Gå til innhold

Loette p-piller, noen med samme erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig begynt på p-piller, fikk resept på "Loette", som etter hva jeg forstod er et veldig vanlig "begynner" merke ettersom det har lavest innhold av hormoner. Ble fortalt at noen kunne oppleve blødninger. Jeg valgte å hoppe over sukkerpillene på det første brettet, og begynte rett på brett to. Fikk "mensen" allikevel, og har blødd mer eller mindre konstant siden. Hadde opphold på et par dager nå nylig, men idag har det "tatt seg opp" igjen, og jeg har blødd ganske mye. Dessuten sernjeg at blodet levrer seg. Er dette normalt, eller bør jeg snakke med helsesøsteren som skrev ut resepten?

Anonymous poster hash: a724c...219

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forresten straks ferdig med brett to.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Loette 28 før og da jeg prøvde å hoppe over mensen endte det opp med at jeg fikk mensen i en måned. Jeg bygget til mercilon 28 og den funker mye bedre :)

Jeg har nylig begynt på p-piller, fikk resept på "Loette", som etter hva jeg forstod er et veldig vanlig "begynner" merke ettersom det har lavest innhold av hormoner. Ble fortalt at noen kunne oppleve blødninger. Jeg valgte å hoppe over sukkerpillene på det første brettet, og begynte rett på brett to. Fikk "mensen" allikevel, og har blødd mer eller mindre konstant siden. Hadde opphold på et par dager nå nylig, men idag har det "tatt seg opp" igjen, og jeg har blødd ganske mye. Dessuten sernjeg at blodet levrer seg. Er dette normalt, eller bør jeg snakke med helsesøsteren som skrev ut resepten?

Anonymous poster hash: 541d3...130

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Byttet* skulle det stå der:)

Anonymous poster hash: 541d3...130

Skrevet

Prøvde å hoppe over mensen ikke lenge etter at jeg hadde startet på Loette. Da hadde jeg mensen i en måned. Har også en venninne med samme erfaring. Jeg prøvde igjen en god stund senere, men hadde småblødninger i en uke, så etter det har jeg ikke prøvd igjen :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk på Loette 28 i ett år, jeg hoppet over mensen en gang, og etter det var det helt normalt. Syv måneder etter derimot klusset alt seg til... Tror ikke det var fordi jeg hoppet over, men fordi p-pillene ikke passet til meg, hadde vertfall mensen i over 14 dager... Ordnet seg når jeg byttet type :-)

Det er helt individuelt hvordan man reagerer på de!

Gjest thesledge
Skrevet

Mellomblødninger er helt normalt når man hopper over mensen :)

AnonymBruker
Skrevet

Gjør deg ferdig med brett tre. Har du fortsatt samme problem gå og snakk med den skrev resepten til deg.

Anonymous poster hash: 1f802...638

AnonymBruker
Skrevet

Det er individuelt. Jeg tok fulle brett de første mnd med Loette, inkl sukkerpillene. Siden begynte jeg å hoppe over sukkerpillene og gå rett på neste brett, og blør aldri. Men det er tidlig å trekke konklusjoner nå, du bør prøve et par mnd til.

Anonymous poster hash: f362f...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med Loette. Har brukt dem i 7 år nå. Jeg hopper over mensen nesten hver gang uten problemer. Kan oppleve å få noen små mellomblødninger over et par-tre dager dersom det er lenge siden jeg hadde mensen sist, men det godtar jeg og anser som helt normalt.

Anonymous poster hash: 194b0...a6e
Skrevet

Nei. Jeg har aldri hoppet over mensen enda fordi den er fortsatt ganske uregelmessig og begynner gjerne midt på brettet. Venter til det roer seg.

Gjest Blåmeis
Skrevet

Bytt til mikrogynon hvis du ikke har noen andre bivirkninger. Det er samme type gestagen, bare litt mer.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker loette og har aldri klart å hoppe over mensen uten å få mellomblødninger omtrent hver dag. Det går greit å utsette den en uke, men ikke skippe den helt.

Anonymous poster hash: cba43...f83
Skrevet

Min erfaring er at jeg kan hoppe over mensen i et par måneder. Etterhvert får jeg mellomblødning, om jeg forsetter på brettet varer det frem til vanlig blødningen ifb sukkerpiller. Med en gang jeg merker mellomblødning begynner jeg på sukkerpiller så har jeg mensen som vanlig og kan deretter hoppe over i et par mnd igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Lite hormoner har den vel egentlig ikke. To av venninnene mine fikk slag av Loette.

Den er et begynnermerke fordi den koster så lite at den blir gratis under støtteordningen.

Anonymous poster hash: 70557...c6b

Skrevet

Lite hormoner har den vel egentlig ikke. To av venninnene mine fikk slag av Loette.

Den er et begynnermerke fordi den koster så lite at den blir gratis under støtteordningen.

Anonymous poster hash: 70557...c6b

Tror ikke det er mengden hormoner det kommer an på, men hva pillene inneholder. Risikoen for blodpropp er lavere ved bruk av Loette enn ved f.eks. Yasmin.

http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Bivirkninger/Sider/Velg-riktig-hormonell-prevensjon.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...