Gå til innhold

Hvor lenge holde omplasseringskatt inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal få katt. Det er en voksen katt som må bytte hjem pga eieren har fått påvist allergi. Den liker å være ute.

Vi har hatt katt tidligere, men da kom den til oss som kattunge, så jeg lurer på hvor lenge vi bør holde den nye katten innendørs før vi lar den gå ut? Noen tips til tilvenning ute? De gamle eierne bor bare et par kilometer unna.....

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

To uker :) å gi den masse kos, godbiter og kjærlighet når den kommer inn igjen slik at det ikke frister å dra til de gamle eierene :)

Skrevet

Hvis han har bodd relativt nært før, ville jeg holdt ham inne i tre-fire uker, for å passe på at han ble trygg og lærte sitt nye hjem å kjenne.

Som oftest er det anbefalt å holde voksne omplasseringskatter inne i en måneds tid før man slipper dem ut, både for at de skal vite hvor de bor, og bli ordentlig trygge i sine nye omgivelser.

Det finnes selvfølgelig plenty unntak der nykomlingen trives så godt fra første minutt at det ikke spiller noen rolle, men dette må du se an katten for å finne ut om det stemmer med akkurat din nykomling. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da vi adopterte fra dyrebeskyttelsen ble vi anbefalt å vente tre mnd før vi slapp henne ut. Men det var snakk om en veldig sky og redd katt da, så hun trengte såpass tid på seg på å bli trygg.

Anonymous poster hash: efbdd...730

Gjest Daenerys
Skrevet

Tre uker fikk vi beskjed om fra Dyrebeskyttelsen. Jeg ser du skriver katten er voksen, så da trenger du ikke tenke på dette med at katten utvikler stedssansen ve 6-7 mnd :) Vi slapp vår ut akkurat i overgangen der, og det gikk veldig fint!

Tre uker er lenge å være inne, men bedre å være trygg på at katten vet hvor den bor, spesielt når tidligere eiere bor rimelig nærme.

Skrevet

Jeg tenker det kommer litt ann på hvor godt katten har knyttet seg til stedet og dere. Vi overtok en voksen katt som vi hadde tenkt å ha inne i to uker, men hun klarte å snike seg ut da vi fikk besøk, så det ble bare noen dager. Hun går aldri lenger enn rundt huset. Holder seg i hagen, men jeg hadde ikke gjort det frivillig, da hadde jeg ventet to uker. Men vi oppdaget at hun løp litt rundt og pilte fort inn i gjen, så det gikk veldig greit.

Vår lille pus på 4 mnd'er er mye ute sammen oss. uten bånd, men inngjerdet hage. Når han blir ca 7 mnd'er, får han være ute selv.

AnonymBruker
Skrevet

Vil heller anbefale 8-10 uker

Anonymous poster hash: ece21...d75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...