AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Min bestevenninne viser nye sider ved seg selv, og det siste halve året har hun drevet med "selvrealisering" i følge henne. Hun har vært i et forhold, men drukket hver helg siden mars og hatt sex gjevnlig med fem forskjellige gutter. Denne selvrealiseringsbiten har jeg syns vart grei, hun trenger det, men jeg har vært klar og tydelig på at jeg ikke syns hun oppfører seg greit mot kjæresten sin. Hun vil ikke høre, lukker ørene for alt. Siden begynnelsen av mai, og frem til nå har hun blitt ekstremt opptstt av denne party-livsstilen. Og hun ditcher gjerne venner som ikke orker å holde tritt. Jeg kunne finne meg i det i en liten periode, men nå består vennskapet vårt kun av at jeg må høre på hvor mye fylleangst hun har etter hver helg OG at hun ikke vil noe annet enn å feste mer neste helg. Hun har ikke hatt det så bra i det siste, så jeg prøver å heller hjelpe henne med den situasjonen som utløser denne trangen til å skeie ut. Men nå tapper hun meg for krefter, og lukker ørene når jeg vil fortelle henne. Hun er faktisk så frekk at hun ikke svarer når jeg tar opp dette med henne. Jeg har også prøvd å finne på andre ting med henne i helgene, men i siste liten har hun kommet med unnskyldninger til å feste. Hun vil bare prate med meg når det er noe negativt, og ALT er negativt... ALT fra at hun har glemt husnøkkelen inni bilen, til problemer med typen. Samtidig har hun en kompiss, han har fallt for meg. Han er av den intense typen, som jeg tror har litt vanskelig for å forstå den sosiale biten. Jeg har kjæreste, og har sagt hele veien at jeg holder meg til han. Men kompissen hennes har vært der hele tiden, og han er jo ikke slem, så vi henger jo sammen (har aldri hengt med han alene). Jeg har ikke svart på noen av meldingene han har skrevet, og han er svært opptatt av å vite hva jeg tenker om han hele tiden. Jeg ble sliten av han til slutt, og venninna mi vet dette. Hun vet jeg syns han er slitsom, da jeg har sagt flere ganger at jeg rett og slett ikke orker å være hos henne om han henger der. Plutselig dukker det opp rare meldinger fra jenter jeg ikke kjenner, om at jeg kanskje bør holde meg unna han siden jeg har type. Det går rykter om at vi har sex. Jeg tok det opp med han, og han skjønte ingenting. Så kommer det frem at han faktisk har satt ut ryktene. Plutselig... Begynner venninna mi å wingman'e han foran meg. Hun sier at jeg bør prøve meg på han, at vi hadde passet godt sammen osv. Det gir seg ikke, og etter flere helger med press fra henne om han, ble jeg ekstremt sur fordi jeg følte meg lite respektert. Og dro hjem.. Det kommer også frem at de hadde planlagt å spleise han og meg lenge... Så når jeg har sitti og fortalt henne om ting som er slitsomt med han, har hun fortalt han dette så han kan endre seg, og gjøre noe annet for å få meg. Hun prøver å dra meg med i "gjørma"... Hun oppmuntrer meg til å være tøs, hun vil jeg skal gå i kortere kjoler, sminke meg på den og den måten.. Enda jeg har kjæreste. Poenget er at jeg tror faktisk ikke jeg gidder mer. Hun har vært min bestevenninne i mange mange år. Og jeg kunne taklet selvrealiseringen hennes, men jeg føler meg ikke respektert i det heletatt.. Men så er hun venninnen min, og man sier jo at ekte venner står er gjennom ild og vann... Er det lov å ta en pause? Anonymous poster hash: f957d...72f
saltvann Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Dere trenger nok en pause fra hverandre. Akkurat nå er dere helt forskjellige steder i livet. Om noen år så er hun kanskje ferdig med dette partylivet, og da kan det hende dere blir venner igjen.. Eller så vokser dere bare helt ifra hverandre. Ikke være med henne når hun ikke respekterer deg. Det du beskriver er ikke en venninne, og langt ifra en bestevenn! Blir hennes tap 1
tratrins Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Ja det er lov å ta pause. Hvorfor ha ei venninne som ikke respekterer en?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Er det lov å ta en pause? Anonymous poster hash: f957d...72f Jeg ville avbrutt kontakten både med henne og kameraten Anonymous poster hash: 3fe25...1d7 1
Cordelia Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 Hun har jo faktisk gått bak ryggen på deg, og "konspirert" med en annen for å få det slutt mellom deg og kjæresten. Det vitner ikke for meg om noen som vil ditt beste. 1
AryaUnderfoot Skrevet 24. juni 2014 #6 Skrevet 24. juni 2014 Hun prøver jo å få deg til å være utro også sånn at hun slipper å ha dårlig samvittighet/få pes fra deg. For en "venninne". Har vært borti det samme og jeg gadd ikke mer, bare var overfladisk sammen med henne og lot være å feste å finne på andre ting med henne. Hun har nok sine problemer men det kan ikke du fikse uansett er min mening.
Gjest BettyBoop Skrevet 24. juni 2014 #7 Skrevet 24. juni 2014 Min bestevenninne viser nye sider ved seg selv, og det siste halve året har hun drevet med "selvrealisering" i følge henne. Hun har vært i et forhold, men drukket hver helg siden mars og hatt sex gjevnlig med fem forskjellige gutter. Denne selvrealiseringsbiten har jeg syns vart grei, hun trenger det, men jeg har vært klar og tydelig på at jeg ikke syns hun oppfører seg greit mot kjæresten sin. Hun vil ikke høre, lukker ørene for alt. Siden begynnelsen av mai, og frem til nå har hun blitt ekstremt opptstt av denne party-livsstilen. Og hun ditcher gjerne venner som ikke orker å holde tritt. Jeg kunne finne meg i det i en liten periode, men nå består vennskapet vårt kun av at jeg må høre på hvor mye fylleangst hun har etter hver helg OG at hun ikke vil noe annet enn å feste mer neste helg. Hun har ikke hatt det så bra i det siste, så jeg prøver å heller hjelpe henne med den situasjonen som utløser denne trangen til å skeie ut. Men nå tapper hun meg for krefter, og lukker ørene når jeg vil fortelle henne. Hun er faktisk så frekk at hun ikke svarer når jeg tar opp dette med henne. Jeg har også prøvd å finne på andre ting med henne i helgene, men i siste liten har hun kommet med unnskyldninger til å feste. Hun vil bare prate med meg når det er noe negativt, og ALT er negativt... ALT fra at hun har glemt husnøkkelen inni bilen, til problemer med typen. Samtidig har hun en kompiss, han har fallt for meg. Han er av den intense typen, som jeg tror har litt vanskelig for å forstå den sosiale biten. Jeg har kjæreste, og har sagt hele veien at jeg holder meg til han. Men kompissen hennes har vært der hele tiden, og han er jo ikke slem, så vi henger jo sammen (har aldri hengt med han alene). Jeg har ikke svart på noen av meldingene han har skrevet, og han er svært opptatt av å vite hva jeg tenker om han hele tiden. Jeg ble sliten av han til slutt, og venninna mi vet dette. Hun vet jeg syns han er slitsom, da jeg har sagt flere ganger at jeg rett og slett ikke orker å være hos henne om han henger der. Plutselig dukker det opp rare meldinger fra jenter jeg ikke kjenner, om at jeg kanskje bør holde meg unna han siden jeg har type. Det går rykter om at vi har sex. Jeg tok det opp med han, og han skjønte ingenting. Så kommer det frem at han faktisk har satt ut ryktene. Plutselig... Begynner venninna mi å wingman'e han foran meg. Hun sier at jeg bør prøve meg på han, at vi hadde passet godt sammen osv. Det gir seg ikke, og etter flere helger med press fra henne om han, ble jeg ekstremt sur fordi jeg følte meg lite respektert. Og dro hjem.. Det kommer også frem at de hadde planlagt å spleise han og meg lenge... Så når jeg har sitti og fortalt henne om ting som er slitsomt med han, har hun fortalt han dette så han kan endre seg, og gjøre noe annet for å få meg. Hun prøver å dra meg med i "gjørma"... Hun oppmuntrer meg til å være tøs, hun vil jeg skal gå i kortere kjoler, sminke meg på den og den måten.. Enda jeg har kjæreste. Poenget er at jeg tror faktisk ikke jeg gidder mer. Hun har vært min bestevenninne i mange mange år. Og jeg kunne taklet selvrealiseringen hennes, men jeg føler meg ikke respektert i det heletatt.. Men så er hun venninnen min, og man sier jo at ekte venner står er gjennom ild og vann... Er det lov å ta en pause? Anonymous poster hash: f957d...72f EKTE venner står en igjennom ild og vann for, men dette høres ikke ut som en ekye venn gjør det vel? Jeg ville truet med å kutte henne ut om hun ikke respekterte deg om jeg var deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå