Boblee Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Jeg jobber selv i klesbutikk, og har gjort det i fire år. Jeg er veldig obs på hvordan jeg er mot kunder. Prøver alltid å se personen an, om det er en person som er interessert i oppfølging, eller en som bare vil være i fred/gå å se for seg selv. Min største frykt mtp jobben er å virke som en stereotyp selgertype, som bare prakker på og sier alt for at kunden skal kjøpe. Jeg liker ikke slike selgere selv, og de er i tillegg ikke troverdige. Jeg lurer egentlig på hva den vanlige kunden tenker, vil og føler - litt for tips jeg kan bruke og vokse på som selger/kundebehandler. Du trenger langt i fra å svare på alt, men dette er bare litt spørsmål jeg tenker på! Hvordan vil du bli behandlet når du kommer inn i en klesbutikk? Hva er greit/ikke greit? Har du noen ekstra gode eller mindre gode erfaringer med selgere i klesbutikk? Har du noen klesbutikker der du synes det jamt over er bedre service enn andre? Hva gjør din favorittbutikk, til nettopp denne?
Gjest Peaches Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Liker å bli hilst på, det er hyggelig! Men dersom jeg trenger hjelp liker jeg best å spørre selv. Men er helt greit om noen spør om jeg trenger hjelp, da kan jeg jo såklart bare svare nei takk! Så lenge man ikke blir mast på, eller at de ansatte er sure, syns jeg det er helt flott 1
Gjest mutz Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Enig i det Peaches sier. Må bare legge til at det verste jeg vet er når jeg er i butikker og de ansatte driver å ser på meg og det jeg ser på. Kanskje litt snodig, men av og til føler jeg rett og slett av noen av de ansatte nesten dømmer meg etter det jeg ser på i butikken. Liker å kunne gå i ro og fred uten å måtte tenke på at noen står og synes det jeg ser på er teit, haha
Chanchan Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Pleier selv å si hei og spørre om de trenger noe hjelp, uten noe mer mas. Akkurat slik jeg vil bli tatt i mot i en hvilken som helst annen butikk!
Avi Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 Liker ikke at de gir meg plagg som de vil vise meg som er noe helt annet enn det jeg ser etter, også står jeg liksom der med klesplagget i hånda og må legge det ned et sted... Liker å bli hilst på
Snowblind Skrevet 24. juni 2014 #6 Skrevet 24. juni 2014 Syns at det er hyggelig med et hei, men etter det vil jeg helst at de bare skal holde kjeft. Jeg spør jo selv om jeg lurer på noe. Om du blir for mye mas, så går jeg bare.
FantasDick Skrevet 24. juni 2014 #7 Skrevet 24. juni 2014 Jeg vil bli hilst på når jeg kommer inn i butikken og gjerne få en "bare si fra om du trenger hjelp!". Jeg kan være litt reservert, men noen ganger føler jeg litt "kjemi" med de ansatte og da synes jeg det er veldig kjekt om de sjekker at plaggene passer, henter andre størrelser o.l. - ellers foretrekker jeg å gjøre det selv. Er en SÅ koselig og kul type på Carlings her byen; jeg reagerer ikke på at han kommer inn i prøverommet eller drar i buksa/toppen/BHen. He's doing it right.
Boblee Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2014 Så gøy med svar! Jeg er selv veldig glad i en på Carlings her i byen og, haha! Han inspirerer meg veldig!
Gjest mutz Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Jeg vil bli hilst på når jeg kommer inn i butikken og gjerne få en "bare si fra om du trenger hjelp!". Jeg kan være litt reservert, men noen ganger føler jeg litt "kjemi" med de ansatte og da synes jeg det er veldig kjekt om de sjekker at plaggene passer, henter andre størrelser o.l. - ellers foretrekker jeg å gjøre det selv. Er en SÅ koselig og kul type på Carlings her byen; jeg reagerer ikke på at han kommer inn i prøverommet eller drar i buksa/toppen/BHen. He's doing it right. Så gøy med svar! Jeg er selv veldig glad i en på Carlings her i byen og, haha! Han inspirerer meg veldig! Tror jeg må få vite hvilken by dere bor i, slik at jeg får tatt meg en tur på Carlings
Mynona Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 Jeg liker at de står bak kasse og sier hei når jeg kommer inn, og så ser jeg ikke noe mer til de før jeg evt tar kontakt med de selv.
Jade Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Et hyggelig nikk er godt nok. Evt. et "bare si fra om du trenger hjelp". Blir du for pågående, sier jeg at jeg bare kikker litt, og så går jeg etter veldig kort tid Jeg hater å shoppe klær når noen skal hjelpe meg. Da spør jeg heller om det er noe jeg lurer på.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. juni 2014 #12 Skrevet 27. juni 2014 (endret) Jeg føler jeg merker store forskjeller på dette. Pm har uten tvil best service innen klær. Det går an å spørre dem om de synes buksa sitter bra, og man får en proff tilbakemelding på det. Cubus/H&M etc. er så utilgjengelige. De står ofte kun i kasseområdet og er gjerne opptatt med klær, eller med å snakke med hverandre. En gang da jeg var på Cubus spurte jeg også om de hadde trenchcoat'er der, og jenta som stod i kassa spurte meg faktisk hva en trenchcoat er. Gina Tricot hjelper til om man spør dem. Så for min del er det Pm og Gina Tricot som jeg føler er mest servicevennlig. På et generelt plan liker jeg når de ser kundene sine før de kommer til kassa uten at de nødvendigvis "hopper på en" med det samme man har kommet inn i butikken. Endret 27. juni 2014 av Spirrevirrevipp
Eolin Skrevet 27. juni 2014 #13 Skrevet 27. juni 2014 vil heller ha "si fra om du trenger hjelp." enn "trenger du hjelp?" ellers er det fint at man får respektert en viss avstand, å bli fotfulgt er sykt ubehagelig. ikke superhøy musikk (har intet imot musikk, men dere vet hva jeg mener). hyggelig med et "hei". og om jeg faktisk spør om hjelp - hjelp. ikke bare se på meg som om jeg er en idiot
SuperFace Skrevet 27. juni 2014 #14 Skrevet 27. juni 2014 Jeg synes det er greit med et "Hei" og "Kan jeg hjelpe deg med noe?" litt etterpå. Jeg synes det er greit å komme seg inn i butikken og få et overblikk før jeg blir spurt om jeg trenger hjelp. Og så er det kjempeviktig at den ansatte ikke står og "overvåker" alt jeg ser på, synes det er litt ekkelt.. Absolutt best er det hvis den ansatte gjør noe, typ bretter litt klær eller retter på ting. Da føler jeg meg avslappet
Pearl2.0 Skrevet 27. juni 2014 #15 Skrevet 27. juni 2014 Jeg liker at de viser at de har sett meg, og sier "Hei, bare si fra om du trenger hjelp/ leter etter noe spesielt". Da kan jeg svare "Takk, det skal jeg gjøre", noe som etter min mening er mye hyggeligere å kunne svare enn å måtte si "Nei, jeg bare ser" Verste jeg vet er når jeg går forbi de ansatte og ser mot dem i håp om å møte et blikk og i det minste et smil, men så bare overser de meg totalt.
Gjest Hold the door Skrevet 27. juni 2014 #16 Skrevet 27. juni 2014 (endret) - Endret 17. oktober 2016 av Hold the door
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå