Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2004 #1 Skrevet 21. juni 2004 Vi fikk en Kitchen Aid-blender til bryllupet vårt i fjor. Til nå har vi bare brukt den til å lage pesto og til å knuse is, ellers har den stått på kjøkkenbenken og kastet glans over omgivelsene... Hva bruker dere blenderen deres til? Kan dere dele noen gode oppskrifter med meg? Tusen takk!
Arkana Skrevet 21. juni 2004 #2 Skrevet 21. juni 2004 Smoothies og milkshake bruker jeg min til. Du kan også lage pesto eller f.eks. kjøre supper og sauser glatte i dem. Bananmilkshake er min favoritt. Bruker ½ banan per person, 2 skjeer vaniljeis, 1 ts vaniljesukker og 2,5 dl melk. Kjører sammen i blenderen. Bytt banan med f.eks. sjokoladesaus, jordbær eller annet du liker. Her er også en universal-oppskrift på smoothies. Smoothies (1 glass) 2 dl yoghurt 2 dl frossen frukt/bær etter ønske ½ banan litt juice Kjør alt i en hurtigmikser. Ha i litt juice hvis den blir for fyldig.
Gjest 1111 Skrevet 21. juni 2004 #3 Skrevet 21. juni 2004 Jeg skulle akkurat til å poste det samme, for vi gikk til innkjøp av blender i dag. prøvde meg på milkshake; 2 dl melk, 3 ss iskrem, 2 ss oboypulver. men det ble ikke milkshake overhodet. bare tynn sjokolademelk. hva gjorde jeg galt? :klø: prøvde å tilsette mer iskrem og lot blenderen gå ganske lenge, men ingenting skjedde..
Gjest Myumi Skrevet 21. juni 2004 #4 Skrevet 21. juni 2004 Jeg skulle akkurat til å poste det samme' date= for vi gikk til innkjøp av blender i dag. prøvde meg på milkshake; 2 dl melk, 3 ss iskrem, 2 ss oboypulver. men det ble ikke milkshake overhodet. bare tynn sjokolademelk. hva gjorde jeg galt? :klø: prøvde å tilsette mer iskrem og lot blenderen gå ganske lenge, men ingenting skjedde.. Altfor lite iskrem i forhold til melk, da får du en sånn tynn suppe. Hemmeligheten bak god tykk milkshake er rikelig med iskrem men iskremen nå tilsettes fra begynnelsen, dessuten må ikke blenderen gå for lenge.
Gjest 1111 Skrevet 21. juni 2004 #5 Skrevet 21. juni 2004 Vel, jeg tilsatte enda mer iskrem etterhvert. og da mener jeg mye iskrem.
Gjest Myumi Skrevet 21. juni 2004 #6 Skrevet 21. juni 2004 Vel' date= jeg tilsatte enda mer iskrem etterhvert. og da mener jeg mye iskrem. Hjelper ikke, den må tilsettes fra begynnelsen. Du bør også tilsette 2-3 isbiter for å få den skikkelig kald, dette hjelper også på tykkelsen.
Arkana Skrevet 21. juni 2004 #7 Skrevet 21. juni 2004 Jeg skulle akkurat til å poste det samme' date= for vi gikk til innkjøp av blender i dag. prøvde meg på milkshake; 2 dl melk, 3 ss iskrem, 2 ss oboypulver. men det ble ikke milkshake overhodet. bare tynn sjokolademelk. hva gjorde jeg galt? :klø: prøvde å tilsette mer iskrem og lot blenderen gå ganske lenge, men ingenting skjedde.. Si det, jeg bruker samme mengde iskrem i forhold til melk som deg, men min blir tykk og fin. :klø:
Gjest 1111 Skrevet 21. juni 2004 #8 Skrevet 21. juni 2004 Isbiter? jeg innbiller meg at milkshaken blir mer smoothie-aktig og mer vannete? Jaja, får prøve ut flere ganger med noen andre oppskrifter. jeg vil ha tykk milkshake
Arkana Skrevet 21. juni 2004 #9 Skrevet 21. juni 2004 Det kan jo være det at jeg alltid lager bananmilkshake, og bananen hjelper jo til å tykne den i motsetning til litt sjokoladepulver.
Gjest 1111 Skrevet 22. juni 2004 #10 Skrevet 22. juni 2004 Hva gjør jeg galt? Prøvde meg på milkshake igjen i dag. tilsatte all iskremen på begynnelsen, hadde mye mer iskrem enn forrgie gang.. men ingen milkshake denne gangen heller! bare sånn tynn væske..
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2004 #11 Skrevet 22. juni 2004 Hva gjør jeg galt? Prøvde meg på milkshake igjen i dag. tilsatte all iskremen på begynnelsen, hadde mye mer iskrem enn forrgie gang.. men ingen milkshake denne gangen heller! bare sånn tynn væske.. Hvilken tilstand har den fryste isen? Milkshakeen blir tykkere jo kaldere isen er.... Ïsen jeg bruker er så kald at jeg nesten har problemer med å skjære den ut....(jeg bruker en knapp dl melk til 7dl milkshake.....) Clea
Gjest 1111 Skrevet 22. juni 2004 #12 Skrevet 22. juni 2004 Isen kom direkte ut fra fryseren. og jeg brukte bare et par skvetter melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå