Gjest Magdalene Skrevet 24. juni 2014 #41 Skrevet 24. juni 2014 Hvor gammel er barnet hennes da TS? Tror nok du sikkert kan stryke dem fra gjestelisten deres... Mener hun virkelig at du skal sette av dagen før bryllupet til shopping med henne? OG at du må hente de på flyplassen?= Har de ikke hørt om taxi?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #42 Skrevet 24. juni 2014 Hun har tre barn, men kun den minste blir med som blir tre i år. Anonymous poster hash: e585c...bd7
Maria.91 Skrevet 24. juni 2014 #43 Skrevet 24. juni 2014 Yngste jeg satt barnevakt for var 5 eller 6mnd gammel. Lillejenta fikk pumpet ammemelk på flaske og det gikk rolig og fint for seg. En treåring burde ihvertfall klare det samme. Å ta henne med i bryllup virker for meg som en tålmodighetsprøve både for henne og de andre gjestene... 1
Sirah Skrevet 24. juni 2014 #44 Skrevet 24. juni 2014 Yngste jeg satt barnevakt for var 5 eller 6mnd gammel. Lillejenta fikk pumpet ammemelk på flaske og det gikk rolig og fint for seg. En treåring burde ihvertfall klare det samme. Å ta henne med i bryllup virker for meg som en tålmodighetsprøve både for henne og de andre gjestene... Helt enig. Hva i alle dager skal et så lite barn gjøre i et bryllupp? Stakkaren kommer jo til å kjede seg ihel! Spes når det ikke er andre barn tilstede... 1
Suss81 Skrevet 24. juni 2014 #45 Skrevet 24. juni 2014 For en forferdelig "venninne" ! Jeg skal bare ha ett knøttlite uformelt bryllup å jeg er så stresset nå at jeg snart kortslutter, så jeg kan bare forestille meg hvor mye ekstraarbeid denne damen er for deg nå TS. Håper hun tar til vettet eller holder seg hjemme. 1
Purple Basil Skrevet 24. juni 2014 #46 Skrevet 24. juni 2014 Jeg er så stygg at jeg ville bedt henne holde seg langt unna bryllupet mitt. "No wedding for you" på god, gammeldags soup-nazi vis. 15
tratrins Skrevet 24. juni 2014 #47 Skrevet 24. juni 2014 Jeg er så stygg at jeg ville bedt henne holde seg langt unna bryllupet mitt. "No wedding for you" på god, gammeldags soup-nazi vis. Hahahaha! 2
Tarsan97 Skrevet 24. juni 2014 #48 Skrevet 24. juni 2014 skal være stripper i utdrikkningslag....hehe. Hvor gammel er hun egentlig ? Jeg hadde bedt hun holde seg vekk om hun ikke kan oppføre seg. Forsvinner hun er det ikke store tapet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #49 Skrevet 24. juni 2014 Jeg tror jeg ville fått mannen til å sende henne en melding. Et eller annet som dette "Hei, dette er Karl, Lisas kommende mann. Jeg forstår det slik at det har blitt en del problemer angående bryllupshelgen. Verken jeg eller Lisa har tid til å hente dere på flyplassen og dra på shopping, dette må dere ordne selv. Selv om vi har hatt god tid til å planlegge så er det likevel en del ting som rett og slett ikke kan ordnes før like før bryllupet, som for eksempel blomster og dekking av bord, og både jeg og Lisa trenger den tiden vi har like før bryllupet til de siste forberedelsene. Dere er fremdeles hjertelig velkommen til bryllupet, men dere må ordne dere skyss og barnevakt selv, og jeg ber deg om å huske på at lørdagen er vår dag og vi ønsker ikke klaging eller dårlig stemning i bryllupet. Blir dette for vanskelig for dere så må dere revurdere om dere vil/kan komme." Anonymous poster hash: d96f8...6be Huff, det blir noe bakstrebersk gammeldags med "mannen min kommer og tar deg" Anonymous poster hash: 5eaa0...3de 7
Gjest Eurodice Skrevet 24. juni 2014 #50 Skrevet 24. juni 2014 Så flink du var som sendte henne melding Nå har du sagt fra hva du mener, så du trenger ikke kontakte henne igjen. Ikke svar på SMS og tlf. Når en person ikke skjønner at et brudepar har mer enn nok å ordne dagene før bryllupet, så nytter det ikke å forklare det. Ikke føy henne angående barnet. Det er også best for et lite barn å slippe å sitte stille i timevis og høre på taler, det er ikke bare de andre gjestene det vil gå utover. Dette er jeg fullstendig enig i. 3
Gjest Eurodice Skrevet 24. juni 2014 #51 Skrevet 24. juni 2014 (endret) Jeg tror jeg ville fått mannen til å sende henne en melding. Et eller annet som dette "Hei, dette er Karl, Lisas kommende mann. Jeg forstår det slik at det har blitt en del problemer angående bryllupshelgen. Verken jeg eller Lisa har tid til å hente dere på flyplassen og dra på shopping, dette må dere ordne selv. Selv om vi har hatt god tid til å planlegge så er det likevel en del ting som rett og slett ikke kan ordnes før like før bryllupet, som for eksempel blomster og dekking av bord, og både jeg og Lisa trenger den tiden vi har like før bryllupet til de siste forberedelsene. Dere er fremdeles hjertelig velkommen til bryllupet, men dere må ordne dere skyss og barnevakt selv, og jeg ber deg om å huske på at lørdagen er vår dag og vi ønsker ikke klaging eller dårlig stemning i bryllupet. Blir dette for vanskelig for dere så må dere revurdere om dere vil/kan komme." Anonymous poster hash: d96f8...6be Dette blir altfor omstendelig! TS (og mannen) skal ikke måtte unnskylde seg for noe som helst. TS har allerede sendt en melding til denne "venninnen" og er aldeles ikke forpliktet til videre korrespondanse eller samtale. Kutt ut dette mennesket, TS! Endret 24. juni 2014 av Arabella 4
Purple Basil Skrevet 24. juni 2014 #52 Skrevet 24. juni 2014 Hahahaha! *napper invitasjonen ut av hendene hennes* Jeg synes man skal strekke seg langt for gjestene sine, men slik frekkhet skal ingen måtte finne seg i. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #53 Skrevet 24. juni 2014 Huff, det blir noe bakstrebersk gammeldags med "mannen min kommer og tar deg" Anonymous poster hash: 5eaa0...3de Nei det handler ikke om kjønn. Det handler om at det kommer en "frisk stemme" inn i "konflikten" og skjærer igjennom. Det kunne like så godt vært omvendt; at han var uenig med kameraten og så skjærte hun igjennom. Dette blir altfor omstendelig! TS (og mannen) skal ikke måtte unnskylde seg for noe som helst. TS har allerede sendt en melding til denne "venninnen" og er aldeles ikke forpliktet til videre korrespondanse eller samtale. Kutt ut dette mennesket, TS! Vel, jeg liker å gjøre ting skikkelig. Og jeg har ikke skrevet noe sted at han har skal unnskylde noe som helst. Det tar 15 sekunder å skrive den meldingen og den er forståelig og nøytral. Det er ikke alle som synes det er like kjekt å bare kutte kontakten med en venninne som er invitert i et bryllup som skal stå om to uker. Anonymous poster hash: d96f8...6be 3
Gjest Eurodice Skrevet 24. juni 2014 #54 Skrevet 24. juni 2014 Nei det handler ikke om kjønn. Det handler om at det kommer en "frisk stemme" inn i "konflikten" og skjærer igjennom. Det kunne like så godt vært omvendt; at han var uenig med kameraten og så skjærte hun igjennom. Vel, jeg liker å gjøre ting skikkelig. Og jeg har ikke skrevet noe sted at han har skal unnskylde noe som helst. Det tar 15 sekunder å skrive den meldingen og den er forståelig og nøytral. Det er ikke alle som synes det er like kjekt å bare kutte kontakten med en venninne som er invitert i et bryllup som skal stå om to uker. Anonymous poster hash: d96f8...6be Du er vel ikke TS? Hvorfor mener du at du kan snakke for henne? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #55 Skrevet 24. juni 2014 Du er vel ikke TS? Hvorfor mener du at du kan snakke for henne? Har jeg sagt det? Jeg kom med et forslag på hva jeg ville ha gjort, og deretter svarte jeg deg på hvorfor jeg ville ha gjort det slik. Jeg kom med min mening, på samme måte som du kom med din. Anonymous poster hash: d96f8...6be
Gjest Eurodice Skrevet 24. juni 2014 #56 Skrevet 24. juni 2014 Har jeg sagt det? Jeg kom med et forslag på hva jeg ville ha gjort, og deretter svarte jeg deg på hvorfor jeg ville ha gjort det slik. Jeg kom med min mening, på samme måte som du kom med din. Anonymous poster hash: d96f8...6be Jeg forstod det, men jeg synes allikevel den meldingen var altfor omstendelig. Man skal da vel ikke måtte forklare i detalj for noen hvorfor man ikke kan føye dem i alt. Alle med et minimum av sunn fornuft skjønner at et brudepar har nok å stå i med like før bryllupet. Denne "venninnen" er hinsides storforlangende og ville bli kuttet tvert om det var jeg skulle gifte meg. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #57 Skrevet 24. juni 2014 Jeg forstod det, men jeg synes allikevel den meldingen var altfor omstendelig. Man skal da vel ikke måtte forklare i detalj for noen hvorfor man ikke kan føye dem i alt. Alle med et minimum av sunn fornuft skjønner at et brudepar har nok å stå i med like før bryllupet. Denne "venninnen" er hinsides storforlangende og ville bli kuttet tvert om det var jeg skulle gifte meg. Og det er din mening. Jeg ser ikke problemet med å sende en melding som tar 15 sekunder å skrive til henne. Venninnen har jo tydeligvis ikke et minimum av sunn fornuft og trenger tydeligvis å få det inn med teskje. Du hadde kuttet henne tvert, jeg hadde forsøkt å sende en nøytral melding først. Anonymous poster hash: d96f8...6be 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #58 Skrevet 24. juni 2014 Hei dere, Etter rådet fra Hulderen, sendte jeg henne en melding om at festen kun er for voksne og ikke plass til barn. Shopping får hun klare seg alene og at de selv må komme seg til og fra flyplassen på egenhånd. Hun ringte så fort hun fikk meldingen og siden jeg er på jobb, kunne jeg ikke ta tlf. Svaret jeg fikk var: RING MEG ASAP!!!!!!! Jeg ba henne vente til jeg blir ferdig på jobb, hvis jeg orket å snakke med henne da, men gjorde det klart at jeg ikke kommer til å endre mening. Også har det bare haglet med meldinger fortere enn jeg rekker å svare. Ene av de var at jeg selv har valgt å gifte meg og at jeg stresser er ikke hennes feil eller problem. Jeg burde ha visst dette på forhånd at jeg kom til å ha mye å gjøre. Jeg som har vært forlovet i over ett år, burde kunne klare å få gjort unna arbeid for lenge siden. Anonymous poster hash: e585c...bd7 Ring meg asap!!! Hun prøver seg, uvitende om at du gjennomskuer henne etterhvert. Nå virker hun jo litt komisk, ikke sant Hold roen ts, dette løser seg. Jeg er den som mente du kanskje kunne være så raus og la henne få ta med barnet i bryllupet dittt. For vet du hva, om barnet er bare noen få år, tar venninden din tidlig kveld, jeg vil tippe like etter middag, kanskje før om du er heldig Anonymous poster hash: 2fc24...f33 2
Ava Mae Skrevet 24. juni 2014 #59 Skrevet 24. juni 2014 For vet du hva, om barnet er bare noen få år, tar venninden din tidlig kveld, jeg vil tippe like etter middag, kanskje før om du er heldig Anonymous poster hash: 2fc24...f33 Nå virker det ikke på meg som om dama har spesielt godt utviklede sosiale antenner, så akkurat den hadde jeg ikke satsa på. Og det er faktisk stor forskjell på utholdenheten til en 2 og 3 åring hva pushing av sengetid angår. Jeg hadde gjort som flere andre har foreslått til deg. Skriv en melding eller si til vedkommende at de ordner seg skyss selv, får ordne antrekket til dagen på egen hånd og respekterer ønsket dere har om at barn ikke skal delta i bryllupet deres. Hvis de ikke selv evner å se urimeligheten i dette så hadde jeg enkelt og greit sagt at de fikk bli hjemme. Godt mulig vennskapet går fløyten men ærlig talt, vil det egentlig være et tap? 1
Timza Skrevet 24. juni 2014 #60 Skrevet 24. juni 2014 (endret) Skriv en mail, en lang en der du forklarer det hele. Det er et bryllup for voksne ment for voksne. Et barn vil kjede seg IHJEL da INGEN andre tar med seg ungene sine. Dermed vil dette barnet være det ENESTE der og folk vil jo lure hvorfor i allverden denne venninnen din var den ENESTE ene som tok med seg ungen selv om det i invitasjonen stod at det var null barn. Du får rett og slett spille på hennes strenger og manipulere henne til å forstå at det hun gjør vil være negativt for henne selv slik hun tydeligvis har kjørt over deg i alle år. Når ungen da kan starte å sippe og grine grunnet dette så vil ALLE øynene være rettet mot denne venninnen din som igjen er den ENESTE som ikke tenkte lengre enn sin egen nese når hun valgte å bryte det som stod i invitasjonen. Angående planene dine dagen før så sier du bare at planen var satt for lenge siden, og du skal ordne med blomster, eller hva nå du kan komme opp med som en god unnskyldning som tilsier at du både setter henne på plass angående hennes kommentarer til dette rundt det og at du også er opptatt. Endret 24. juni 2014 av Timza 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå