Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trodde aldri jeg skulle gjøre et seriøst forsøk på å lære meg å style håret, ettersom dette er noe jeg ikke har gjort siden jeg hadde kort hår, da var det voks som måtte brukes hver dag.

Nå har jeg lengde til til puppene, oppklippet uten lugg. Glatt, tynt nordisk hår.

Hva bruker jeg til håret mitt? Hårskum? Spray? Voks? Gel? Hva annet finnes det eventuelt?

Jeg lurer på hvordan jeg lager normal volum, hvordan jeg får krøller til å sitte og hva jeg bruker hvor.

Håper noen kan hjelpe meg :) Skal på en date og vil fiffe meg litt ekstra opp :P Er 23 år og kan ikke hår!

Anonymous poster hash: 7f732...4f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal det være mye volum? I såfall ville jeg brukt en volumspray i hodebunnen, fønet det tørt og spraye over med en hårpray. Lurt å løfte litt på håret mens man sprayer også. Kan også tuppere for å få mer hold.

Rufsete? Da er saltvannspray tingen. Sprayes i fuktig hår. Kan enten fønes på, eller bare klem litt i håret og la det lufttørke. Evt. spray litt hårspray over også.

Glatt? Da kan du bruke enten en hårolje eller en stylingkrem. De gjør håret blankere og legger ned småhår. Slike produkter tynger jo gjerne håret litt da.

Eller så kan du ha i varmebeskyttende spray/krem og glatte ut håret med glattetang.

Krøller? Har du noe fall i håret fra før kan du muligens bruke en krøllekrem for å klemme fram krøller. Eller så kan du ha en varmebeskyttelse for krøller, og så krølle håret med krølltang eller rettetang.

Endret av Harley
AnonymBruker
Skrevet

Skal det være mye volum? I såfall ville jeg brukt en volumspray i hodebunnen, fønet det tørt og spraye over med en hårpray. Lurt å løfte litt på håret mens man sprayer også. Kan også tuppere for å få mer hold.

Rufsete? Da er saltvannspray tingen. Sprayes i fuktig hår. Kan enten fønes på, eller bare klem litt i håret og la det lufttørke. Evt. spray litt hårspray over også.

Glatt? Da kan du bruke enten en hårolje eller en stylingkrem. De gjør håret blankere og legger ned småhår. Slike produkter tynger jo gjerne håret litt da.

Eller så kan du ha i varmebeskyttende spray/krem og glatte ut håret med glattetang.

Krøller? Har du noe fall i håret fra før kan du muligens bruke en krøllekrem for å klemme fram krøller. Eller så kan du ha en varmebeskyttelse for krøller, og så krølle håret med krølltang eller rettetang.

Jeg er veldig glad for svar!! Egentlig ikke snakk om så mye volum, men nok til at håret ikke ligger så flatt hele tiden, hver gang jeg selv prøver å få det til å se "friskt og luftig ut", så faller håret sammen etter få timer. Derfor jeg ikke er så glad i å ordne på håret...

Har ingen fall i håret fra før. Flatt, rett ned.

Så det jeg skal kjøpe er saltvannspray (liker rufs), volumspray og hårspray :) Har hårolje, brukes mye en er lei den samme looken hele tiden mens mine venninner ordner seg nye frisyrer eller fresher opp håret :fnise:

Noen spesielle typer spray som kan anbefales? :)

AnonymBruker
Skrevet

Bumper denne, dette er litt viktig for meg å finne ut av :) TS

AnonymBruker
Skrevet

Bumper denne, dette er litt viktig for meg å finne ut av :) TS

Jeg har samme hårtype som deg, og det er mye som ikke funker.

Jeg kan anbefale hprpudderet fra Adam&eva(alle andre gir meg elektrisk hår), hårskum som skal gi volum(gjerne varmebeskyttende).

Husk at produkter sliter på håret, så til hverdags burde du ikke overstyle det.

Føning hjelper også, men bruk da gjerne varmebeskyttende først(i form av skum, ikke glattende sprayer eller serumer).

Serum brukes i tupper, evt bare litt arganolje som fås kjøpt billig på iherb :)

Hva slags styling du ønsker er jo og et viktig poeng for hvilke produkter som kan passe :)

Anonymous poster hash: 20a0a...522

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt litt tid på youtube for å få litt inspirasjon for hvordan å style håret. Mange bra videoer og bra tips.

Anonymous poster hash: b573d...107

AnonymBruker
Skrevet

Takk for flere svar! :) Jeg har ikke tenkt å style håret hver dag, men takk for at du nevner det sliter på håret.

Saltspray, hårpudder, hårskum, hårspray og volumspray, høres mye ut. Trenger vel ikke bruke alt på en gang?

Noen som bruker en hårskum som de er fornøyd med og som ikke må kjøpes på nett? Hilsen ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...