Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Djusi
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 18, som skal reise til Hersonissos på Kreta i sommer sammen med noen venninner. Har aldri før reist alene (uten foreldre) og er derfor litt usikker på hvor mye jeg bør ha med meg i lommepenger. Vi skal være der i en uke, og har tilgang på shoppingmuligheter, uteplasser osv. Har regnet ut at jeg kommer til å bruke penger på mat, shopping og uteliv.

Ettersom jeg er ganske uerfaren, håper jeg at noen kan tipse meg sånn noenlunde hva jeg bør ha med meg. Har tenkt på kanskje 4000,-, men det blir kanskje for lite?

Takker for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten
Skrevet

Hei.. har vært på Kreta fire år på rad, og i fjor var jeg på jentetur i en uke.. Ble mye festing, shopping og spising. På den ene uka brukte jeg nærmere 8000 kr :roll: og var blakk da jeg kom hjem. Mat og sånt e forholsdvis billig der nede, men klær og sånt er blitt dyrere etter euroen kom. vil ikke si det er veldig billig der nede akkurat!

synes 4000 hørtes veldig lite ut, men kanskje er du flinkere å få pengene til å vare en hva jeg er!! :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

4000 kr for en uke holder i massevis! Du har da allerede betalt for hotell og reise..

Jeg ville tenkt 2000 kr jeg.... Dere spiser vel ikke såå dyre middager, dessuten syntes ikke jeg det var så mye å shoppe der.

Gjest Anonymous
Skrevet

Uansett hvor mye du bestemmer deg for å bruke, trenger du ikke å ha med penger. Ta med kort og ta ut penger når du kommer til Kreta.

Skrevet

4000 høres er enn nok ut (etter min mening). Som regel shopper man jo ikke SÅ mye i syden? Tenker på at det er stort sett juggel o.l.

Skrevet

Ettersom du skal reise til Hersonissos, er det jo en mulighet for å ta turen innom Heraklion (dagstur). Her finner man faktisk talt drøssevis av butikker, og deriblant Zara, Converse, Lacoste osv. 4000 kr. høres greit ut, ifølge meg iallefall.

Skrevet

Jeg synes 4000 hørtes mye ut. Som noen andre sa så er det jo nesten bare juggel å få kjøpt - med mindre man drar til en stor by da. Du kan også ta ut penger når du kommer dit. Ville ikke hatt med meg mer enn 1500-2000 jeg.

Gjest Ethereal
Skrevet

Vi var to uker på Korfu, to personer, og tror vi brukte 8000 til sammen! (vi brukte penger på mat, drikke, litt shopping osv).

Så 4000 er nok i overkant!

Skrevet

Jeg kom nettopp hjem fra Kreta selv. Var ikke i Hersonissoss denne gangen men Chania. Jeg tror jeg brukte ca 3500,- Jeg handlet endel småtteri men ikke noe stort og dyrt. Siden jeg dro med sønnen min på 4.5 festet jeg ikke noe å derfor hadde jeg ikek den utgiften..men samtidig spiste jo han endel og jeg kjøpte leker etc så fest kan vel erstattes med hans utgifter.

Jeg tror mellom 3 og 4.000 er bra.

Til dere som sier under 2.000 hva er det ere gjør på ferie da? Jeg var på Hersonissoss i 2000. Da hadde jeg med meg 2.500 i lommepenger. Jeg kjøpte ingenting (altså å ta med hjem) - vi spiste ikke frokost, en liten toast til lunsj og rimelig middag (feks pizza) også festet vi om kvelden...likevel kunne vi kun ta noen få drinker hver kveld fordi pengene ikke strakk til. Noen dager var det sånn at vi tenkte ok i dag kan vi kjøpe en drink ute for mer har vi ikke råd til og vi hadde ikke råd til å spise skikkelig lunsj (dvs så vi ble mette) etc (derfor toasten). Vi endte opp med å ringe hjem etter mere penger fordi det holdt rett å slett ikke.

Derfor tror jeg nok du bør ha 4.000! Du trenger jo som noen her sier ikke ha alt vekslet. Men pass på at du har noe cash og resten på kort. Et lite tips bare ang minibanker......da jeg var der ble nesten alle minibankene i gåavstand tomme på lørdag ettermiddag...de ble ikke fyllt opp igjen før mandag morgen.....så hvis du ser at du kommer til å trenge cash bør du ta ut før helgen. (Vi visste ikke dette å måtte låne av noen vi møtte til over søndagen.)

Skrevet

Euroen er sterk i år så du får lite for pengene dine. Har netopp vært i Parga nå. vi var to stykker og brukte 9000 kr på uke. Da spiste vi frokost og midagg på tavernaer og shoppet minimalt. 4000 er minimum mener jeg. En drink lå på ca 6 euro og det blir fort penegr av sånt.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Det er bedre å ha for mye enn for lite med seg. :wink: Derfor ville jeg i alle fall hatt med meg 5000, og da har du sikkert litt ekstra.

Skrevet

Enig med de to siste.

Hvis du skal feste og shoppe litt, blir 4000 lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...