Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

hvordan stresse ned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har i forbindelse med jobben utrolig mye tidspress på meg og er alltid noe uoppgjorte dokumenter på pulten min sånn at jeg holder på å bli gal.

i blant føler jeg meg bare for å legge meg ned å dø. jeg er så overarbeidet. tror jeg trenger en ferie, men har ikke anledning til det denne sommeren.

har dere noen tips til hva jeg kan foreta meg i fritiden min for å greie å stresse ned?

hater å være så utbrent mesteparten av dagen. trenger virkelig å få tankene på noe bedre. av ting jeg har forsøkt er mye homeopatisk medisin, bukkekløver, frø, kamomille og diverse. er ellers glad i å gå på tur, i fjellet eller bare parken. har to katter som holder meg med selskap og nok av venner å snakke med. allikevel føler jeg det ikke er nok, er noe som mangler i livet mitt.

Anonymous poster hash: 8b530...267
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil på det varmeste anbefale mindfulness meditasjon. Jeg mediterer 15 min hver dag, og det hjelper veldig på et oppkavet sinn. Man lærer seg å observere tanker og følelser, uten å bli revet med og oppkavet av dem. Om man begynner å tenke på jobbstress, så kan man bare passivt observere følelsen, kjenne på hvordan kroppen reagerer, kjenne at det er ok at følelsen bare er der, og kjenne at følelsen går over av seg selv.

Trening hjelper også veldig på stress. Det er bra både for fysisk og psykisk helse. Jeg ville anbefalt både trening som gir høy puls, og yoga, som er mer meditativ "trening".

Anonymous poster hash: 5b4c7...b5f
Skrevet

Kaffe, nok søvn, et bad med en god bok, deleger noen arbeidsoppgaver til andre, eller ta noen timers overtid om det er det som skal til for å bli ajour. Er det mye mas på jobb, undersøk muligheten for å få litt ikke-forstyrr-tid deler av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...