Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har farget håret mørkt, og stripet det lyst, farget det mørkt igjen, bleket det hjemme, måttet rette det opp hos frisør, avfarget og herjet mye med håret mitt. Hadde tykt og langt hår før, men nå er det naturligvis veldig slitt og veldig tynt! Jeg føler i tillegg til det at jeg mister ekstremt mye hår, men har vært gjennom en stor påkjenning de siste månedene noe som har ført til veldig stress, kan kanskje være derfor?

Nå har jeg en farge som er tilnærmet lik min naturlige hårfarge, men ønsker å vite hva som kan reparere håret mitt igjen? Og om det er mulig. Føler jeg mister mer og mer hår hver dag. Ikke at det knekker, men at jeg mister hele hårstrå.

Klipper tuppene hver tredje uke, så det ser ikke så ille ut, men jeg må putte masse forskjellig i håret etter jeg har f.eks dusjet, for det blir så "tyggiskonsistens" på det og jeg er redd håret skal knekke. Jeg bruker Redken extreme shampoo og balsam, i tillegg til den Cat kuren innimellom, og den vanlige hårkuren to-tre ganger i uken. Bruker også den hårkuren fra Joico innimellom, og anti-snap hver gang etter jeg har vasket håret. Men føler det blir verre og verre likevel. Føler ingenting hjelper, vil jo ikke klippe meg helt kort heller.

Noen som har noen tips?

Anonymous poster hash: 0862b...6ca
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde at håret mitt ble veldig tørt fordi jeg brukte for mye produkter. Nå vasker jeg med shampoo og balsam, og bruker hårkur 1 - 3 ganger i uken og det har blitt bedre. Kanskje prøve å trappe ned på produktene eller bytte produkter?

Anonymous poster hash: ac9c7...f8e
AnonymBruker
Skrevet

Du bruker mye protein-produkt, som er bra når håret er mye kjemisk behandlet. Jeg anbefaler å bruke en fuktmaske for å balansere, for mye proteiner kan gjøre håret mer porøst. Du kan godt bruke fuktkur hver gang du vasker håret.

Anonymous poster hash: 2729a...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...