Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bygdis
Skrevet

Vi har vært prøvere/gravid siden nyttår (gravid, endte i SA, prøvere etter det). Siden det gikk så fort å bli gravid første gangen trodde jeg at det skulle gå like fort når vi prøvde til igjen etter aborten. Men nå har det enda ikke klaffet..

Jeg prøver å ikke tenke for mye på at vi prøver, men det er ikke så lett. Mange sier man skal leve som normalt, men noe hensyn tar jeg selvsagt.

Hvor mye hensyn tar dere til at dere er prøvere? Drikker dere alkohol? Vi har et stort hus vi pusser opp, og til nå har jeg bare malt når jeg har hatt mensen, men ellers er jeg så redd for å gjøre noe galt som kan skade et eventuelt barn. Er det trygt å feks male frem til IKM?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg drikker alkohol, og ja, jeg ville malt helt frem til positiv g-test. Jeg lever rett og slett som normalt inntill jeg får positiv test, men tar B-vitaminer da.

Anonymous poster hash: 1ad0d...ecd
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi har vært prøvere i snart 2 år, og kan ikke si jeg tenker noe over det lenger, da vi må ha hjelp for og få det til. Jeg ville levd som normalt, kansje vært litt streng på alkohol mellom el og mens, men utover det ville jeg levd som normalt frem til pos test

Gjest Bygdis
Skrevet

Det er litt det jeg prøver å tenke, leve som normalt frem til positiv test. Det er så lett å bli veldig fokusert og stresse rundt prøvingen, da blir prøvdetiden fort lang og slitsom..

Jeg drikker ikke mellom el og mens.

Tror jeg må undersøke litt mer om den malinga, det er så kjedelig å ikke kunne bidra så mye hjemme her, samtidig som om jeg er gravid tar jeg selvsagt ingen sjanser..

AnonymBruker
Skrevet

Mor og foster deler ikke samme blodbane før i uke 5-6, så alkohol før fått positiv test er ikke noe jeg bekymrer meg over eller tar hensyn til.

• Liker 1
Skrevet

Mor og foster deler ikke samme blodbane før i uke 5-6, så alkohol før fått positiv test er ikke noe jeg bekymrer meg over eller tar hensyn til.

Men det burde du. Mye som kan gå galt i de første ukene også mtp alkohol. Celledelingen f.eks.
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mor og foster deler aldri blodbane.

Anonymous poster hash: ecb23...f7e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men det burde du. Mye som kan gå galt i de første ukene også mtp alkohol. Celledelingen f.eks.

Det tenker jeg at går helt fint. Man kan ikke sette livet sitt på hold hver eneste mnd når man er langtidsprøver. Det er ikke aktuelt å ta abort fordi man har drukket alkohol fra eggløsning til positiv test - når og om den tid kommer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville avstått fra alkohol og maling unntatt når du har mens og ha "fri" da.

Anonymous poster hash: d64f6...790
Skrevet

Det tenker jeg at går helt fint. Man kan ikke sette livet sitt på hold hver eneste mnd når man er langtidsprøver. Det er ikke aktuelt å ta abort fordi man har drukket alkohol fra eggløsning til positiv test - når og om den tid kommer.

Jeg har vært langtidsprøver, så det vet jeg alt om. Har aldri vært noen fan av å sette livet på vent, men vet man at man har truffet EL så kan man la være å drikke mellom EL og mens altså.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville avstått fra alkohol og maling unntatt når du har mens og ha "fri" da.

Anonymous poster hash: d64f6...790

Mellom mens og eggløsningen er det jo uansett trygt. Det er mellom el og mens igjen man kan være litt mer forsiktig.

Anonymous poster hash: 98317...8c0

Gjest Bygdis
Skrevet

Mellom mens og eggløsningen er det jo uansett trygt. Det er mellom el og mens igjen man kan være litt mer forsiktig.

Anonymous poster hash: 98317...8c0

Sant nok, men for slike som meg som ikke aner når el er, er det nesten bare når jeg har mensen det føles helt trygt å drikke alkohol eller gjøre slike ting man helst ikke gjør som gravid (feks male).

Skrevet

Mor og foster deler aldri blod. Alkohol trenger igjennom hver eneste celle i kroppen når mor inntar det, helt fra starten av. Dette med plommesekk, dele blod osv. er en (tydeligvis hardnakket) myte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sant nok, men for slike som meg som ikke aner når el er, er det nesten bare når jeg har mensen det føles helt trygt å drikke alkohol eller gjøre slike ting man helst ikke gjør som gravid (feks male).

Kjøp ordentlig maske med filter om du er engstelig :)

Anonymous poster hash: 82505...0df

AnonymBruker
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/foreldre-og-barn/forsker-litt-alkohol-er-greit/a/10111655/

Vel, nå er det veldig mye annet enn alkohol som man kan være (mer) bekymret for. Sikkert greit å ikke være toksikolog... for å si det sånn er jeg nok mer bekymret for alle miljøgifter vi både har i kroppen (miljøgifter lagres i fett), som kommer over i morsmelk, og som vi omgir oss med til daglig, enn jeg er for inntak av litt alkohol før positiv test.

Skrevet

Jeg har sluttet å snuse, og drikker ikke mellom EL og evt positiv test eller mensen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk frem til et par dager etter eggløsning.

Anonymous poster hash: 5057f...01d
Skrevet

Jeg levde som normalt, men jeg har ikke vært noe alkoholglad, så at jeg takket nei til vin var like gjerne fordi jeg heller ville ha brus enn at jeg var mellom EL og IKM... Jeg hadde et par skikkelige fyllefester, men da brukte vi faktisk prevensjonen den måneden, fordi jeg ikke vill oppleve en SA og tro at det var min feil.

Ellers løftet jeg som vanlig, levde og jobbet som vanlig og spiste salami og spekemat og rød og blodig biff... Røykte/snuste ikke, og drakk som sagt lite fra "naturens" side. :)

...fire år med "gravidrestriksjoner" hadde mest sannsynlig fått meg innesperret på psykiatrisk. :P

Gjest Sobril
Skrevet

Etter dødfødsel og flere aborter på tross av at jeg har levd "etter boka", lever jeg nå som normalt helt til jeg evt får positiv test.

AnonymBruker
Skrevet

Mal med god ventilasjon og bruk Jotun Sens om du kan :jepp:

Anonymous poster hash: 3a950...831

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...