AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Vi har et litt merkelig problem. For et halvt år siden vi pusset vi opp og hadde håndverker på jobben. Siden jobben ble ferdigstilt får vi ikke tak i ham. Han tar ikke telefonen, svarer ikke på Mail. Vi vil gjerne ha dette opp og avgjort -pengene står jo på konto så lenge, men jeg liker å bli ferdig med ting. Vi har sikkert ringt ti ganger, sendt fem Mail, send sms, lagt igjen melding på telefonsvar... Finnes det ingen frister for håndverkere for når de skal sende faktura? Skal vi bare ga pengene på konto de neste tjue årene, liksom?Anonymous poster hash: 15686...540
daemonia Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Det finnes regler for det jo, men husker ikke nøyaktig hvordan det var. Etter en viss tid så kan de ikke kreve faktura betalt ifølge Norges Lover. Har selv fått installert ny varmtvannstank og ikke fått regningen tilsendt før rett før jul. Tror det da var akkurat på grensa for når de kunne kreve betalt, og at det er ved inngangen til nytt år de ikke kan fakturere for jobben. I vårt tilfelle sendte de faktura til rett gateadresse, men til feil postnummer. En annen kommune hadde samme gatenavn som vi hadde.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Vi er oppe i nesten tilsvarende situasjon og det er noen som påstår at fristen for å sende faktura er en mnd etter at jobben er ferdigstillt eller varen levert. Etter fakturering så er det visst tre års foreldelsesfrist. Men jeg vet egentlig ikke...Anonymous poster hash: 176bb...b52
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Foreldelsesfristen gjelder fra den datoen de tidligst kunne kreve betaling. Hvis dere har prøvd alt ville jeg tatt vare på korespondansen og satt pengene på egen konto. Kanskje ender dere opp med gratis utført arbeid. I så fall ikke deres feil :-pAnonymous poster hash: f9600...352
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 Vi hadde en håndverker som ble alvorlig syk. Da han kom seg på beina igjen sendte jan regning. Tror det tok over ett år.Anonymous poster hash: af9d1...332
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå