Gå til innhold

Pris på kastrering av hannhund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min hund må kastreres som et ledd i en medisinsk behandling (cyster på prostataen), hvor mye koster det å kastrere en hannhund? Det går på forsikringen, men det er jo en egenandel.

Anonymous poster hash: 2e5e1...6ab

og den er vel spesifisert i forsikringen?

Annonse

AnonymBruker

Da ringer du dit og hører, det er kun de som kan gi deg nøyaktig prisoverslag Anonymous poster hash: 7a7ba...049

Jada, skaø nok få vite prisen, ønsket bare å få en oversikt over hva det koster andre steder så jeg kan gjøre meg opp et bilde.

Det ska nok gjøres i Oslo, på NVH

Hvis du gjøre dette inngrepet på veterinærhøyskolen, er prisene der mye mye høyere enn hos andre veterinærer. Jeg ville operert hunden hos en dyktig kvalifisert veterinær som koster litt mindre.

Og så glemte jeg prisene hos mitt dyrehospital: http://www.dyrehospital.no/om/takster

Endret av zellica
AnonymBruker

Hvis du gjøre dette inngrepet på veterinærhøyskolen, er prisene der mye mye høyere enn hos andre veterinærer. Jeg ville operert hunden hos en dyktig kvalifisert veterinær som koster litt mindre.

Nei, det er klart at jeg ikke må det. Så de er vedig dyre altså? Det er der han for øyeblikket er under behandling. Kan jeg bare si at vi heller vil gjøre det ved den lokale dyreklinikken, pga reiseveg? Trenger man en henvisning fra NVH til den lokale dyreutikken for å få dekket det (forsikring)? De har direkteoppgjør med forsikringen, det har ikke den lokale klinikken. Jeg har en korts utet hund der sjansen for å dø under narkose er høyere, er det noe jeg må ta hensyn til, eller skal alle veterinærer "takle" å legge en slik hund i narkose?

Ja, men en bevegelig egenandel er jo ikke fast ;)

hæææ! Hva er en bevegelig egenandel? That makes no sense!

(jeg betviler ikke at ett forsikringselskap har innført ett slikt begrep, og jeg har liten erfaring med forsikring på dyr, men denne var ukjent for meg. )

AnonymBruker

hæææ! Hva er en bevegelig egenandel? That makes no sense!

(jeg betviler ikke at ett forsikringselskap har innført ett slikt begrep, og jeg har liten erfaring med forsikring på dyr, men denne var ukjent for meg. )

Man betaler en fast egenandel, og en bevegelig egenandel på en viss prosent.

Annonse

Nei, det er klart at jeg ikke må det. Så de er vedig dyre altså? Det er der han for øyeblikket er under behandling. Kan jeg bare si at vi heller vil gjøre det ved den lokale dyreklinikken, pga reiseveg? Trenger man en henvisning fra NVH til den lokale dyreutikken for å få dekket det (forsikring)? De har direkteoppgjør med forsikringen, det har ikke den lokale klinikken. Jeg har en korts utet hund der sjansen for å dø under narkose er høyere, er det noe jeg må ta hensyn til, eller skal alle veterinærer "takle" å legge en slik hund i narkose?

Ja de er dyre, men selvfølgelig får man jo også en god behandling og pleie. Men det gjør også andre dyreklinikker, så hvis du har en god veterinær i nærheten, hadde jeg valgt denne til å gjøre operasjonen. Det er jo greit å ikke bruke mer enn nødvendig av forsikringen i tilfelle rottefelle.

Hvis du bor i rimelig nærhet til Hønefoss, kan jeg varmt anbefale mitt dyrehospital. De er nå blitt så proffe at de får henvisningspasienter fra hele østlandet. Og de har direkteoppgjør.

AnonymBruker

Ja de er dyre, men selvfølgelig får man jo også en god behandling og pleie. Men det gjør også andre dyreklinikker, så hvis du har en god veterinær i nærheten, hadde jeg valgt denne til å gjøre operasjonen. Det er jo greit å ikke bruke mer enn nødvendig av forsikringen i tilfelle rottefelle.

Hvis du bor i rimelig nærhet til Hønefoss, kan jeg varmt anbefale mitt dyrehospital. De er nå blitt så proffe at de får henvisningspasienter fra hele østlandet. Og de har direkteoppgjør.

Nei, Hønefoss er veldig langt unna :) feil veg! ;)

Men når jeg tenker meg bedre om, må jeg nok gjøre det ved NVH allikevel, hvis operasjonen koster f.eks 5000kr (noe som er helt på trynet mtp at kastrasjon av katt koster ned til 600kr), kan jeg ikke legge ut av egen lomme. Så greit med de som har direkteoppgjør!

AnonymBruker

Jezzes, jeg blir imponert over nivået av svindel forsikringsbransjen kan tillate seg.

Ja, de skal tjene penger de, vettu! Jeg betaler fast egenandel på 1400kr, i tillegg til bevegelig på 15%.

Men det fine er at når du først har betalt den faste egenandelen, betaler du kun den bevegelige de neste 125 dagene (i Agria)

Annonse

Nei, Hønefoss er veldig langt unna :) feil veg! ;)

Men når jeg tenker meg bedre om, må jeg nok gjøre det ved NVH allikevel, hvis operasjonen koster f.eks 5000kr (noe som er helt på trynet mtp at kastrasjon av katt koster ned til 600kr), kan jeg ikke legge ut av egen lomme. Så greit med de som har direkteoppgjør!

Så synd. Men er det prøvd kjemisk kasterering først? Hunden min har sluppet unna full kasterering siden den kjemiske hadde god virkning på cystene og størrelsen.

AnonymBruker

Når jeg først er inne på det, hva kan jeg forvente meg av adferdsendringer hos hunden? Han er vanligvis litt tøff i trynet, men egentlig pysete. Ser for meg at han blir enda mer pysete?

Han treffer ikke andre hunder, og vi kommer ikke til å treffe på dem heller stort sett, men i noen tilfeller møter man jo på andre hunder, som vil bli utrygge på ham?

Han er tynn (for tynn i mine øyne), så at han kan legge på seg gjør ikke noe.

AnonymBruker

Så synd. Men er det prøvd kjemisk kasterering først? Hunden min har sluppet unna full kasterering siden den kjemiske hadde god virkning på cystene og størrelsen.

Nei, har ikke det, men slik jeg forstod det var det like greit å utføre en "ekte" kastrering. Det er vel fort gjort? Det er jo ikke noe stort inngrep?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...