Glossy Skrevet 21. juni 2004 #1 Skrevet 21. juni 2004 Min mor har fått laget en sang til meg på melodien til "Gangdøra heime". Mannen som laget den fortalte henne at ALLE kunne denne sangen. Jeg har aldri hørt om den en gang!!! (og ikke særlig mange andre heller) Er det noen som kan den?? eller har en lint til hvor jeg kan finne melodien/teksten???? (Litt kipt å lage en sang der ingen kan melodien....)
ringblomst Skrevet 21. juni 2004 #2 Skrevet 21. juni 2004 Sorry, men jeg har heller aldri hørt om denne melodien, men kanskje den eldre garde har; tanter og onkler?
Catzy Skrevet 21. juni 2004 #7 Skrevet 21. juni 2004 Har heller aldri hørt om den... Kanskje hun kan prøve å finne ut om den passer til en annen melodi? Hvis rytmen passer, kan man alltids dele opp versene på en annen måte for å tilpasse til en annen melodi. Heller det, enn å skulle synge en fullstendig ukjent sang. Catzy
Gjest Madley Skrevet 21. juni 2004 #8 Skrevet 21. juni 2004 har søkt rundt omkring på nettet, men kan ikke finne noen ting! ikke på google, ikke på tekst søk og ikke noe sted ellers...tror det er en fryktelig lokal eller gammel sang gitt...
Maxine Grey Skrevet 21. juni 2004 #9 Skrevet 21. juni 2004 Marie Lovise Vidnes. Het hun som sang den. Og ja. Alle kunne den. Kjempefin sunnmørsk schlæger. Ikke så gammel da, Leya!
Maxine Grey Skrevet 21. juni 2004 #11 Skrevet 21. juni 2004 OK, da! Men den gikk som en farsott i "Ønskekonserten" da jeg var jentunge.
LilleBille Skrevet 21. juni 2004 #12 Skrevet 21. juni 2004 Jeg begynner også å bli noen år.. og har diktet noen hundre bryllupssanger og andre jubileumssanger .. på alle mulige melodier ... men denne har jeg aldri hørt eller hørt om .. hverken på Ønskekonserten eller som grunnlag for sang (men Youngstorgets basar derimot... den var vanlig den)
Maxine Grey Skrevet 21. juni 2004 #13 Skrevet 21. juni 2004 Men LilleBille: jeg er født for leeenge siden da!
Maxine Grey Skrevet 21. juni 2004 #14 Skrevet 21. juni 2004 Glossy, kanskje "Sunnmørsposten" kan hjelpe deg.
Glossy Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #15 Skrevet 22. juni 2004 tusen takk for svar. Jeg søker litt rudt og spør svigers. De er husker den kanskje... Så flinke dere er å hjelpe!!! Tusen takk!!
Maxine Grey Skrevet 22. juni 2004 #17 Skrevet 22. juni 2004 Glossy! Max har låta på en gammel LP. Kan sende den til deg som MP3 om du vil? (Max jobber i nær-radio, så han har mye rart!)
Maxine Grey Skrevet 22. juni 2004 #18 Skrevet 22. juni 2004 Nå har Max spilt låta inn, den ligger klar på MP3 om du vil send meg en pm med mail-adressen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå