Gå til innhold

Vondt i mammahjertet :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en liten 2 åring som ikke vil i barnehagen om dagen. Gråter når jeg går og kommer seg ikke fort nok hjem når jeg henter h*n...

I dag når jeg hentet hadde de satt han inntil veggen som straff for at han hadde tullet ved bordet. Der sitter han alene og gråter mens hele barnehagen ser på han...

Er det rart han ikke vil i barnehagen?

Anonymous poster hash: c10ed...dbc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lært han å ikke tulle ved bordet da?

• Liker 6
Skrevet

hadde en som ikke ville i barnehagen før han var 3 år, det var et slit uten like med grining før levering og klamring når vi hentet han. Vi byttet også barnehage når han var 3 og da ble han en helt annen med engang.

Skrevet (endret)

Har du lært han å ikke tulle ved bordet da?

Det spiller ingen rolle, skammekrok skal ikke brukes.

TS, jeg hadde snakket med barnehagen om metodene deres. Skammekrok er avlegs, og jeg hadde ikke godtatt at mitt barn ble satt i det.

Endret av Harlekin
  • Liker 8
Skrevet

Skammekrok i 2014?! Bytte barnehage kanskje?

• Liker 2
Skrevet

Du får gjøre jobben din og lære han at han ikke skal tulle ved bordet, da?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han kan ikke ha det vondt hele dagen om han klarer å tule ved bordet.

Tåler ikke dagens barn skammekroken?

Anonymous poster hash: 0945f...58f
  • Liker 4
Skrevet

Jeg hadde reagert KRAFTIG dersom barnehagen lot mitt barn sitte i skammekrok og gråte. Og alle barn tuller ved mabordet, uavhengig av oppdragelse. Det er snakk om en 2-åring her altså.

• Liker 7
Skrevet

Du får gjøre jobben din og lære han at han ikke skal tulle ved bordet, da?

Han kan ikke ha det vondt hele dagen om han klarer å tule ved bordet.

Tåler ikke dagens barn skammekroken?

Anonymous poster hash: 0945f...58f

Han er bare 2 år, det er helt normalt å ikke sitte som et lys ved bordet da.

Og nei, skammekroken er en avlegs, slem metode for å få barn til å gjøre som de voksne vil. Aldri om jeg hadde godtatt at noen gjorde det mot mitt barn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet i barnehage før, og når noen tullet med bordet tok vi de heller utav rommet og lot de få sitte der, enn at alle barna sitter og ser på stakkaren som gråter i et hjørne. Det er jo, i mine øyne, tidlig krøking av mobbing og utestengelse.... Barnehagen skal være til for å ØKE barnets selvfølelse og selvtillit, ikke dempe den. Så ville enten snakket med de ansatte om det, spurt om de kunne endret måten deres å gjøre det på, og iallefall snakke med gutten om det enn å la han sitte alene! 2 år syns jeg egentlig er drøyt for å få sånne følger av litt tulling, de er jo barn? Så små barn lærer absolutt ingenting av at de ikke får høre hvorfor de ikke får sitte ved bordet med de andre.

Når det er sagt, så er det ganske normalt at en 2-åring protesterer på å gå i barnehagen. Selvfølgelig vil han være med mamman sin, du er jo all verdens trygghet i èn person. En idè er kanskje å forberede han på det før dere kommer til barnehagen: Si at "nå skal du i barnehagen med vennene dine, mens mamma skal på jobb. Så kommer mamma og henter deg når hun er ferdig på jobb", og si det sånn at han forstår at du ikke kommer til å være der før senere på dagen. Kanskje gi han noen idèer til hva han kan gjøre på iløpet av dagen- leke med lego med Per feks? Eller kanskje lese bok sammen med de voksne? Små ting kan gjøre store under. Kanskje du også kan friste ham med ting dere skal gjøre på når dere kommer hjem; "Og vettuhva, når vi kommer hjem idag, så skal vi lage PANNEKAKER til middag!!". :)

Lykke til!! :hug: (oppdatèr gjerne hvordan det går med ham mht skammekrok og bringe\hente)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her :) takk for svar :)

Tror vel ikke en 2 åring kan sitte ved bordet uten å tulle, så de som har svart dette har kanskje ikke barn??

I allefall så ringte jeg barnehagen i stad og de beklaget og sa de skulle gå gjennom rutiner for hvordan de gjør med barn som tuller :) får håpe på bedring! Har også opplevd at han ikke har fått frukt fordi han gikk fra bordet når han var 1,5 år.... Sa også ifra den gangen, så håper det ikke blir mer tull nå! De er små, og de skal lære... Men ikke alltid enig i hvordan de gjør ting der :(

Når det kommer til levering i barnehagen har han vært lett å levere frem til for noen uker siden :/ prøver å forberede han, prøvd å spise frokost hjemme i stedet for i barnehagen og prøvd å sende med leker han er glad i, men ikke noe hjelper :(

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her :) takk for svar :)

Tror vel ikke en 2 åring kan sitte ved bordet uten å tulle, så de som har svart dette har kanskje ikke barn??

I allefall så ringte jeg barnehagen i stad og de beklaget og sa de skulle gå gjennom rutiner for hvordan de gjør med barn som tuller :) får håpe på bedring! Har også opplevd at han ikke har fått frukt fordi han gikk fra bordet når han var 1,5 år.... Sa også ifra den gangen, så håper det ikke blir mer tull nå! De er små, og de skal lære... Men ikke alltid enig i hvordan de gjør ting der :(

Når det kommer til levering i barnehagen har han vært lett å levere frem til for noen uker siden :/ prøver å forberede han, prøvd å spise frokost hjemme i stedet for i barnehagen og prøvd å sende med leker han er glad i, men ikke noe hjelper :(

Er det greit for barnehagen at du sender med leker? Der jeg jobber får de ikke ta med leker utenom felles lekedag der alle tar med 1 leke hver.

Når noen tuller ved bordet og ikke slutter å tulle, så tar vi barnet vekk fra bordet, og prøver å sette det til bordet etter ei lita stund. For det er veldig forstyrrende for de andre barna, og de blir også lett påvirket av barn som begynner å tulle, så er det nesten alle som begynner å tulle. Det blir veldig mye uro. Så skjønner de tar vekk barnet, men de bør ta det vekk sånn at ikke alle de andre barna sitter å glor.

Anonymous poster hash: 93556...4f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjernen min får vondt av alle som sier " vondt i mammahjertet"

Anonymous poster hash: 7e915...f02
  • Liker 11
Skrevet

Er det greit for barnehagen at du sender med leker? Der jeg jobber får de ikke ta med leker utenom felles lekedag der alle tar med 1 leke hver.

Når noen tuller ved bordet og ikke slutter å tulle, så tar vi barnet vekk fra bordet, og prøver å sette det til bordet etter ei lita stund. For det er veldig forstyrrende for de andre barna, og de blir også lett påvirket av barn som begynner å tulle, så er det nesten alle som begynner å tulle. Det blir veldig mye uro. Så skjønner de tar vekk barnet, men de bør ta det vekk sånn at ikke alle de andre barna sitter å glor.

Anonymous poster hash: 93556...4f5

Det er jeg helt med på jeg også, men ikke for å settes i skammekrok ...

AnonymBruker
Skrevet

TS...

Ikke noe problem å ha med leker utenom ha med dagen, men er på eget ansvar :)

Klart de må tas bort fra situasjonen innimellom, men synes ikke det er riktig å sette han foran 50 andre barn sånn :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...