Gå til innhold

Trukket visdomstann, vondt i bihule?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trakk en visdomstann for 3-4 dager siden, og har ikke hatt noen problemer frem til nå. Hadde litt smerter samme dag, men ellers har det gått helt fint.

Nå har jeg litt vondt i området og føler at det gjør vondt i den ene siden av nesen. Betyr det at det er åpning mellom hullet visdomstannen stod i og bihulen(e)...?

Må vel til tannlegen igjen :(

Anonymous poster hash: a9688...7dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde vondt i en hel uke i ettertid hvor halve ansiktet verket. Gikk bra til slutt. ^^

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, men synes bare det er rart å plutselig få vondt med tanke på at jeg ikke har kjent noe særlig siden dagen tannen ble trukket :)

Noen flere som har erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Tannlegen min ville ikke ta min visdomstann fordi det da ville bli hull i bihulen, og hvis hun ikke fikk sydd meget godt sammen ville jeg bli plaget med bihulebetennelser....

Anonymous poster hash: 7cfb9...9bd

AnonymBruker
Skrevet

Har tannlegen sjekket om det ble hull inn til bihulene? Dette testes ved at h*n ser inn der tannen satt og du holder for nesten og blåser.

Hvis ikke, gå tilbake til tannlegen

Hvis det ble sjekket og det ikke er hull inn til bihulene så er det normalt å ha vondt. Hadde selv vondt fra øret og helt bort til nesten i opptil ei uke etter trekking

Anonymous poster hash: 021bb...f33
AnonymBruker
Skrevet

Tannlegen min ville ikke ta min visdomstann fordi det da ville bli hull i bihulen, og hvis hun ikke fikk sydd meget godt sammen ville jeg bli plaget med bihulebetennelser....

Anonymous poster hash: 7cfb9...9bd

Jeg vet at det er noe som kan skje ved trekking av tenner i overkjeven, så det er jo derfor jeg er litt nervøs for at nettopp det har skjedd. :(

Har tannlegen sjekket om det ble hull inn til bihulene? Dette testes ved at h*n ser inn der tannen satt og du holder for nesten og blåser.

Hvis ikke, gå tilbake til tannlegen

Hvis det ble sjekket og det ikke er hull inn til bihulene så er det normalt å ha vondt. Hadde selv vondt fra øret og helt bort til nesten i opptil ei uke etter trekking

Anonymous poster hash: 021bb...f33

Nei, tannlegen sjekket ikke om det hadde blitt hull inn til bihulen(e), men jeg burde kanskje kontakte tannklinikken igjen for å høre hva jeg burde gjøre. Vet du om det er enkelt å sjekke det til tross for at det har gått så mange dager?

Det må sies at jeg absolutt ikke har vondt i nesen/kinnet hele tiden, det kommer og går litt, så tror ikke det er en betennelse enda i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...