Gå til innhold

Hvor mye/ofte må man trene for å se resulater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge må man trene regelmessig for å se resultater? Hvor mange sett/rep pr uke, og hvor mange ganger? :)

Anonymous poster hash: 6b48f...4ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det selvsagt umulig å gi noe fasitsvar på. Det avhenger for det første veldig av hva du trener; utholdenhet, styrke, hva slags utholdenhetstrening, hva slags styrketrening osv.

Uansett hva slags treningsform du har valgt burde du se noe framgang i løpet av et par uker, så sant du får nok restitusjon. Det er en del ferskinger som tenker at "nå skal jeg virkelig begynne å trene", smeller til med 5-6 økter i uka, får for lite restitusjon og går på en smell.

• Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet

Kom helt an på hva du trener, hvor ofte du trener og kostholdet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hva som er målet. Men veldig grovt og generelt: Utholdenhetstrening kan man se antydninger til resultater etter et par uker. Styrketrening not so much, kanskje en måned eller to. Men de virkelige resultatene kommer etter år med styrketrening, ikke måneder.

Anonymous poster hash: 8458d...9c1
Gjest bustyvel
Skrevet

Kostholdet betyr enormt mye….

Skrevet

Kommer jo an på hva som er målet. Men veldig grovt og generelt: Utholdenhetstrening kan man se antydninger til resultater etter et par uker. Styrketrening not so much, kanskje en måned eller to. Men de virkelige resultatene kommer etter år med styrketrening, ikke måneder.

Anonymous poster hash: 8458d...9c1

Jeg er uenig. Jeg merker at jeg klarer å øke antall repetisjoner en uke etter at jeg har begynt med styrketrening, det kaller jeg å se resultater. De fleste vil oppleve å kunne øke antall repetisjoner etter at man har blitt skikkelig støl de første 2-3 gangene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å trene styrke for 2-3 mnd siden. Merker stor forskjell, og til og med å gå i trapper er enklere! Utseendemessig merker jeg ikke så stor forskjell, litt mindre rundt magen bare. Men det komer vel etterhvert. Men sterkere har jeg absolutt blitt :-)

Anonymous poster hash: 15e9b...79d

Skrevet

Hvorfor utdyper du ikke om du løper/svømmer/turner/trener styrke..? Det er jo helt umulig å svare generelt om "trening"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...