Gå til innhold

Fødselspermisjon og arbeidsavklaringspenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er for tiden under behandling. Har vel snart vært sykemeldt i tilsammen et år, men jobbet inn imellom.

Regner med jeg da etterhvert mister retten på sykepenger og må over på aap de periodene jeg ikke er i form til å jobbe.

Samtidig så har vi i over et år forsøk å bli gravide.

Hvis jeg går på aap i løpet av svangerskapet, vil fødselspermisjonen min regnes kun ut fra de 66% av lønnen som jeg vil få ved aap, eller vil min vanlige lønn også være grunnlag?

Anonymous poster hash: bb92b...703

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den vil beregnes på grunnlag av AAP.

Anonymous poster hash: 4e20c...155
AnonymBruker
Skrevet

Nå mener jeg ikke å være frekk her, jeg er genuint nysgjerrig. Hvorfor prøver du å bli gravid akkurat nå hvis du er for dårlig til å jobbe? Jeg ble mor for første gang for et halvår siden, og er sjeleglad jeg var frisk og i god form, for å få et barn kan være ordentlig tøft. Hvordan har du overskudd til et svangerskap og et barn hvis du ikke er god nok til å jobbe? Personlig syns jeg i alle fall det har vært langt mer krevende (til nå) å være mor enn å jobbe i alle fall.

Anonymous poster hash: 3c2a0...2f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer egentlig litt på det samme, jeg har barn selv og nå for tiden går jeg på jobben for å slappe av... Det kan være noe ekstraordinært i dette tilfellet, men generelt tror jeg at dersom man ikke er i stand til å jobbe så er man ikke i stand til å være hjemme med barn heller.

Anonymous poster hash: 80fe5...093
AnonymBruker
Skrevet

Skriver under på det de to over her skriver. Selv mener jeg at det å få barn er

noe av tøffeste og noe av den hardeste jobben jeg noensinne har hatt, og jeg

har jobbet MYE altså, så hadde jeg ikke vært i form til å jobbe hadde jeg i hvert fall

revurdert det å få barn.

Anonymous poster hash: 4b60b...339

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...