differansen av egen lomme. Det er ikke lov.

I dette tilfellet ble det uansett ingen differanse, så sant kvitteringen sier 800 kr.

Anonymous poster hash: df4d3...1cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har aldri jobbet med kassearbeid skjønner jeg.

Anonymous poster hash: 393af...746

• Liker 2
Gjest constance90
Skrevet

Markedet i sportsbransjen svinger hvert 2. Minutt på enkelte varer så det er ikke umulig at de ikke har fått endret prisen i butikken. Nyt skoene med god samvittighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...