Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å slite med fet hud i denne sommervarmen, som også fører til at jeg omtrent hver morgen våkner opp med små kviser og er skikkelig "fettete" rundt nese, hake, panne.

Hva kan jeg gjøre for å forhindre dette? Er flink til å ta ansiktsmasker ol.

Anonymous poster hash: 76f6d...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skifter til en letter dagkrem om sommeren, mens om vinteren buker jeg en fetere. Det er normalt å ha tørrere hud om vinteren.

Er veldig fornøyd med Biotherm. Har prøvd flere forskjellige dagkremer i det merket. Husker ikke akkurat hva den heter, men det er en gèle dagkrem som er fantastisk deilig og mild på huden. Den gir fukt, men er ikke fet. Det er for fet hud. Jeg har bare brukt den en gang. Den var utrolig deilig, men jeg har dessverre ganske tørr hud hvor jeg bruker en for tørr hud fra Biotherm.

Endret av Berit
Skrevet

Bruker du solkrem? Prøv å finn en solkrem som ikke inneholder olje, helst en vannløselig/emulsjon.

Ta en sjekk på ingrediensene i dagkremen din. Mulig du bør bytte den ut med en lettere?

Det finnes mange gode tonere/ansiktsvann/serum for blanke partier i ansiktet. Ville kanskje gitt det et forsøk :)

Hårprodukter/styling/voks kan også gi kviser rundt hårfestet, eller i pannen. Kanskje det kan være grunnen? Skift putetrekk hver dag, for der kan det samle seg sminkerester og skitt.

Skrevet

Min hud har veldig lett for å bli mer fet om sommeren. Om høst/vinter har jeg kombinert

hud som er fuktfattig, om sommeren blir den ofte fet og oljete, men jeg har begynt å bytte

hudpleieprodukter vår/sommer og høst/vinter, for å bekjempe dette. Så derfor bruker jeg

en dagkrem tilpasset fet hud i sommermånedene, mens jeg bruker en som gir mer fukt

i høst/vinter-mnd. Vær også nøye med hva slags solkrem du bruker, de fleste solkremer

er ikke gode for huden min, og kan fort gi utbrudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...