SiMa Skrevet 24. juni 2014 #21 Skrevet 24. juni 2014 Hun er tydeligvis vandt med at du er føyelig, derfor kjører hun på, og du synes det er vanskelig å sette foten ned fordi du altid har vært føyelig. Hva med å bare la de få ta med barnet, være litt raus, det er ikke så farlig ser du. Det må være bedre det enn å måtte si at barnet ikke er velkommen. Men shopping av kjole må hun klare selv. Poenget mitt er at hun tydelig ikke vil være borte fra barnet en hel helg og hun vil så gjerne komme i bryllupet ditt. Vær litt raus der du kan, da er det lettere å si nei på andre ting. Din venninde er litt unnskyldt i.o.m at dere har en historie der du er den føyelige, men å begynne med opprydding i vennskapet nå som du har nok å tenke på, er feil. Og jeg forstår deg om du synes det blir vanskelig å si at barnet ikke er velkommen, eller enda verre, kutte henne ut like før bryllupet. Det er for drøyt. Ta en evaluering på vennskapet etterpå. La deg ikke stresse med å ta valg som stresser deg enda mer før den store dagen. Lykke til Anonymous poster hash: 2fc24...f33 Godt poeng, du er nok den mest reflekterte av oss som har svart i denne tråden. 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #22 Skrevet 24. juni 2014 Kjære vene, for et slitsomt menneske! Venninnen altså, ikke TS såklart. Fullstendig enig i alt som har blitt skrevet ovenfor, BORTSETT fra at du skal betale for flybillettene. Fysjameg, den får hun ta på egen kappe når hun oppfører seg som en sutrete, bortskjemt liten jentunge. Jeg ville kanskje ha gått for løsningen med å bare skrive en halv-kald, halv-vennlig melding hvor du skriver noe à la "Hei! Har desverre ikke mulighet til å hente dere på flyplassen kvelden før bryllupet mitt. Som du sikkert skjønner er det mye som skal planlegges Er derfor jeg ikke rekker å shoppe med deg fredagen før heller desverre, men håper du finner deg en lekker kjole! Husk også å skaffe barnevakt til lillejenta, bryllupet blir en voksenfest og vi ordner ikke mat/bordplass til barn. Alle de andre gjestene har gått med på det, så da tenker jeg at du som er så god venninne også har forståelse :)" Anonymous poster hash: 3c815...7f3 24
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #23 Skrevet 24. juni 2014 Hei dere, Etter rådet fra Hulderen, sendte jeg henne en melding om at festen kun er for voksne og ikke plass til barn. Shopping får hun klare seg alene og at de selv må komme seg til og fra flyplassen på egenhånd. Hun ringte så fort hun fikk meldingen og siden jeg er på jobb, kunne jeg ikke ta tlf. Svaret jeg fikk var: RING MEG ASAP!!!!!!! Jeg ba henne vente til jeg blir ferdig på jobb, hvis jeg orket å snakke med henne da, men gjorde det klart at jeg ikke kommer til å endre mening. Også har det bare haglet med meldinger fortere enn jeg rekker å svare. Ene av de var at jeg selv har valgt å gifte meg og at jeg stresser er ikke hennes feil eller problem. Jeg burde ha visst dette på forhånd at jeg kom til å ha mye å gjøre. Jeg som har vært forlovet i over ett år, burde kunne klare å få gjort unna arbeid for lenge siden. Anonymous poster hash: e585c...bd7 3
andy capp Skrevet 24. juni 2014 #24 Skrevet 24. juni 2014 Hei dere, Etter rådet fra Hulderen, sendte jeg henne en melding om at festen kun er for voksne og ikke plass til barn. Shopping får hun klare seg alene og at de selv må komme seg til og fra flyplassen på egenhånd. Hun ringte så fort hun fikk meldingen og siden jeg er på jobb, kunne jeg ikke ta tlf. Svaret jeg fikk var: RING MEG ASAP!!!!!!! Jeg ba henne vente til jeg blir ferdig på jobb, hvis jeg orket å snakke med henne da, men gjorde det klart at jeg ikke kommer til å endre mening. Også har det bare haglet med meldinger fortere enn jeg rekker å svare. Ene av de var at jeg selv har valgt å gifte meg og at jeg stresser er ikke hennes feil eller problem. Jeg burde ha visst dette på forhånd at jeg kom til å ha mye å gjøre. Jeg som har vært forlovet i over ett år, burde kunne klare å få gjort unna arbeid for lenge siden. Anonymous poster hash: e585c...bd7 Da ville jeg sagt at hun velger selv om hun vil komme eller ikke. Slike personer har ikke jeg bruk for, eller plass til, i livet mitt... 15
tratrins Skrevet 24. juni 2014 #25 Skrevet 24. juni 2014 Hei dere, Ene av de var at jeg selv har valgt å gifte meg og at jeg stresser er ikke hennes feil eller problem. Jeg burde ha visst dette på forhånd at jeg kom til å ha mye å gjøre. Jeg som har vært forlovet i over ett år, burde kunne klare å få gjort unna arbeid for lenge siden. Anonymous poster hash: e585c...bd7 ..og hva mener hun med det da? At dere burde planlagt bryllupet bedre sånn at dere kunne tatt mer hensyn til henne og hennes behov før bryllupet DERES? Djiiiiz.... :omg: 14
Maria.91 Skrevet 24. juni 2014 #26 Skrevet 24. juni 2014 Hei dere, Etter rådet fra Hulderen, sendte jeg henne en melding om at festen kun er for voksne og ikke plass til barn. Shopping får hun klare seg alene og at de selv må komme seg til og fra flyplassen på egenhånd. Hun ringte så fort hun fikk meldingen og siden jeg er på jobb, kunne jeg ikke ta tlf. Svaret jeg fikk var: RING MEG ASAP!!!!!!! Jeg ba henne vente til jeg blir ferdig på jobb, hvis jeg orket å snakke med henne da, men gjorde det klart at jeg ikke kommer til å endre mening. Også har det bare haglet med meldinger fortere enn jeg rekker å svare. Ene av de var at jeg selv har valgt å gifte meg og at jeg stresser er ikke hennes feil eller problem. Jeg burde ha visst dette på forhånd at jeg kom til å ha mye å gjøre. Jeg som har vært forlovet i over ett år, burde kunne klare å få gjort unna arbeid for lenge siden. Anonymous poster hash: e585c...bd7 Whaaat så usympatisk.. Tror egentlig jeg ville svart at jeg trodde hun kom til å forstå at i forkant av mitt bryllup ønsker jeg å fokusere på det, og ikke på hennes handleliste og gjøremål. Hvis hun anser bryllupet ditt som en så forferdelig byrde kan hun alltids velge å la vær å komme... 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #27 Skrevet 24. juni 2014 Jeg mener ikke å være frekk her, er bare nysgjerrig. Hvorfor er hun i det hele tatt inhitert? Du har vel visst før dette at hun er en håndfull? Jeg har en venninne som kan minne om henne, så selvsentrert at det gjør vondt til tider. Hun (og annet/andre personer selvsagt) er grunnen til at vi har valgt å kraftig begrense vår gjesteliste. Jeg er rett og slett ikke interessert i at denne dagen skal handle om dem.Anonymous poster hash: c8cd6...719 Godt spørsmål. Vi møtes en gang i året i toppen 2 timer og da har jeg vært tålmodig og ikke sett så mye av den siden av henne siden vi gikk på vgs. Anonymous poster hash: e585c...bd7
makkapakka Skrevet 24. juni 2014 #28 Skrevet 24. juni 2014 Hei dere, Etter rådet fra Hulderen, sendte jeg henne en melding om at festen kun er for voksne og ikke plass til barn. Shopping får hun klare seg alene og at de selv må komme seg til og fra flyplassen på egenhånd. Hun ringte så fort hun fikk meldingen og siden jeg er på jobb, kunne jeg ikke ta tlf. Svaret jeg fikk var: RING MEG ASAP!!!!!!! Jeg ba henne vente til jeg blir ferdig på jobb, hvis jeg orket å snakke med henne da, men gjorde det klart at jeg ikke kommer til å endre mening. Også har det bare haglet med meldinger fortere enn jeg rekker å svare. Ene av de var at jeg selv har valgt å gifte meg og at jeg stresser er ikke hennes feil eller problem. Jeg burde ha visst dette på forhånd at jeg kom til å ha mye å gjøre. Jeg som har vært forlovet i over ett år, burde kunne klare å få gjort unna arbeid for lenge siden. Anonymous poster hash: e585c...bd7 dette må være tull
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #29 Skrevet 24. juni 2014 Åh, herremin! Hva slags person er dette? Ts, sørg for at denne damen ikke kommer i bryllupet deres. Som du beskriver henne er jeg redd hun kanskje finner på noe du ikke kommer til å like du slipper også å grue deg og være nervøs hvis hun skal komme. Min forlover var dessverre av samme typen. Jeg grudde meg og grudde meg til bryllupet fordi hun var helt grusom! (Dumme meg som valgte henne, men trodde hun var snill og grei). Det endte med at jeg måtte dumpe henne som forlover og at hun ikke kom i bryllupet. Heldigvis sier jeg bare! Anonymous poster hash: 47909...649 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #30 Skrevet 24. juni 2014 Åh, herremin! Hva slags person er dette? Ts, sørg for at denne damen ikke kommer i bryllupet deres. Som du beskriver henne er jeg redd hun kanskje finner på noe du ikke kommer til å like du slipper også å grue deg og være nervøs hvis hun skal komme. Min forlover var dessverre av samme typen. Jeg grudde meg og grudde meg til bryllupet fordi hun var helt grusom! (Dumme meg som valgte henne, men trodde hun var snill og grei). Det endte med at jeg måtte dumpe henne som forlover og at hun ikke kom i bryllupet. Heldigvis sier jeg bare! Anonymous poster hash: 47909...649 Takk Jeg tenker bare mer og mer på dette, men som noen har foreslått at jeg skal vente til etter bryllupet og heller være føyelig når det gjelder babyen hennes. Jeg har ennå ikke svart, men vurderer å be henne ikke komme til bryllupet, nå som stemningen mellom oss ikke er så bra. Anonymous poster hash: e585c...bd7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #31 Skrevet 24. juni 2014 Mener hun da at du skal sette av en dag til h er gjest for å hjelpe dem å shoppe? Og at du skal hente alle gjestene på flyplassen? Eller vil hun ha særbehandling. Si det som det er, igjen, at du kan ikke sette av en dag til hennes shopping for du kan ikke gkøre det med alle gjestene - så hvorfor med henne. Og ditch henne...Anonymous poster hash: 9e95c...ba7
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 24. juni 2014 #32 Skrevet 24. juni 2014 Hva er det med folk å sende meldinger? Ta en telefon og si det som det er at barn skal ikke være i bryllupet, at du ikke har tid til å ta deg av hennes behov dagen før bryllupet og at dere har bestemt dere for hvordan bryllupet skal være og at det ikke blir endringer. Tåler hun ikke høre det så får det bare være. Men heller ta en telefon og ikke send melding. Meldinger er en uting som har blitt mer og mer vanlig i dagens samfunn. Lykke til! 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #33 Skrevet 24. juni 2014 Hvor lite er barnet?Anonymous poster hash: 4bab8...b4b
Hulderen Skrevet 24. juni 2014 #34 Skrevet 24. juni 2014 Hei dere, Etter rådet fra Hulderen, sendte jeg henne en melding om at festen kun er for voksne og ikke plass til barn. Shopping får hun klare seg alene og at de selv må komme seg til og fra flyplassen på egenhånd. Hun ringte så fort hun fikk meldingen og siden jeg er på jobb, kunne jeg ikke ta tlf. Svaret jeg fikk var: RING MEG ASAP!!!!!!! Jeg ba henne vente til jeg blir ferdig på jobb, hvis jeg orket å snakke med henne da, men gjorde det klart at jeg ikke kommer til å endre mening. Også har det bare haglet med meldinger fortere enn jeg rekker å svare. Ene av de var at jeg selv har valgt å gifte meg og at jeg stresser er ikke hennes feil eller problem. Jeg burde ha visst dette på forhånd at jeg kom til å ha mye å gjøre. Jeg som har vært forlovet i over ett år, burde kunne klare å få gjort unna arbeid for lenge siden. Anonymous poster hash: e585c...bd7 Så flink du var som sendte henne melding Nå har du sagt fra hva du mener, så du trenger ikke kontakte henne igjen. Ikke svar på SMS og tlf. Når en person ikke skjønner at et brudepar har mer enn nok å ordne dagene før bryllupet, så nytter det ikke å forklare det. Ikke føy henne angående barnet. Det er også best for et lite barn å slippe å sitte stille i timevis og høre på taler, det er ikke bare de andre gjestene det vil gå utover. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #35 Skrevet 24. juni 2014 Hvis det er et lite barn som ammes så kan jeg forstå at det kan være vanskelig å reise bort ei helg uten barnet. Anonymous poster hash: 79224...f20 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. juni 2014 #36 Skrevet 24. juni 2014 Mannen din hadde et bra forslag Gjør det.
Johanne88 Skrevet 24. juni 2014 #37 Skrevet 24. juni 2014 Slitsom situasjon! Men et vesentlig poeng er jo som de andre spør om her... Hvor gammel er ungen?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #38 Skrevet 24. juni 2014 Slitsom situasjon! Men et vesentlig poeng er jo som de andre spør om her... Hvor gammel er ungen? Hun må jo fikse barnestol til den så det er ikke noe stort barn det her. Vil ikke ts ha barn i bryllupet sitt så gjelder det barn uansett om de er 2 eller 12. Anonymous poster hash: b0ef8...641
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #39 Skrevet 24. juni 2014 Jeg tror jeg ville fått mannen til å sende henne en melding. Et eller annet som dette "Hei, dette er Karl, Lisas kommende mann. Jeg forstår det slik at det har blitt en del problemer angående bryllupshelgen. Verken jeg eller Lisa har tid til å hente dere på flyplassen og dra på shopping, dette må dere ordne selv. Selv om vi har hatt god tid til å planlegge så er det likevel en del ting som rett og slett ikke kan ordnes før like før bryllupet, som for eksempel blomster og dekking av bord, og både jeg og Lisa trenger den tiden vi har like før bryllupet til de siste forberedelsene. Dere er fremdeles hjertelig velkommen til bryllupet, men dere må ordne dere skyss og barnevakt selv, og jeg ber deg om å huske på at lørdagen er vår dag og vi ønsker ikke klaging eller dårlig stemning i bryllupet. Blir dette for vanskelig for dere så må dere revurdere om dere vil/kan komme." Anonymous poster hash: d96f8...6be 38
Sirah Skrevet 24. juni 2014 #40 Skrevet 24. juni 2014 Wow! Jeg mister stadig vekk mer og mer troen på menneskeheten! Lykke til TS! Denne "venninnen" hadde IKKE vært velkommen i mitt bryllupp... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå