AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Hei! Jeg lurer på om noen her har tips mot kviser og uren hud? Jeg har egentlig ikke så mange kviser, men har fryktelig uren hud. Dette plager meg så mye at jeg nesten ikke vil gå utenfor huset. Sover aldri med sminke, og smører ansiktet med en krem uten olje (beregnet for uren hud). Bruker bare minerals foundation/pudder, men synes ikke det dekker over de værste urenhetene... Skjønner virkelig ikke hvordan "alle" har så perfekt hud.. Håper noen har noen tips å komme med.. Legger ved dette bildet for at det skal være lettere å komme med tips, og dette bildet er MED sminke... Anonymous poster hash: 14de0...603
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Ser bildet ikke kommer med.. Det går kanskje ikke an å poste bilder som anonym? Anonymous poster hash: 14de0...603
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 Det er ikke noe bilde Oppdaget det nå.. Går det ikke å legge ved bilder som anonym? Anonymous poster hash: 14de0...603
Skilpadden Skrevet 24. juni 2014 #6 Skrevet 24. juni 2014 Oppdaget det nå.. Går det ikke å legge ved bilder som anonym?Anonymous poster hash: 14de0...603 Brukte du ful editor? Også ''velg fil'', også ''legg ved fil''?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #7 Skrevet 24. juni 2014 Brukte du ful editor? Også ''velg fil'', også ''legg ved fil''? Bruker mobil, kanskje det er derfor det ikke går? Anonymous poster hash: 14de0...603
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #8 Skrevet 24. juni 2014 Det skal gå med mobil, men prøv å bruke pc istedet Sleit endel med samme problem som deg for noen år siden, ikke så mye kviser, men uren hud med mye svarte prikker (spesielt nese) og rett og slett gusten og blank hud. Mitt beste tips er egentlig å dra til en dermatolog (Hudlege) og få dem til å hjelpe deg med problemene dine og velge ut produkter for deg. Man kan også gå til hudpleier, men jeg foretrekker å få en ordentlig lege til å se på probleme mine. Det kan være kostbart både å dra til hudlege og kjøpe gode produkter som de kan anbefale deg, men for min del var det absolutt verdt det. Huden er jo en god investering bruker du riktig produkter holder den seg fin veldig lenge. Jeg brukte selv Obagi produktene en god stund og disse hjalp meg veldig. Kostet ca 5000 for det jeg trengte til min hud, men prisene kan strekke seg fra 5000-9000 ettersom hva man trenger. Dette er veldig dyrt, men var absolutt verdt det! Bruker de ikke nå lenger, hadde det mer som en kur. Så som sagt; hvis du vil ta deg råd til det bør du absolutt få en Hudlege til å se på huden din og hjelpe deg. Folk har forskjellig hud og forskjellige behov og h*n vil kunne hjelpe deg til å finne det som er tilpasset din hud håper dette hjalp litt, lykke til!Anonymous poster hash: f6f3f...348
Chanchan Skrevet 24. juni 2014 #9 Skrevet 24. juni 2014 Du trenger mest sannsynlig ikke kjemiske produkter, veldig mye problemer med uren hud kan du fikse med kosthold og naturprodukter som honning, sitron, sukker osv. Det er et kjapt google-søk unna. Eller 5000-9000kr, hvis det er enklere å gå til legen.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #10 Skrevet 24. juni 2014 Du trenger mest sannsynlig ikke kjemiske produkter, veldig mye problemer med uren hud kan du fikse med kosthold og naturprodukter som honning, sitron, sukker osv. Det er et kjapt google-søk unna. Eller 5000-9000kr, hvis det er enklere å gå til legen. Enig med Chanchan her (jeg er forrige AB), hvis du ikke har prøvd å gjøre noe med kostholdet ditt kunne du jo prøve det i første omgang? Mye grønnsaker og vann Tenkte du hadde prøvd alt så kom med tipsene jeg gjorde du vet selv hva du har prøvd og ikke, så du får se an selv hva du vil gjøre husk også nå som det er sommer at solen gir deg flere urenheter. Anonymous poster hash: f6f3f...348
Rosewood Skrevet 24. juni 2014 #11 Skrevet 24. juni 2014 Du må iallefall rense huden din hver morgen og kveld, og peele huden 1-2 ganger i uken. En uren hud har ofte mye overflødig talg, fett, og hvis du ikke får renset dette vekk så tetter du igjen porene og kan få mer utbrudd og hudormer. Pluss at ansiktskremendin ikke fungerer som den skal, den trekker ikke ordentlig inn hvis ikke huden er renset først. Dra gjerne til en hudpleier for å få hjelp de kan klemme ut hudormene og få renset huden ordentlig, ig så kan de anbefale produkter til hjemmebruk
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #12 Skrevet 24. juni 2014 Eneste som tilslutt hjalp for meg etter hundrevis av prosjekter var p-pillen Diane. Det er kraftige greier og gir en viss far for levringer i blodet og kan gi blodpropp. Så en må vurdere selv om en syns det er verdt det. Men jeg var slik at hud-problemene ødela livet mitt så jeg tar den sjansen. Faren for blopropp er størst når en begynner på pillene så her tas det aldri pauser og dermed slipper jeg blødninger. Her tok det ett par mnder før de hjalp. Anonymous poster hash: c45ff...df9
lemon-aid Skrevet 24. juni 2014 #13 Skrevet 24. juni 2014 (endret) Utrolig kjipt problem, all medfølelse fra meg ihvertfall. (Tidligere akneproblemer her!) Hva slags krem bruker du? (merke) Siden du skriver uren hud, er du blank og "smussete" i huden? Rød/kløe? Ser du skriver at du bruker Bare Minerals, er det matte versjonen eller den vanlige? Den vanlige versjonen (pudderet) inneholdet et stoff som heter Bismuth Oxychloride, og jeg mistenker kanskje at du reagerer på det. Hvis du googler det. Du skjønner, jeg reagerte på det stoffet. Klødde, fikk store porer, nupper og mer kviser. Kjent problem med i.d sine pudder! Hehe.. Velsigne dem med perfekt hud, men det er svært få som ser ut som porselensdukker. Endret 24. juni 2014 av lemon-aid
lemon-aid Skrevet 24. juni 2014 #14 Skrevet 24. juni 2014 Ops, poster visst en hel haug her, men du ser hva jeg har skrevet!
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #15 Skrevet 24. juni 2014 Utrolig kjipt problem, all medfølelse fra meg ihvertfall. (Tidligere akneproblemer her!) Hva slags krem bruker du? (merke) Siden du skriver uren hud, er du blank og "smussete" i huden? Rød/kløe? Ser du skriver at du bruker Bare Minerals, er det matte versjonen eller den vanlige? Den vanlige versjonen (pudderet) inneholdet et stoff som heter Bismuth Oxychloride, og jeg mistenker kanskje at du reagerer på det. Hvis du googler det. Du skjønner, jeg reagerte på det stoffet. Klødde, fikk store porer, nupper og mer kviser. Kjent problem med i.d sine pudder! Hehe.. Velsigne dem med perfekt hud, men det er svært få som ser ut som porselensdukker. Bruker Eucerin derimot purifyer (Hydrating care, for oily, blemish-prone skin) Oil and frafrance free Tror ikke pudderet forverret problemet, prøvde en lang periode uten sminke men det hjalp ikke.. Hei, takk for svar! Huden min er ganske rød (blir også lett veldig rød når jeg er kald, varm eller bare jeg klør meg i ansiktet) jeg har mange store slags nupper i ansiktet, særlig i pannen. (Vet ikke hva jeg skal kalle det, men det ser ut slik som kvisene gjør bare at det aldri blir noe slikt puss i dem som man kan klemme ut) har også en del synlige porer på nesa, men det fungerer fint å dekke til med pudderet, så det plager meg ikke fult så mye. Vet ikke om forklaringen min gjorde deg så mye klokere.. Prøver å legge ut bilde igjen, så får vi se om det funker denne gangen. TsAnonymous poster hash: 14de0...603
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #16 Skrevet 24. juni 2014 Det skal gå med mobil, men prøv å bruke pc istedet Sleit endel med samme problem som deg for noen år siden, ikke så mye kviser, men uren hud med mye svarte prikker (spesielt nese) og rett og slett gusten og blank hud. Mitt beste tips er egentlig å dra til en dermatolog (Hudlege) og få dem til å hjelpe deg med problemene dine og velge ut produkter for deg. Man kan også gå til hudpleier, men jeg foretrekker å få en ordentlig lege til å se på probleme mine. Det kan være kostbart både å dra til hudlege og kjøpe gode produkter som de kan anbefale deg, men for min del var det absolutt verdt det. Huden er jo en god investering bruker du riktig produkter holder den seg fin veldig lenge. Jeg brukte selv Obagi produktene en god stund og disse hjalp meg veldig. Kostet ca 5000 for det jeg trengte til min hud, men prisene kan strekke seg fra 5000-9000 ettersom hva man trenger. Dette er veldig dyrt, men var absolutt verdt det! Bruker de ikke nå lenger, hadde det mer som en kur. Så som sagt; hvis du vil ta deg råd til det bør du absolutt få en Hudlege til å se på huden din og hjelpe deg. Folk har forskjellig hud og forskjellige behov og h*n vil kunne hjelpe deg til å finne det som er tilpasset din hud håper dette hjalp litt, lykke til!Anonymous poster hash: f6f3f...348 Tusen takk for svar! Jeg har ikke så god råd for tiden, så vet ikke om jeg har mulighet til å ta meg råd til det.. Men dersom det virker så er det helt klart verdt det. Men jeg er jo selvsagt redd for å ende opp med å kaste masse penger ut av vinduet.. Anonymous poster hash: 14de0...603
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #17 Skrevet 24. juni 2014 Du trenger mest sannsynlig ikke kjemiske produkter, veldig mye problemer med uren hud kan du fikse med kosthold og naturprodukter som honning, sitron, sukker osv. Det er et kjapt google-søk unna. Eller 5000-9000kr, hvis det er enklere å gå til legen. Har prøvd mye, men samtidig er jeg redd for å bruke enkelte slike ting over lengre tid siden en del sier det kan bli verre med blant annet sitron.. Anonymous poster hash: 14de0...603
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #18 Skrevet 24. juni 2014 Du må iallefall rense huden din hver morgen og kveld, og peele huden 1-2 ganger i uken. En uren hud har ofte mye overflødig talg, fett, og hvis du ikke får renset dette vekk så tetter du igjen porene og kan få mer utbrudd og hudormer. Pluss at ansiktskremendin ikke fungerer som den skal, den trekker ikke ordentlig inn hvis ikke huden er renset først. Dra gjerne til en hudpleier for å få hjelp de kan klemme ut hudormene og få renset huden ordentlig, ig så kan de anbefale produkter til hjemmebruk Hei! takk for svar:) Har du noen tips til hvilke produkter jeg kan bruke til rens og peeling?Anonymous poster hash: 14de0...603
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #19 Skrevet 24. juni 2014 Eneste som tilslutt hjalp for meg etter hundrevis av prosjekter var p-pillen Diane. Det er kraftige greier og gir en viss far for levringer i blodet og kan gi blodpropp. Så en må vurdere selv om en syns det er verdt det. Men jeg var slik at hud-problemene ødela livet mitt så jeg tar den sjansen. Faren for blopropp er størst når en begynner på pillene så her tas det aldri pauser og dermed slipper jeg blødninger. Her tok det ett par mnder før de hjalp.Anonymous poster hash: c45ff...df9 Jeg gikk på p-piller før (mykrogenon eller noe) men sluttet siden jeg fikk så mye bivirkninger. Kan det være at jeg kan bruke andre typer som ikke gir disse bivirkningene? Samtidig er jeg litt redd for å starte opp igjen med tanke på at jeg kanskje får bivirkninger både når jeg starter og når jeg slutter på dem (altså at jeg vil få bivirkninger over lengre tid)..Anonymous poster hash: 14de0...603
lemon-aid Skrevet 24. juni 2014 #20 Skrevet 24. juni 2014 Bruker Eucerin derimot purifyer (Hydrating care, for oily, blemish-prone skin) Oil and frafrance free Tror ikke pudderet forverret problemet, prøvde en lang periode uten sminke men det hjalp ikke.. Hei, takk for svar! Huden min er ganske rød (blir også lett veldig rød når jeg er kald, varm eller bare jeg klør meg i ansiktet) jeg har mange store slags nupper i ansiktet, særlig i pannen. (Vet ikke hva jeg skal kalle det, men det ser ut slik som kvisene gjør bare at det aldri blir noe slikt puss i dem som man kan klemme ut) har også en del synlige porer på nesa, men det fungerer fint å dekke til med pudderet, så det plager meg ikke fult så mye. Vet ikke om forklaringen min gjorde deg så mye klokere.. Prøver å legge ut bilde igjen, så får vi se om det funker denne gangen. TsAnonymous poster hash: 14de0...603 Ok, det er greit å utelukke noe i hvertfall Bruker du mye hårprodukter? Jeg fikk nemlig mye urenheter i pannen nettopp pga. det, men det trenger jo ikke være tilfelle. Ville kanskje anbefalt en toner for sensitiv hud, som hjelper å roe ned, og balansere huden etter rens. Det er min tanke.. Kan fort bli for mye rubbing, og det er heller ikke bra. Husk at kviser/urenheter/akne blir regnet som sensitiv i noen tilfeller. Det trenger ikke koste skjorta, er mye fint på å finne på div. nettbutikker, og er ikke spesielt dyrere enn apotekprodukter. Men du kjøper selvsagt det du har råd til! Det beste hadde kanskje vært å dratt innom en salong og fått en hudanalyse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå