Gå til innhold

ned i vekt = ingen mensen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. for en måned siden la jeg om livvsstilen og er medlem på vektklubb.no for å gå ned litt i vekt.

til nå har jeg gått ned ca to kilo, skulle hatt mensen for 3 dager siden men den har ikke kommet, er ikke gravid. å den pleier å komme på samme dag hver gang.

vet at kraftig vektnedgang kan forsinke mensen litt men har jo bare gått ned 2 kg. kan det likevel være derfor?

noen som har noen formeninger om dette?

Anonymous poster hash: d7613...24f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer selvsagt an på hvor mye du veide før vektnedgangen. :) Om du allerede var undervektig før du startet å slanke deg, kan to kilo utgjøre forskjellen på mens/ikke mens. Generelt tviler jeg likevel på at de to kiloene vil føre til uteblitt mens. For at mensen uteblir skal kroppen vedvarende ha hatt lav fettprosent. Men som sagt, her har utgangspunktet ditt alt å si.

Anonymous poster hash: 7d0c2...fcf
AnonymBruker
Skrevet

Tre dager er ingenting, det er ganske normalt at mensen er noen dager tidligere/senere innimellom.

Alt stress, både fysisk og psykisk, kan føre til forstyrrelser i syklusen. Men litt vektnedgang skal ikke være noe problem, med mindre du allerede er på grensen til undervektig. Mer trening enn normalt, mindre mat, mindre søvn, stress på jobb, etc, kan alt spille inn. Men som sagt: tre dager er ikke noe å bekymre seg over i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 13edf...70d
AnonymBruker
Skrevet

Tre dager er ingenting for meg - mensen er alltid sen, og jo mer jeg stresser, jo senere blir den.

Hvis du vet du ikke er gravid, så stress ned. Med mindre du allerede er undervektig er det neppe noen korrelasjon.

Anonymous poster hash: d4a3e...a6b
AnonymBruker
Skrevet

Tre dager er ingenting for meg - mensen er alltid sen, og jo mer jeg stresser, jo senere blir den.

Hvis du vet du ikke er gravid, så stress ned. Med mindre du allerede er undervektig er det neppe noen korrelasjon.

Anonymous poster hash: d4a3e...a6b

OT: en korrelasjon er det helt klart, da forholdene oppsto samtidig. En kausalitet er det derimot på ingen måte sikkert at det er :fnise:

Pust ut, TS, det er helt normalt med forsinket mens.

Anonymous poster hash: 6896f...413

AnonymBruker
Skrevet

jaja stresser ikke med det, bare syntes d var veldig merkelig med tanke på at den pleier å komme på dagen hver eneste måned :) er ikke undervektig :)

Anonymous poster hash: d7613...24f
Skrevet

En halvkilo i uka høres jo greit ut. Går utifra at du har spist sunt, og ikke underernært deg ved å bruke opp kaloribudsjettet på junk food og snop.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...