Gå til innhold

Gjest fra helv...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så fortvilet og forbannet!

Mulig fordi jeg er så stressa og det er derfor jeg reagerer under to uker før bryllup.

En barnsomsvenninne kommer i bryllupet med mann og barn. Vi har spesifisert dette i invitasjonen om at festen kun er for voksne, men hun tar likevel med englebarnet sitt. Dette sa hun først nå. Ikke fordi hun ikke finner barnevakt, for foreldrene bor 5m unna henne. Hun vil bare ikke forlate barnet sitt for en helg. (Vi bor en times flytur unna, eller 6 timers kjøring)

Inatt sendte hun meg melding om at jeg måtte hente dem på flyplassen og kjøre dem til hotellet, dagen før bryllupet og skaffe dem en bilstol til barnet. Da jeg sa at jeg verken har tid eller vil gjøre det, fikk jeg til svar at vi burde være takknemlig over at de kommer til bryllupet og takken var å ikke tilrettelegge for dem?? Hun fikk vite om bryllupet 1år i forveien og har ennå ikke funnet ut hva hun skal ha på seg og vil ha meg med på shopping fredagen før bryllupet. Dette har jeg ikke engang orket å svare på, for da kommer det bare mer kjeft.

Mannen min foreslo at vi bare skal be dem om ikke å komme og at vi gjerne betaler for flybillettene, hvis de ikke får refundert disse.

Hun er den typen som klager høyt til alle hvis hun føler seg urettferdig behandla. Dette gjorde hun i utdrikningslaget mitt. Da klagde hun til meg at hun ikke ble valgt til forlover og at min forlover hadde arrangert ett tamt utdrikningslag, da det ikke ble noe stripper og hvor dyrt det var. Det spilte ingen rolle at jeg sa jeg ikke ville ha stripper, det SKAL være stripper i utdrikningslag.

Hun er barndomsvenninne og ja, vi har vokst fra hverandre. Hun var den pene venninnen som alltid fikk viljen sin og fortsatt får, bare hun skriker høyt nok. Jeg var alltid den føyelige. Hun ble værende i bygda og jeg flyttet til byen. Beklager avsporing, men jeg gruer meg fælt til bryllupet nå.

Anonymous poster hash: e585c...bd7

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Enig med mannen din i at dere bør be henne om å ikke komme. Hun blir sikkert sur, men det vil hun nok være uansett. Slike folk er ikke noe å samle på, og hadde ikke blitt lei meg om et slikt "vennskap" gikk over. Good riddance!

• Liker 15
Gjest Anubiel
Skrevet

Hjelpes, finnes det virkelig slike folk?!

Jeg er enig med Hulderen - du har nå engang invitert henne, så hun får vel komme. Men jeg hadde spesifisert at datteren ikke var velkommen, at hun ikke ville få verken sete eller mat og at du ikke kan prioritere å være slaven hennes i dagene før bryllupet.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde skrevet til henne: "Jeg kan dessverre ikke shoppe med deg og jeg foreslår at du setter av tid på fredag til å skaffe barnevakt. Husk at festen er KUN for voksne. Sees i bryllupet!"

Du må bare sette grenser og blir hun sur så ja, da får hun bare bli sur. Det er din og mannen din sitt bryllup og det er deres dag. Er hun vrien og vrang får hun bare surmule, men ikke la det ødelegge dagen.

Anonymous poster hash: c70fe...6e7
  • Liker 38
Skrevet

Dette er jo bare tull, du TS burde bare sende en melding om at dette må de fikse selv.

På tide å bli voksen og kutte ut tullingene i livet ditt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her må du bare sette foten ned! Gi klar beskjed om at barn ikke er velkommen i bryllupet. Barnevakt får de skaffe selv. Hvis du ikke gir klar beskjed, kan du risikere at dagen blir ødlagt.

Anonymous poster hash: 46a89...7ab
  • Liker 5
Skrevet

Stå på ditt og mister du henne så er ikke det noe tap. Hun virker jo både frekk og litt skrudd i hodet.

• Liker 8
Gjest Regnstorm
Skrevet

Du må bare sette ned foten og være bestemt. Kan ikke la folk behandle deg slik.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt om jeg vil beskrive dette som en venninne.

Dette skal være ditt bryllup og din dag, ikke la henne gjøre det om til å handle om henne.

Slik det tydeligvis ser ut som hun forsøker. Ikke la henne stresse deg. Gi henne beskjed om

at bryllupet KUN er for voksne, og at det må hun respektere, at du ikke har tid til shopping

fredagen før bryllupet, og at bilstol og transport til hotell må hun selv sørge for. At det er

beklagelig at hun ikke syns dere tilrettelegger bra nok, men at det dessverre er slik det er,

og at hun får respektere det eller velge å ikke delta. Punktum!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke å være frekk her, er bare nysgjerrig. Hvorfor er hun i det hele tatt inhitert? Du har vel visst før dette at hun er en håndfull? Jeg har en venninne som kan minne om henne, så selvsentrert at det gjør vondt til tider. Hun (og annet/andre personer selvsagt) er grunnen til at vi har valgt å kraftig begrense vår gjesteliste. Jeg er rett og slett ikke interessert i at denne dagen skal handle om dem.

Anonymous poster hash: c8cd6...719

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For alle det ikke betal for flybilletene! Hvorfor i all verden skal dere det?

Anonymous poster hash: b0ef8...641
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For alle det ikke betal for flybilletene! Hvorfor i all verden skal dere det?

Anonymous poster hash: b0ef8...641

Hadde heller ikke betalt for flybilletene. Jeg forventer at voksne mennesker kan:

A) Organisere en tur selv

B) Selv klare å skaffe ting til eget barn

C) Evner å lese en invitasjon

D) Klarer å shoppe på egenhånd

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg at både hun og ungen tropper opp i hvitt jeg, og skylder på at hun bare valgte noe "tilfeldig" siden TS ikke ble med for å kjøpe kjole.

Anonymous poster hash: 1a2a6...2a2
  • Liker 9
Skrevet

Ser for meg at både hun og ungen tropper opp i hvitt jeg, og skylder på at hun bare valgte noe "tilfeldig" siden TS ikke ble med for å kjøpe kjole.

Anonymous poster hash: 1a2a6...2a2

Nå måtte jeg le. Ser det for meg :fnise:

Men for TS sin skyld håper jeg de slipper det.

TS, gjør som andre sier, stå på ditt og si nei. Du har rett å slett ikke tid til kravstore og urimelige gjester.

• Liker 1
Skrevet

Hadde heller ikke betalt for flybilletene. Jeg forventer at voksne mennesker kan:

A) Organisere en tur selv

B) Selv klare å skaffe ting til eget barn

C) Evner å lese en invitasjon

D) Klarer å shoppe på egenhånd

Dette! :Nikke:

Skrevet

Si helt klart og tydelig fra en gang til at du ikke kommer til å hente dem på flyplassen, at du ikke kommer til å bli med henne og kjøpe kjole og at datteren ikke er velkommen i bryllupet. Si også at hvis dette er for vanskelig, så de velger å ikke komme, kan dere dekke flybillettene hvis de ikke får dem refundert. Det bør gi henne et klart bilde av at hun ikke er ønsket.

Hvis hun kommer: Plasser henne langt unna dere ved bordet. Allier deg med en søster/en annen venninne eller noen andre som kan holde henne litt i sjakk så du slipper unna mest mulig av dramaet hennes. Du kan også vurdere å avtale med noen som kan stille som barnevakt på kort varsel, gjerne som er til stede i kirka og klar til å ta med datteren et annet sted hvis hun også er med.

• Liker 3
Gjest chisandra
Skrevet

Dette ER virkelig venninnen fra helvete, ts.

Du må rett og slett avslutte dette vennskapet. Ikke la henne ødelegge dagen din.

Noen ganger må man bare innse at vennskap som funket i ungdomstiden ikke er liv lage lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er tydeligvis vandt med at du er føyelig, derfor kjører hun på, og du synes det er vanskelig å sette foten ned fordi du altid har vært føyelig. Hva med å bare la de få ta med barnet, være litt raus, det er ikke så farlig ser du. Det må være bedre det enn å måtte si at barnet ikke er velkommen. Men shopping av kjole må hun klare selv.

Poenget mitt er at hun tydelig ikke vil være borte fra barnet en hel helg og hun vil så gjerne komme i bryllupet ditt. Vær litt raus der du kan, da er det lettere å si nei på andre ting. Din venninde er litt unnskyldt i.o.m at dere har en historie der du er den føyelige, men å begynne med opprydding i vennskapet nå som du har nok å tenke på, er feil. Og jeg forstår deg om du synes det blir vanskelig å si at barnet ikke er velkommen, eller enda verre, kutte henne ut like før bryllupet. Det er for drøyt. Ta en evaluering på vennskapet etterpå. La deg ikke stresse med å ta valg som stresser deg enda mer før den store dagen. Lykke til :danse::blomst:

Anonymous poster hash: 2fc24...f33
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ditt bryllup, hun skal ikke ha hovedrollen og regien på det. Jeg hadde satt foten ned for henne ettertrykkelig.

Anonymous poster hash: e9ece...dd3
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...