Tiril Amalie Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Jeg bor rett over vegen fra en stor eng. Det er en sånn en der en bonde dyrker gress til dyrefor, og etter at han har klippet det ned så får den lokale speidergruppen arrangere sankthans feiring der, med grilling og et kjempestort bål. Problemet er at hvert eneste år så er enga helt folketom i ni-tiden om kvelden, og bålet blir aldri slukket. Nå kikket jeg nettopp ut vinduet på veg til senga, og bålet brenner fremdeles. Spesielt hyggelig etter at jeg leste en advarsel i morges om at hele området vi bor i er knusktørt og at man skulle være obs på brannfare. Er det ett eller annet magisk speidertriks som gjør at man trygt kan gå fra bål som fremdeles ulmer/brenner? Midt i en stor, tørr eng? Kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med å legge meg til å sove med det der rett utenfor vinduet. Vi har prøvd å klage til dem før, men det gjør ikke store forskjellen, gitt.
Pysa Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 (endret) Det skjer noe med en del folk når de passerer en viss alder. Da blir de allvitende, og det nytter ikke å si noe. Det kan skje med yngre folk også, men det er sjeldnere. Ring brannvesenet og si at det er et ubevoktet bål. Endret 23. juni 2014 av Pysa 3
Kjempeliten Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Jeg vet at man kan helle vann på bakken rundt bålet for å hindre at det sprer seg. Men aldri hørt om at man ikke skal slukke bålet når man drar. Uansett kan det jo skje noe.
Fraggzy Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Ring brannvesenet eller varsle andre etater/gjerne kommunen og si/vis med bilder hvordan det pågår og er forlatt. Å tenne opp bål kan være koselig det, men folk bør kunne ta nokk ansvar til å slukke det før de forlater plassen! 1
Pysa Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Her har forresten naboene akkurat bygget nytt hus, fordi det forrige brant og måtte rives.De skal snart flytte inn. Restmaterialene etter byggingen hives i en svær haug åtte meter fra huset - og tennes på. I denne tørken. Folk er dumme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå